Temat kompleksowy
Metody pracy, przewidziane efekty pracy wychowawczo-dydaktycznej
Zabawy poranne:
„Wróbelki i kot”
„Lot ptaków”
Zestaw zabaw ruchowych:
„Ptaki”
1) Słuchanie wiersza W, Domeradzkiego „Ptaki i dzieci” – dzieci potrafią skupić uwagę na słowie mówionym; odpowiadają na pytania dotyczące wiersza rozwijając mowę; wiedzą, dlaczego zimą należy dokarmiać zwierzęta.
Wiersz W. Domeradzki – bibliografia, ilustracje z ptakami,
2) Tworzenie obrazka „Wróbelki i karmnik” – dzieci wiedzą, co oznacza słowo karmnik; naklejają gotowy karmnik i sylwety wróbelków; dorysowują jedzenie; przeliczają do trzech.
Dla każdego dziecka wycięte elementy: karmnik, 3 sylwety ptaków,
3) Zabawa inscenizowana do piosenki „Lata ptaszek” – dzieci zapamiętują słowa piosenki; potrafią inscenizować jej treść. Ćwiczenie słuchu muzycznego poprzez powtarzanie za nauczycielką krótkich rytmicznych tekstów; dzieci przestrzegają zawartych umów.
Kaseta z nagraniem
4) Teatrzyk sylwet na podstawie utworu D. Gellner „Głodny ptaszek”- dzieci potrafią skupić uwagę na przedstawieniu; wiedzą, że należy dokarmiać ptaki zimą; oglądają przygotowany przez nauczyciela pokarm dla ptaków , nazywają go; wkładają do karmnika
Wiersz D, Gellner bibliografia pokarm; ziarna, suszone owoce i warzywa, pestki słonecznika, okruszki chleba
5) Ilustrowanie wiersza S. Szuchowej „W karmniku” – dzieci ilustrują treść wiersza zapamiętując go; potrafią posługiwać się liczebnikami porządkowymi w zakresie trzech; bawią się przy piosence „Wróbelki”.
Wiersz S. Szuchowa- bibliografia, nagranie magnetofonowe, Trawińska s. 57
Hel53land