Czyszczenie styków przełącznika kierunkowskazów Honda Hornet.pdf

(1094 KB) Pobierz
Do wyczyszczenia styków kierunkowskazów przydadzą się:
- śrubokręt krzyżakowy,
- troszkę smaru (ja użyłem dwóch rodzajów: zwykły jak np. do wiertarki (taki akurat miałem) i
silikonowy (można go kupid w sklepie z el. elektronicznymi i stosowany jest np. w
mechanizmach magnetofonów, magnetowidów), to, że akurat dwa rodzaje to jest tylko i
wyłącznie moja fanaberia, wystarczy zwykły smar, chodzi tylko i zmniejszenie tarcie między
ruchomymi elementami,
- środek do czyszczenia styków (do kupienia w sklepie z el. elektronicznymi), np.
- środek do zabezpieczenia styków przed korozją (do kupienia jak wyżej), np.
- kawałek drobnego papieru ściernego (ja użyłem o gradacji 360 bo akurat taki miałem ale
może byd drobniejszy, chodzi o to żeby delikatnie przetrzed styki do usunięcia tlenku i
brudu a nie zeszlifowanie całej miedzi).
Żeby dostad się do wnętrza przełącznika należy odkręcid te dwie śrubki w przełączniku:
Po wykręceniu tych śrub w całości (trzeba zapamiętad, gdzie która była bo nie są równej
długośd), rozchylamy obudowę przełącznika (miejsce łączenia zaznaczyłem żółtą przerywana
linią na zdjęciu powyżej). Naszym oczom ukazuje się widok wnętrza przełącznika. Na
szczęście nie ma potrzeby demontażu całego przełącznika z kierownicy. Niech sobie tak wisi
rozchylony. Dostęp jest wystarczające, żeby wyczyścid styki jak należy. Następnie odkręcamy
tę śrubkę:
Po jej odkręceniu wyjmujemy naszą „wajchę” przełącznika razem z obiema podkładkami, z
góry i tą z kołnierzem od dołu (zielona strzałka).
Dobrze jest te elementy przetrzed szmatką i przed ponownym montażem lekko
przesmarowad (przynajmniej podkładki), gdyż ma to znaczący wpływ na lekkośd pracy
przełącznika.
Kolejną śrubkę jaką należy wykręcid to ta zaznaczona czerwoną strzałką na powyższym
zdjęciu. Mocuje ona element przytrzymujący wiązkę przewodów na swoim miejscu.
A tak wygląda to po jego wyjęciu:
Kolejna i zarazem ostatnia śrubką jaką odkręcamy jest ta zaznaczona na powyższym zdjęciu.
Odkręcamy ja i wyjmujemy metalową blaszkę, którą trzyma. Element, który nas teraz
interesuje oznaczyłem na poniższym zdjęciu. To w nim znajdują się styki przełącznika
kierunkowskazów, które chcemy wyczyścid.:
Wysuwamy go ostrożnie podciągając do góry. Należy przy tym uważad, żeby po wyjęciu nie
wyleciała nam kulka znajdująca się w miejscu oznaczonym czerwoną strzałką. Jest ona
przytrzymywana od góry przez sprężynkę. Po wyciągnięciu w górę całej tej plastikowej
„skrzyneczki” wyciągamy sprężynkę i wypychamy, np. wkładem od długopisu, kulkę i
odkładamy w bezpieczne miejsce.
Następnym krokiem będzie otworzenie naszej „skrzyneczki”. Należy podwadzid lekko dwa
zaczepy po obu jej stronach:
Śmiało ją otwieramy i mamy teraz dwie części. Styki to te oznaczone strzałkami na
poniższych zdjęciach. Całe elementy dokładnie czyścimy z nagromadzonego brudu. Na styki
psikamy kontakt IPA i delikatnie czyścimy papierem ściernym aż się będą ładnie błyszczed. Po
odparowaniu środka psikamy jeszcze raz na styki kontaktem S 61 w celu zabezpieczenia
przed wilgocią.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin