MID - instrukcja montażu - Opel Astra [G].pdf

(4332 KB) Pobierz
MID - instrukcja montażu - Opel Astra [G]
http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/210-mid-instruk...
Szanowni Czytelnicy.
W ostatnim czasie przeprowadziłem z sukcesem instalację M ID-a w mojej Asterce. Ponieważ akurat przy
sobie miałem aparat Zorka 5, postanowiłem zaprezentować efekty mojej pracy szerszemu gronu. Być
może przekona to kogoś do instalacji jakże użytecznego narzędzia.
M uszę jednak przyznać, iż niniejszy materiał nie powstałby gdyby nie pomoc userów:
stenko, walo i
master22221,
którzy służąc cennymi informacjami pośrednio przyczynili się do instalacji M ID-a w moim
aucie.
WSTĘP
Wyświetlacz M ulti Information Display (w skrócie M ID), realizuje następujące funkcje:
1.
Chwilowe zużycie paliwa
2.
Średnie zużycie paliwa
3.
Całkowite zużycie paliwa
4.
Średnia prędkość podróży
5.
Przebyty dystans
6.
Zasięg na baku
7.
Stoper
8.
Kontrola sprawności bezpiecznika świateł stopu
9.
Kontrola grubości klocków hamulcowych (potrzebny dodatkowy czujnik) j) Kontrola poziomu
oleju (potrzebny dodatkowy czujnik) k) Kontrola poziomu cieczy chłodzącej (potrzebny
dodatkowy czujnik) l) Kontrola poziomu płynu do spryskiwaczy (potrzebny dodatkowy
czujnik) m) Kontrola sprawności żarówek w lampach (potrzebny moduł Check Control)
Do realizacji projektu potrzebowałem:
1.
wyświetlacz M ID (120 zł)*
2.
manetkę wycieraczek ze sterowaniem komputera (50 zł)
3.
przewody, koszulki termokurczliwe, itp. (całość ok. 10 zł)
4.
programowanie M ID-a (cena zależna od ASO bądź innego serwisu dysponującego TECH-em)
* w moim przypadku kupiłem wyświetlacz uszkodzony, potrzebna była zatem jego naprawa.
W internecie znalazłem firmę, która za naprawę i zaprogramowanie wyświetlacza pod konkretny sterownik
pobiera 70 zł + koszty przesyłki.
Jeżeli chcemy wykorzystać wszystkie funkcje naszego komputera, będziemy dodatkowo potrzebować
wspomniane czujniki oraz moduł CC.
Niestety nie wiem na jakim poziomie kształtują się ceny takich gadżetów.
KABELKOLOGIA (czyli to co tygryski lubią najbardziej)
1 z 12
2015-02-14 11:04
MID - instrukcja montażu - Opel Astra [G]
http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/210-mid-instruk...
Całą zabawę rozpocząłem od poprowadzenia przewodów od ECM (Engine Control M odule) do naszego
komputerka. W zależności od silnika (i jego sterownika) potrzebujemy podpiąć jeden bądź dwa sygnały. Ile
sygnałów potrzebujemy dla danego silnika, możemy wyczytać z poniższego zestawienia.
Rok mode lowy
1998
1998
1998
1998
1998
1999
1999
1999
1999
1999
1999
2000
2000
2000
2000
2000
2000
2000
2000
2001
2001
2001
2001
2001
2001
2002
2002
2002
2002
2002
Silnik
X12XE
X14XE/X16XEL
X16SZR
X18XE (Lotus)
X20XEV
X12XE
X14XE/X16XEL
X16SZR
X18XE (Lotus)
X20XEV
X17DT L/X20DT L
X12XE
X14XE/X16XEL
X16SZR
X18XE (Lotus)
X20XEV
X17DT L/X20DT L/Y20DT H
Y16XE
Y17DIT
X16XEL
X18XE (Lotus)
Y17DT L/Y20DT H
Z16XE
Z18XE
Z22SE
Z12XE
Y14XE/Z16XE
X16XEL
Z16SE
Z18XE
Rodz aj ECM Do PIN-u 27 MID Do PIN-u 28 MID
Motronic 1.5.5
Multec
Multec
Simtec
Simtec
Motronic 1.5.5
Multec
Multec
Simtec 70
Simtec
EDC 15M
Motronic 1.5.5
Multec
Multec
Simtec 70
Simtec
EDC 15M
Multec
EDC
Multec
Simtec 70
EDC 15M
Multec
Simtec
Multec
Motronic 1.5.5
Multec
Multec
Multec
Simtec 71
21
9
5
5
29
47
47
21
5
29
47
20
8
52
47
21
47
20
21
9
5
5
29
16
21
9
5
5
Nie podłączać
Nie podłączać
Nie podłączać
Nie podłączać
Nie podłączać
Brak sygnału
Nie podłączać
Nie podłączać
Nie podłączać
Nie podłączać
Nie podłączać
Brak sygnału
Nie podłączać
Nie podłączać
Nie podłączać
Nie podłączać
Nie podłączać
Nie podłączać
Nie podłączać
Nie podłączać
Nie podłączać
Nie podłączać
13
42
1
57
13
Nie podłączać
13
42
2 z 12
2015-02-14 11:04
MID - instrukcja montażu - Opel Astra [G]
http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/210-mid-instruk...
2002
2002
2002
2002
2002
Z22SE
Y17DIT
Y20DT L/Y20DT H
Y20DT H/Y22DT R
Z20LET
Multec
EDC
EDC (PSG5)
EDC (PSG16)
Motronic
8
47
29
26
52
1
13
65
36
Nie podłączać
Ja z mojego sterownika (M ultec-S, silnik Z16SE) potrzebowałem wydobyć dwa sygnały. Aby to zrobić
podpiąłem się pod kabelki: brązowo-czarny (pin 47 ECM ) oraz brązowo-szary (pin 13 ECM ). M yślę, że
najwygodniej jest podlutować się w komorze silnika i według własnego uznania poprowadzić przewody do
kabiny.
Ja zrobiłem tak, jak widać na zdjęciach
3 z 12
2015-02-14 11:04
MID - instrukcja montażu - Opel Astra [G]
http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/210-mid-instruk...
4 z 12
2015-02-14 11:04
MID - instrukcja montażu - Opel Astra [G]
http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/210-mid-instruk...
Następną czynnością było doprowadzenie trzech sygnałów z zegarów:
temperatura cieczy chłodzącej (pin 28 w złączu zegarów, przewód niebieski)
poziom paliwa w zbiorniku (pin 25, niebiesko-czarny)
sygnał obrotomierza (pin 20, zielony
Celowo nie opisuję jak zdemontować zegary i konsolę środkową, gdyż jest to opisane w innych artykułach
na WoA.
Podczas całej zabawy deska rozdzielcza mojej Astry wyglądała tak:
5 z 12
2015-02-14 11:04
Zgłoś jeśli naruszono regulamin