Moje marzenia-6l.doc

(40 KB) Pobierz

Moje marzenia

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

 

·  Słuchanie wiersza J. Tuwima „Dyzio marzyciel” jako wprowadzenie do zabawy dramowej pt. „Łąka pełna marzeń”.

 

·  Słuchanie opowiadania o Nieumiałku           i refleksje dziecięce na temat „bezinteresownych, dobrych uczynków”.

 

·  Bajka artykulacyjna pt. „Marzenia języczka” – praca indywidualna z Mateuszem J.

 

·  Wprowadzenie litery „F, f” na podstawie wyrazu „farby” – ćwiczenia słownikowe.

 

·  Zabawa dydaktyczna „W poszukiwaniu Felka” na podstawie wiersza                      W. Woroszyńskiego „Felek”.

 

·  Opowieść matematyczna „Łowimy ryby”. Zapoznanie ze znakiem graficznym liczby 10.

·  Praca z książką „Mój świat” cz. II, s. 80 – 81 ćw. 1 – 5.

 

 

·    Samodzielne tworzenie krótkiego opowiadania, inspiracja muzyką. Dokonywanie prostych operacji umysłowych.                                   

 

·    Budzenie wrażliwości na dobro, prawdę          i piękno. Dostrzeganie problemów i próby radzenia sobie z nimi.

 

·    Ćwiczenia usprawniające pracę narządów mowy przy użyciu języka.

 

·    Prawidłowe dokonywanie analizy i syntezy słuchowej, budowanie schematu i modelu wyrazu „farby”, znajomość liter: a, r, b, y.

·    Utrwalenie litery „F, f”, ćwiczenie pamięci. Czytanie prostych wyrazów i krótkich zdań ze zrozumieniem, właściwe odczytywanie symboli graficznych.

·    Kształtowanie aspektu porządkowego liczby naturalnej, przeliczanie elementów w zakresie 10, układanie od najmniejszej do największej.

·    Utrwalenia umiejętności liczenia  w zakresie 10 i stawiania znaków graficznych.

 

RUCHOWA

·  Ćwiczenia poranne zestaw nr 27 (wł).

 

·  Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr XIV (wł)  P : miotełki. M.: Kniessów.

·  Zabawy ruchowe :

-         orient. – porząd. „Przelot kukułek”,

-         z elem. przysiadu „Sadzimy kwiaty”.

·  Przechadzka na pobliską działkę – wyszukiwanie stokrotek i podbrzeżków.

·  Pobudzanie narządów wewnętrznych do intensywniejszego działania.

·  Doskonalenie płynności ruchów obu rąk jednocześnie w takt muzyki.                                                                                                                                              

 

·  Pobudzanie do pracy mięśni i stawów kończyn dolnych.

·  Ćwiczenie regulujące odcinek lędźwiowy.

 

·  Dostrzeganie w otoczeniu i porównywanie właściwości i cech wizualnych zjawisk.

 

 

        ESTETYCZNA

 

·  Ćwiczenia melodyczne „Wiosenna rozmowa”. Słuchanie piosenki „Wiosenne roztopy”.

·  Zabawy przy muzyce z piosenką „Czarodziejska złota rybko”.

 

·  „Muzyczny obrazek” – improwizacje rytmiczno – muzyczne i ruchowe.

 

·  Taniec integracyjny „Kuckucks Polka”     wg Anim. I Ped. Stow. Klanzy.

 

·  Słuchanie fragmentu koncertu A. Vivaldiego z „Czterech pór roku – WIOSNA”.

 

·  „Złota rybka” – wysypywanka z kaszy.

 

 

·  „Moje marzenia” – technika dowolna.

 

 

·  „Czysta rzeka” – praca na folii malarskiej.

 

 

 

·  Malowanie farbą klejowo – trocinową na temat : „Chciał(a)bym, aby spełniło się moje marzenie, a jest nim...”

 

·  Ćwiczenie graficzne w książce „Mój świat” cz. II, s.17.

 

·  Wyrabiania sprawności słuchowej poprzez stosowanie krótkich zagadek melodycznych    i dźwiękowych.

·  Wykonywania ruchów zgodnych z rytmem muzyki. Aktywne uczestniczenie w zabawach.

 

·  Rozwijania wyobraźni i wyzwalania chęci wyrażania myśli i uczuć za pomocą ruchu         i śpiewu.

·  Doskonalenie procesów pamięciowych, rozwijanie zdolności werbalnego                     i niewerbalnego wyrażania przeżyć                  i pomysłów

·  Doskonalenie wrażliwości słuchowej. Odczuwa i przeżywa dźwięki płynące             z otoczenia.

·  Dokładne wysypywanie konturu ryby kaszą, dostarczanie dzieciom radości z możliwości zademonstrowania swoich umiejętności.

·  Samodzielne wybieranie materiałów                i narzędzi potrzebnych do wykonania zaplanowanej pracy.

·  Doskonalenie sprawności manualnych rąk      a w szczególności zręczności palców – tworzenie pracy plastycznej inspirowanej kontaktem ze światem przyrody.

·  Próby wykonania rysunku różnymi kolorami farb, utrwalenie znajomości barw. Zwracanie uwagi na płynność ruchów podczas malowania.

·  Ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej, rysowanie dowolnych linii, łuków   i załamań.

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin