Moje marzenia
EDU
KA
CJA
SYTUACJE EDUKACYJNE
UMIEJĘTNOŚCI
UMYSŁOWA
· Słuchanie wiersza J. Tuwima „Dyzio marzyciel” jako wprowadzenie do zabawy dramowej pt. „Łąka pełna marzeń”.
· Słuchanie opowiadania o Nieumiałku i refleksje dziecięce na temat „bezinteresownych, dobrych uczynków”.
· Bajka artykulacyjna pt. „Marzenia języczka” – praca indywidualna z Mateuszem J.
· Wprowadzenie litery „F, f” na podstawie wyrazu „farby” – ćwiczenia słownikowe.
· Zabawa dydaktyczna „W poszukiwaniu Felka” na podstawie wiersza W. Woroszyńskiego „Felek”.
· Opowieść matematyczna „Łowimy ryby”. Zapoznanie ze znakiem graficznym liczby 10.
· Praca z książką „Mój świat” cz. II, s. 80 – 81 ćw. 1 – 5.
· Samodzielne tworzenie krótkiego opowiadania, inspiracja muzyką. Dokonywanie prostych operacji umysłowych.
· Budzenie wrażliwości na dobro, prawdę i piękno. Dostrzeganie problemów i próby radzenia sobie z nimi.
· Ćwiczenia usprawniające pracę narządów mowy przy użyciu języka.
· Prawidłowe dokonywanie analizy i syntezy słuchowej, budowanie schematu i modelu wyrazu „farby”, znajomość liter: a, r, b, y.
· Utrwalenie litery „F, f”, ćwiczenie pamięci. Czytanie prostych wyrazów i krótkich zdań ze zrozumieniem, właściwe odczytywanie symboli graficznych.
· Kształtowanie aspektu porządkowego liczby naturalnej, przeliczanie elementów w zakresie 10, układanie od najmniejszej do największej.
· Utrwalenia umiejętności liczenia w zakresie 10 i stawiania znaków graficznych.
RUCHOWA
· Ćwiczenia poranne zestaw nr 27 (wł).
· Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr XIV (wł) P : miotełki. M.: Kniessów.
· Zabawy ruchowe :
- orient. – porząd. „Przelot kukułek”,
- z elem. przysiadu „Sadzimy kwiaty”.
· Przechadzka na pobliską działkę – wyszukiwanie stokrotek i podbrzeżków.
· Pobudzanie narządów wewnętrznych do intensywniejszego działania.
· Doskonalenie płynności ruchów obu rąk jednocześnie w takt muzyki.
· Pobudzanie do pracy mięśni i stawów kończyn dolnych.
· Ćwiczenie regulujące odcinek lędźwiowy.
· Dostrzeganie w otoczeniu i porównywanie właściwości i cech wizualnych zjawisk.
ESTETYCZNA
· Ćwiczenia melodyczne „Wiosenna rozmowa”. Słuchanie piosenki „Wiosenne roztopy”.
· Zabawy przy muzyce z piosenką „Czarodziejska złota rybko”.
· „Muzyczny obrazek” – improwizacje rytmiczno – muzyczne i ruchowe.
· Taniec integracyjny „Kuckucks Polka” wg Anim. I Ped. Stow. Klanzy.
· Słuchanie fragmentu koncertu A. Vivaldiego z „Czterech pór roku – WIOSNA”.
· „Złota rybka” – wysypywanka z kaszy.
· „Moje marzenia” – technika dowolna.
· „Czysta rzeka” – praca na folii malarskiej.
· Malowanie farbą klejowo – trocinową na temat : „Chciał(a)bym, aby spełniło się moje marzenie, a jest nim...”
· Ćwiczenie graficzne w książce „Mój świat” cz. II, s.17.
· Wyrabiania sprawności słuchowej poprzez stosowanie krótkich zagadek melodycznych i dźwiękowych.
· Wykonywania ruchów zgodnych z rytmem muzyki. Aktywne uczestniczenie w zabawach.
· Rozwijania wyobraźni i wyzwalania chęci wyrażania myśli i uczuć za pomocą ruchu i śpiewu.
· Doskonalenie procesów pamięciowych, rozwijanie zdolności werbalnego i niewerbalnego wyrażania przeżyć i pomysłów
· Doskonalenie wrażliwości słuchowej. Odczuwa i przeżywa dźwięki płynące z otoczenia.
· Dokładne wysypywanie konturu ryby kaszą, dostarczanie dzieciom radości z możliwości zademonstrowania swoich umiejętności.
· Samodzielne wybieranie materiałów i narzędzi potrzebnych do wykonania zaplanowanej pracy.
· Doskonalenie sprawności manualnych rąk a w szczególności zręczności palców – tworzenie pracy plastycznej inspirowanej kontaktem ze światem przyrody.
· Próby wykonania rysunku różnymi kolorami farb, utrwalenie znajomości barw. Zwracanie uwagi na płynność ruchów podczas malowania.
· Ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej, rysowanie dowolnych linii, łuków i załamań.
Hel53land