mistrzowie_kostek.pdf

(4626 KB) Pobierz
Karty wyzwań
(umieszczamy liczbami do góry)
Właśnie zostaliście Mistrzami Kostek
w Europie. Możecie zostać Mistrzami Świata,
ale musicie wygrać na większości
kontynentów. Macie na to jedynie 10 minut.
Zasady gry „Mistrzowie Kostek”
Gra wymaga przygotowania zwykłej kostki dla każdego z graczy oraz 6 pionków. Pierwszy pionek należy ustawić na czerwonym kole
(w Europie). Minimalna liczba graczy to 3. Najlepiej grać w 4 lub więcej osób.
Wszyscy grają jako jedna drużyna. Na początku gracze muszą wybrać kierownika drużyny oraz na jakim kontynencie będą walczyć
o mistrzostwo. Co kolejkę funkcja kierownika będzie przechodzić na osobę po prawej stronie. Kierownik decyduje jakie zadanie
przyjmie drużyna (bałwany, pingwiny, sowy), bierze jedną taką kartę i odkłada na bok liczbą do góry. Po wybraniu zadania gracze
rzucają kostkami i ustalają, na którym pomarańczowym polu na planszy ustawią swoje kostki. W przypadku braku zgody między
graczami decyduje kierownik. Jeśli gra więcej niż 4 graczy to wybiera się 4 kostki z największymi wynikami. Gdy kostki znajdą się
na pomarańczowych sześcianach, kierownik odwraca kartę z wyzwaniem, przykłada do kostek i zawodnicy porównują wyniki. Na
planszy pozostają tylko kostki, które pokazują więcej niż na karta wyzwania. Pozostałe są zdejmowane. Jeśli na planszy nie zostało
żadnych kostek to gracze tracą jedną ze zdobytych kart wyzwań a wylosowana karta wraca na spód stosu. Jeśli zostały 1 lub 2
kostki to nic się nie dzieje a wylosowana karta wraca na spód stosu. Jeśli zostały 3 lub 4 kostki to gracze zabierają kartę
wyzwania dla siebie. Po zabraniu karty kierownik może sprawdzić, czy suma punktów na posiadanych kartach jest większa niż
liczba przy nazwie kontynentu o mistrzostwo, którego walczą. Jeśli tak jest, to zdobyte karty wracają na spód stosu a przy
nazwie kontynentu pojawia się pionek mistrzów. Tak kończy się kolejka a kierownikiem zostaje następny gracz i powtarzają się
czynności z poprzedniej kolejki. Gra kończy się po upływie 10 minut. Jeśli gracze zostaną mistrzami na większości kontynentów to
wygrywają. Jeśli nie, to będą mieli mogli wygrać następnym razem. Mogą też postarać się o pobicie rekordu starych mistrzów (6
pionków na planszy).
Wskazówka: Każda karta wyzwania ma na brzegach dzieci, które wybierają najmniejsze liczby.
W grze wykorzystano następujące grafiki na licencji Public Domain:
autor
autor
autor
autor
feraliminal
źródło
techwalkera źródło
bocian
źródło
PublicDomain
źródło
Picturea
openclipart.org/detail/233623/snowman-family
openclipart.org/detail/191261/penguin-family
openclipart.org/detail/168882/family-of-owls
pixabay.com/pl/afryka-ameryka-asia-atlantyku-15428/
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin