PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Imię i nazwisko nauczyciela kontraktowego: mgr Katarzyna Rakowska
Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Lucyna Kaśluga
PRZEDSZKOLE NIEPUBLICZNE „SŁONECZKO”
Ul. Kosynierów Kościuszkowskich 10
87-100 Toruń
Data rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2014
Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maj 2017
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego
Podstawa prawna awansu zawodowego nauczyciela:
§ Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. (Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112 z póź. Zm.),
§ Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593),
§ Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2007 r. Nr 214, poz. 1580).
§ 7 ust. 2 pkt 1
„Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań,
a także oceniania skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach”
ZADANIA
FORMY I SPOSÓB REALIZACJI
TERMIN
OCZEKIWANE EFEKTY
Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli
· Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego: a) Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu b) adekwatnych fragmentów Karty Nauczyciela
· Tworzenie na użytek własny biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących awansu
· Korzystanie ze wskazówek zamieszczanych przez portale internetowe poświęcone awansowi przy tworzeniu planu rozwoju, sprawozdania, prezentacji dorobku
· Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju, sprawozdania i przygotowanie prezentacji dorobku
· Uaktualnianie wiedzy n/t awansu (portale internetowe oraz czasopisma fachowe)
IX.2011
Poznanie i pogłębianie znajomości przepisów prawa oświatowego
Wszczęcie postępowania
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu
· Ustalenie zasad współpracy
· Korzystanie z pomocy opiekuna w prawidłowym sformułowaniu wniosku i planu rozwoju
· Opracowanie projektu sprawozdania
· Obserwacja zajęć prowadzonych przez Opiekuna
· Prowadzenie zajęć w obecności Opiekuna
· Omawianie prowadzonych i obserwowanych zajęć w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych zajęć
Dwa razy w roku
Zawarcie kontraktu z opiekunem,
Ustalenie harmonogramu spotkań.
Umiejętność obserwacji, korzystanie z doświadczeń innych
Samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych (§ 7.1.2)
· Udział w wewnątrzprzedszkolnych formach szkolenia zawodowego: a) Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych
· Udział w zewnątrzprzedszkolnych formach szkolenia zawodowego: a) Udział w różnego rodzaju kursach (np. kurs komputerowy, kurs n/t awansu nauczyciela kontraktowego, itp.), szkoleniach, warsztatach, konferencjach metodycznych
· Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych: a) Studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej b) Korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli
Cały okres stażu
Wzbogacenie warsztatu pracy, nabycie nowych umiejętności
Podejmowanie dodatkowych wewnątrzprzedszkolnych działań przy współpracy z innymi nauczycielami
· Praca w zespołach do spraw realizacji koncepcji pracy przedszkola ukierunkowanej na rozwój dzieci (umiejętności i wiadomości określonych w podstawie programowej /wymiar 1 i 3/)
· Praca w zespole do spraw organizacji imprez i uroczystości przedszkolnych
Praca w zespołach do spraw planowania i ewaluacji pracy przedszkola
Nabycie umiejętności w organizowaniu imprez
Opracowanie narzędzi ewaluacji oraz planowanie pracy wychowawczo – dydaktycznej z uwzględnieniem podstawy programowej wychowania przedszkolnego, koncepcji pracy przedszkola oraz potrzeb i zainteresowań dzieci.
· Zgłoszenie się do zespołu opracowującego Roczny Plan Pracy Przedszkola
· Konstruowanie miesięcznych planów pracy
· Dokumentowanie realizowanej pracy wychowawczo – dydaktycznej w dzienniku zajęć
· Opracowanie scenariuszy zajęć, zabaw i uroczystości
· Gromadzenie pomocy dydaktycznych
Wzbogacenie warsztatu pracy
Planowanie pracy wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńczej z uwzględnieniem podstawy programowej przyjętej do realizacji programu wychowania przedszkolnego, rocznego planu pracy przedszkola, programu wychowawczego oraz możliwości i zainteresowań dzieci
· Opracowywanie planów miesięcznych
· Prowadzenie i analiza wyników obserwacji i diagnozy dziecka
· Dokumentowanie pracy indywidualnej
Na zakończenie tematyki
Wzbogacanie warsztatu pracy
§ 7 ust. 2 pkt 2
„Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych
uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych”
Diagnozowanie i analizowanie wyników prowadzonych obserwacji, wskazanie drogi dalszego rozwoju
· Prowadzenie obserwacji dziecka zgodnie z kartą obserwacji;
· Przeprowadzenie badania gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna)
· Analizowanie wyników prowadzonych obserwacji pedagogicznych oraz diagnozy przedszkolnej, ustalenie dalszej drogi rozwoju dziecka
· Opracowywanie indywidualnych planów wspomagania i korygowania rozwoju dziecka
· Dokumentowanie i analizowanie prowadzonej pracy indywidualnej w zakresie wspomagania i korygowania rozwoju, wprowadzanie działań modyfikujących o ile podejmowana praca nie przynosi oczekiwanych efektów.
Optymalizacja rozwoju dziecka
Praca z dziećmi z trudnościami i z dzieckiem zdolnym.
· Opracowanie indywidualnych planów pracy z dzieckiem wymagającym wspomagania i korygowania rozwoju oraz z dzieckiem wykazującym zdolności
· Prowadzenie systematycznej pracy indywidualnej zgodnie z przyjętym planem pracy indywidualnej
· Monitorowanie rozwoju umiejętności dziecka, podejmowanych działań o ile podjęte działania nie przynoszą oczekiwanych efektów...
kasiazabka123