plan wspĂlĹ‚pracy z rodzicami.docx

(20 KB) Pobierz

Plan współpracy z Rodzicami w roku szkolnym 2013/14   

grupa „Motylki”   /5-latki/

FORMY WSPÓŁPRACY

 

ZADANIA

TERMIN REALIZACJI

Zebrania ogólne z udziałem dyrektora przedszkola

·         Przedstawienie głównego kierunku pracy wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńczej na rok szkolny 2013/2014

·         Zapoznanie  z harmonogramem uroczystości przedszkolnych i środowiskowych

·         Omówienie organizacji pracy placówki (ramowy rozkład dnia, zajęcia dodatkowe, zasady bezpieczeństwa, opłaty, ubezpieczenie, itp.)

·         Sprawy organizacyjne, pytania i wnioski

Wrzesień 2013

Zebrania grupowe

 

·         Zapoznanie z dokumentami, w oparciu o które realizowana jest praca wychowawczo- dydaktyczna:

 

- Podstawa programowa wychowania przedszkolnego

      - Koncepcja Rozwoju Przedszkola
      Niepublicznego Słoneczko w Toruniu na
      lata 2013-2016

      - Koncepcja Pracy Wychowawczo-
      Dydaktyczno- Opiekuńczej Przedszkola
      Niepublicznego Słoneczko w Toruniu na
      rok szkolny 2013-2014

      - Program wychowania przedszkolnego
    „Zanim będę uczniem”

      - Program wychowawczy „Ja, ty, my”  
      Przedszkola Niepublicznego Słoneczko
      w Toruniu

 

·         Omówienie ramowego rozkładu dnia, harmonogramu zajęć dodatkowych

·         Uzyskanie upoważnień, oświadczeń deklaracji /dotyczących odbioru dzieci, danych osobowych, wykorzystania obrazu dziecka w mediach, udziału w zajęciach dodatkowych/

·         Podkreślenie partnerstwa Rodziców w tworzeniu klimatu i działalności wychowawczo- dydaktycznej

- opracowanie planu współpracy z udziałem rodziców

- ustalenie wspólnego systemu motywacyjnego

    

Wrzesień 2013

·         Przedstawienie wyników diagnozy oraz obserwacji pedagogicznych, informowanie rodziców o sukcesach i trudnościach ich dzieci

·         Określenie kierunku pracy z dzieckiem zdolnym oraz z dzieckiem wymagającym wsparcia

·         Zapoznanie z programem pracy indywidualnej.

Listopad 2013

·         Podsumowanie pracy dydaktyczno- wychowawczej za I półrocze

Styczeń 2014

·         Przedstawienie wyników diagnozy oraz obserwacji pedagogicznych

·         Przebieg pracy dydaktyczno- wychowawczej w II półroczu

·         Podsumowanie wyników wspólnie podjętych zadań

Maj 2014

Kontakty indywidualne

·         Konsultacje indywidualne /zapoznanie z wynikami diagnozy /

Listopad 2013

Kwiecień 2014

·         Konsultacje z inicjatywy rodziców lub n-lek --przekazywanie bieżących informacji dotyczących rozwoju dziecka

·         Zwrócenie uwagi na wspieranie dzieci zdolnych i łagodzenie trudności jakie napotykają

·         Określanie jednolitych działań w przypadku występujących problemów

·         Udzielanie informacji o możliwych działaniach pomocniczych (porady specjalistów, konsultacje z pracownikami Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej)

Na bieżąco

Kąciki informacyjne

·         Prezentowanie aktualnie realizowanej tematyki, celów wychowawczo- dydaktycznych w oparciu o program; propozycji zabaw, ćwiczeń tekstów piosenek i wierszy; ciekawostek oraz informacji dotyczących aktualnych spotkań, wyjść, wycieczek, itp.

Na bieżąco

Zajęcia otwarte

·         Zintegrowany blok zajęć dydaktycznych

Listopad 2013

Uroczystości z udziałem rodziców

i dziadków

·         Jasełka

·         Dzień Babci i Dziadka

·         Dzień Mamy i Taty

·         Dzień Dziecka

·         Zakończenie roku szkolnego

Grudzień 2013

Styczeń 2014

Maj 2014

Czerwiec 2014

Czerwiec 2014

Pomoc w organizacji uroczystości i imprez przedszkolnych, przygotowaniu dzieci do udziału

w konkursach

·         Organizacja „Jasełek” z udziałem rodziców

·         Włączanie się do pomocy w wyjściach, wycieczkach

·         Pomoc w organizowaniu uroczystości, w przygotowaniu strojów

Grudzień 2013

 

Cały rok

 

Cały rok

Pedagogizacja Rodziców

·         Udostępnianie fachowej literatury

·         Organizowanie na terenie przedszkola spotkań z udziałem specjalistów

Cały rok

Współudział Rodziców w życiu przedszkola i grupy

·         Włączenie rodziców w akcję „Cała Polska czyta dzieciom”

·         Zaproszenie rodziców i dzieci do udziału w konkursie na kukiełkę, pacynkę, ulubionego bohatera bajki

·         Udział rodziców w „Biesiadach literackich”

·         Prezentowanie zawodów wykonywanych przez rodziców

·         Organizacja kącika „Wędrującej książki”

·         Udział w okolicznościowych zbiórkach (np. na rzecz schroniska dla zwierząt)

·         Poznanie oczekiwań rodziców w zakresie metod wychowawczych

·         Wspólna analiza Programu wychowawczego „Ja, ty, my”, jednogłośne podjęcie decyzji o wdrożeniu programu do realizacji (systemu motywacyjnego)

Cały rok

 

Grudzień 2013

 

 

 

Cały rok

 

 

 

 

 

 

 

 

Wrzesień 2013

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin