Analiza intraindywidualna.doc

(29 KB) Pobierz

Analiza intraindywidualna

odnosząca się  do samej osoby badanej, wskazująca na jej mocne i słabe strony

 

W przypadku, gdy II słowny jest wyższy od II wykonawczego możemy sądzić, że:

·         zdolności werbalne są rozwinięte lepiej niż praktyczne

·         procesy słuchowo-werbalne przebiegają sprawniej i efektywniej niż wzrokowo-ruchowe

·         zdobywanie wiedzy na drodze gromadzenia doświadczeń jest lepsze niż zdolność bezpośredniego rozwiązywania problemów i zadań

·         występuje deficyt koordynacji wzrokowo-ruchowej, problemy zmysłowe (wzrok, manualne itp.)

·         występuje spowolnienie psychoruchowe; wolne tempo pracy (rozbieżność miedzy ilorazem aktualnym a potencjalnym)

·         istnieją trudności w pracy na czas

W przypadku, gdy II słowny jest niższy od II wykonawczego możemy sądzić, że:

·         praktyczne umiejętności są lepiej rozwinięte od werbalnych

·         operacje na materiale konkretnym (wzrokowo-ruchowe) są lepiej rozwinięte niż przetwarzanie werbalno – słuchowe

·         bezpośrednie rozwiązywanie problemów przebiega lepiej niż nabywanie wiedzy werbalnej

·         jest lepszy poziom inteligencji praktycznej niż teoretycznej

·         brakuje treningu w zakresie kształcenia formalnego i nieformalnego

·         przy dużej rozbieżności: deficyt rozwoju języka; zaburzenia słuchu fonetycznego; trudności w funkcjonowaniu intelektualnym gdy nie ma presji czasu

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin