sasaaaa.docx

(15 KB) Pobierz

10.04.17

Role informacyjne:

-monitor-  gromadzenie informacji tylko o charakterze strategicznym w sposób uporządkowany

Gromadzi informacje

Monitor – poszukuje, zbiera i przetwarza informacje dotyczące kierowanego obszaru

Propagator – rozpowszechnia informacje niezbędne do sprawnego funkcjonowania obszaru kierowanego

Rzecznik – uzasadnia cele, plany oraz informacje o oczekiwaniach, nastrojach itp., panujących w organizacji, łączy interesy dwóch grup: starszych przełożonych i podwładnych

Przedsiębiorca - Który ma zdolność do formułowania celów, jest skuteczny jeśli chodzi o zorganizowanie ludzi do tego rodzaju działalności i właczenie ja w ta działalność

Negocjator – prowadzi negocjacje ze wszystkimi podmiotami gospodarczymi

Przeciwdziałający zakłóceniom – musi umiec zareagowac na rozne sytuacje

Rozdzielajacy zasoby –

 

Elastycznosc stylu kierowania

Blanchardt, jersey teoria elastycnzosci

Na poczatku pracy oczekujemy ze kierownik nam powie, w jakis sposób mamy wykonac, w jakim czasie(czas rozpoczecia i zkaonczenia), jakie środki mamy użyc, jakie zadania mamy wykonac

 

 

Planowanie

Cechy dobrego planu

1.       Planowanie jako proces projektowania strategii

·         proces planowania w literaturze przedmiotu definiuje najczesciej jako obmyślenie celu działania jego sposobu realizacji srodków działania w okreslonym wymierze czasu i przestrzeni

·         Obmyślanie sposobu działania zapewniajacego realizacje celu 0 to projekt działania.

·         projekt uzupełniony decyzja wykonania – to plan.

 

1.2   planowanie rynkowe po 1989 roku – rynek konsumenta

 

1.3   Cechy dobrego planu

·         Celowość  - oznacza koniecznosc określenia i doboru środków własciwych do ossiagniecia zaplanowanych celów. Cel staje się wartościa nastawcza dla wszystkich podejmowanych działan.

·         Wykonalnosc oznacza realistyczna ocene planowanych przedsiewzięc. Realizacja tej cechy w praktyce oznacza koniecznosc stosowania własciwych medot prognozowania przuszłosci oraz zachowania kontroli w ocenie możliwości realizacji okreslonych etapów planów w wyznaczonych terminach

·         Zgodnosc wewnetrzna czyli tworzenie róznych planów logicznie powiazanych w niesprzeczną całośc, gdzie plany podrzedne i przyjete w nich załozenia muszą być podporzadkowane załozeniom planu strategicznego.

·         Operatywnosc oznacza prostotę i zrozumiałosc założen, które pozwalaja na skuteczne wdrożenie i realizacje planu

·         Wielowariantowość to cecha która oznacza potrzebe opracowania przynajmniej kilku wariantów planu (np. najbardziej prawdopodobnego, niespodziewanego, optymistycznego i pesymistycznego

·         Zupełnosc oznacza potrzebe dokonania opisu całego przedsięwzięcia z wyeksponowaniem tych wszystkich czynników które maja decydujacy wpływ

·         Racjonalnosć czyli tworzenie planu zgodnie z przyjetymi standardami i normami.

·         Elastycznosc oznacza potrzebe dokonywania korekt i zmian w przyjetych załozeniach planu (także celach) wskutek zmieniajacych się warunków otoczenia

 

1.4   Zalety i wady planowania

·         Kazda firma musi planowac:

·         Program produkcji i wielkośc sprzedazy

·         Wielkosc inwestycji uwzgledniajacych poziom popytu rynkowego

·         Płynnosc finansową oparta na programie wpływów i wydatków niezbedna do utrzymania wiarygodnosci finansowej

 

Dodatkowe zalety planowania

·         Plan jest odzwierciedleniem systemu wartosci firmy. Oznacza to ze jest zbiorem wielu informacji pozwalajacych ukierunkowac działania pracowników na przyszłosc – ogranicza to ryzyko i improwizacje

·         Plan zawiera fakty dotyczace źródeł i stanu biznesu: analiza sytuacji marketingowej firmy pozwala lepiej zrozumieć motywy u przesłanki dokonywanych wyborów

·         Plan ułatwia koordynacje róznych funkcji tak w obrebie marketingu jak i innych obszarów funkcjonalnych

·         Plan jest instrumentem monitorowania, badania luki strategicznej wprowadzania zmian czy tez przebiegu realizacji

·         Plan ogranicza mozliwosc wystąpienia sytuacji nieprzewidzianych, niepewnych – dlatego tez jeśli można powinno tworzyc się scenariusze pesymistyczne i optymistyczne.

 

Słabe strony planowania

·         Brak dostatecznej i zweryfikowanej informacji – np. trudnosci w okresleniu zamiarów konkurencji, innowacji technologicznych, zagadenienie się szczególnie trudne z uwagi na fakt iż zyjemy w swiecie nadmiaru informacji i coraz wiekszym problemem staje się zorganizowanie systemu informacji o otoczeniu tym bardziej ze wykazuje ono dzisiaj cechy gwałtownych radykalnych zmian

·         Nieskutecznosc prognozowania w dynamiucznie zmieniajacym się otoczeniu prognozowanie staje się procesem coraz bardziej zawodnym i opiera się na często przyjetych załozeniach

·         Biurokratyczna nieelastycznos – stawia się zarzut ze formalne proceduy planowania usztywniaja działania firmy w szybko zmieniajacym się swiecie.

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin