Analiza intraindywidualna
odnosząca się do samej osoby badanej, wskazująca na jej mocne i słabe strony
W przypadku, gdy II słowny jest wyższy od II wykonawczego możemy sądzić, że:
· zdolności werbalne są rozwinięte lepiej niż praktyczne
· procesy słuchowo-werbalne przebiegają sprawniej i efektywniej niż wzrokowo-ruchowe
· zdobywanie wiedzy na drodze gromadzenia doświadczeń jest lepsze niż zdolność bezpośredniego rozwiązywania problemów i zadań
· występuje deficyt koordynacji wzrokowo-ruchowej, problemy zmysłowe (wzrok, manualne itp.)
· występuje spowolnienie psychoruchowe; wolne tempo pracy (rozbieżność miedzy ilorazem aktualnym a potencjalnym)
· istnieją trudności w pracy na czas
W przypadku, gdy II słowny jest niższy od II wykonawczego możemy sądzić, że:
· praktyczne umiejętności są lepiej rozwinięte od werbalnych
· operacje na materiale konkretnym (wzrokowo-ruchowe) są lepiej rozwinięte niż przetwarzanie werbalno – słuchowe
· bezpośrednie rozwiązywanie problemów przebiega lepiej niż nabywanie wiedzy werbalnej
· jest lepszy poziom inteligencji praktycznej niż teoretycznej
· brakuje treningu w zakresie kształcenia formalnego i nieformalnego
· przy dużej rozbieżności: deficyt rozwoju języka; zaburzenia słuchu fonetycznego; trudności w funkcjonowaniu intelektualnym gdy nie ma presji czasu
anet-a