PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO.docx

(36 KB) Pobierz

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO
NA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Imię i nazwisko nauczyciela kontraktowego:  mgr Katarzyna Rakowska

                                           Imię i nazwisko opiekuna stażu:   mgr Lucyna Kaśluga     

PRZEDSZKOLE NIEPUBLICZNE „SŁONECZKO”

Ul. Kosynierów Kościuszkowskich 10

87-100 Toruń

Data rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2014

Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maj 2017

Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

 

Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego

 

 

Podstawa prawna awansu zawodowego nauczyciela:

§         Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. (Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112 z póź. Zm.),

§         Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593),

§         Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2007 r. Nr 214, poz. 1580).

 

§ 7 ust. 2 pkt 1

„Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań,

a także oceniania skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach”

 

 

ZADANIA

FORMY I SPOSÓB REALIZACJI

TERMIN

OCZEKIWANE EFEKTY

 

Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli

·        Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego:
a) Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu
b) adekwatnych fragmentów Karty Nauczyciela

·        Tworzenie na użytek własny biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących awansu

·        Korzystanie ze wskazówek zamieszczanych przez portale internetowe poświęcone awansowi przy tworzeniu planu rozwoju, sprawozdania, prezentacji dorobku

·        Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju, sprawozdania i przygotowanie prezentacji dorobku

·        Uaktualnianie wiedzy n/t awansu (portale internetowe oraz czasopisma fachowe)

 

 

IX.2011

 

 

 

Poznanie i pogłębianie znajomości przepisów prawa oświatowego

 

 

Wszczęcie postępowania

 

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu

·        Ustalenie zasad współpracy

·        Korzystanie z pomocy opiekuna w prawidłowym sformułowaniu wniosku i planu rozwoju

·        Opracowanie projektu sprawozdania

·        Obserwacja zajęć prowadzonych przez Opiekuna

·        Prowadzenie zajęć w obecności Opiekuna

·        Omawianie prowadzonych i obserwowanych zajęć w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych zajęć

IX.2011

 

Dwa razy w roku

Zawarcie kontraktu z opiekunem,

 

Ustalenie harmonogramu spotkań.

 

Umiejętność obserwacji, korzystanie  z doświadczeń innych

 

Samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych (§ 7.1.2)

 

·        Udział w wewnątrzprzedszkolnych formach szkolenia zawodowego:
a) Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych

·        Udział w zewnątrzprzedszkolnych formach szkolenia zawodowego:
a) Udział w różnego rodzaju kursach (np. kurs komputerowy, kurs n/t awansu nauczyciela kontraktowego, itp.), szkoleniach, warsztatach, konferencjach metodycznych

·        Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych:
a) Studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej
b) Korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli

 

 

 

Cały okres stażu

 

 

Wzbogacenie warsztatu pracy, nabycie nowych umiejętności

Podejmowanie dodatkowych wewnątrzprzedszkolnych działań przy współpracy z innymi nauczycielami

·          Praca w zespołach do spraw realizacji koncepcji pracy przedszkola ukierunkowanej na rozwój dzieci (umiejętności i wiadomości określonych w podstawie programowej /wymiar 1 i 3/)

·          Praca w zespole do spraw organizacji imprez i uroczystości przedszkolnych

Cały okres stażu

Praca w zespołach do spraw planowania i ewaluacji pracy przedszkola

 

Nabycie umiejętności w organizowaniu imprez

Opracowanie narzędzi ewaluacji oraz planowanie pracy wychowawczo – dydaktycznej z uwzględnieniem podstawy programowej wychowania przedszkolnego, koncepcji pracy przedszkola oraz potrzeb i zainteresowań dzieci.

·         Zgłoszenie się do zespołu opracowującego Roczny Plan Pracy Przedszkola

·                                 Konstruowanie miesięcznych planów pracy

·                                 Dokumentowanie realizowanej pracy wychowawczo – dydaktycznej w dzienniku zajęć

·                                 Opracowanie scenariuszy zajęć, zabaw i uroczystości

·                                 Gromadzenie pomocy dydaktycznych

 

Cały okres stażu

Wzbogacenie warsztatu pracy

Planowanie pracy wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńczej z uwzględnieniem podstawy programowej przyjętej do realizacji programu wychowania przedszkolnego, rocznego planu pracy przedszkola, programu wychowawczego oraz możliwości i zainteresowań dzieci

·        Opracowywanie planów miesięcznych

·        Prowadzenie i analiza wyników obserwacji i diagnozy dziecka

·        Dokumentowanie pracy indywidualnej

 

 

Na zakończenie tematyki

Wzbogacanie warsztatu pracy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 7 ust. 2 pkt 2

„Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych

uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych”

 

 

 

ZADANIA

FORMY I SPOSÓB REALIZACJI

TERMIN

OCZEKIWANE EFEKTY

Diagnozowanie i analizowanie wyników prowadzonych obserwacji, wskazanie drogi dalszego rozwoju

·            Prowadzenie obserwacji dziecka zgodnie z kartą obserwacji;

·            Przeprowadzenie badania gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna)

·            Analizowanie wyników prowadzonych obserwacji pedagogicznych oraz diagnozy przedszkolnej, ustalenie dalszej drogi rozwoju dziecka

·            Opracowywanie indywidualnych planów wspomagania i korygowania rozwoju dziecka

·            Dokumentowanie i analizowanie prowadzonej pracy indywidualnej w zakresie wspomagania i korygowania rozwoju, wprowadzanie działań modyfikujących o ile podejmowana  praca nie przynosi oczekiwanych efektów.

Cały okres stażu

 

 

 

Optymalizacja rozwoju dziecka

 

 

 

 

 

 

Praca z dziećmi z trudnościami i z dzieckiem zdolnym.

·         Opracowanie indywidualnych planów pracy z dzieckiem wymagającym wspomagania i korygowania rozwoju oraz z dzieckiem wykazującym zdolności

·         Prowadzenie systematycznej pracy indywidualnej zgodnie z przyjętym planem pracy indywidualnej

·         Monitorowanie rozwoju umiejętności dziecka, podejmowanych działań o ile podjęte działania nie przynoszą oczekiwanych efektów...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin