OPIEKUJEMY SIĘ PTAKAMI.doc

(35 KB) Pobierz

Treści programowe

Temat kompleksowy

Metody pracy, przewidziane efekty pracy wychowawczo-dydaktycznej

Środki dydaktyczne, literatura

  1. Spacer po osiedlu, obserwacja ptaków. Pokazywanie wróbelków
  2. Codzienne zabawy dzieci w budynku umożliwiające różnorodne formy ruchu.

 

 

 

Zabawy poranne:

„Wróbelki i kot”

„Lot ptaków”

Zestaw zabaw ruchowych:

„Ptaki”

OPIEKUJEMY SIĘ PTAKAMI

1)     Słuchanie wiersza W, Domeradzkiego „Ptaki i dzieci” – dzieci potrafią skupić uwagę na słowie mówionym; odpowiadają na pytania dotyczące wiersza rozwijając mowę; wiedzą, dlaczego zimą należy dokarmiać zwierzęta.

Wiersz W. Domeradzki – bibliografia, ilustracje z ptakami,

2)     Tworzenie obrazka „Wróbelki i karmnik” – dzieci wiedzą, co oznacza słowo karmnik; naklejają gotowy karmnik i sylwety wróbelków; dorysowują jedzenie; przeliczają do trzech.

Dla każdego dziecka wycięte elementy: karmnik, 3 sylwety ptaków,

3)     Zabawa inscenizowana do piosenki „Lata ptaszek” – dzieci zapamiętują słowa piosenki; potrafią inscenizować jej treść. Ćwiczenie słuchu muzycznego poprzez powtarzanie za nauczycielką krótkich rytmicznych tekstów; dzieci przestrzegają zawartych umów.

Kaseta z nagraniem

4)     Teatrzyk sylwet na podstawie utworu D. Gellner „Głodny ptaszek”- dzieci potrafią skupić uwagę na przedstawieniu; wiedzą, że należy dokarmiać ptaki zimą; oglądają przygotowany przez nauczyciela pokarm dla ptaków , nazywają go; wkładają do karmnika

Wiersz D, Gellner bibliografia pokarm; ziarna, suszone owoce i warzywa, pestki słonecznika, okruszki chleba

5)     Ilustrowanie wiersza S. Szuchowej „W karmniku” – dzieci ilustrują treść wiersza zapamiętując go; potrafią posługiwać się liczebnikami porządkowymi w zakresie trzech; bawią się przy piosence „Wróbelki”.

Wiersz S. Szuchowa- bibliografia, nagranie magnetofonowe, Trawińska s. 57

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin