D4EA02A0P0 - 15 - 15/12/2014
Opis - Działanie : Kalkulator sterujący silnikiem Delphi DCM 3.5
1. Opis
(1) Kalkulator sterujący silnikiem Delphi DCM 3.5.
"a" Czarne 53-stykowe złącze (CH).
"b" Złącze 53 stykowe brązowe (CMI).
"c" Złącze 48-stykowe szare (CME).
producent : DELPHI.
2. Zadanie
Kalkulator sterujący silnikiem steruje całością systemu wtrysku.
Oprogramowanie kalkulatora sterującego silnika obejmuje :
· Funkcje kontroli wtrysku i czystości spalin
· Strategie komfortu jazdy
· Funkcje blokady rozruchu ADC2R lub ADC2010 (*)
· Strategie awaryjne
· Sterowanie włączaniem wentylatora chłodnicy i lampek ostrzegawczych (*)
· Diagnostyka z pamięcią usterek
· Funkcja regulacji i ograniczenia prędkości (*)
(*) W zależności od wersji.
Kalkulator sterujący silnika zapewnia sterowanie elektryczne następujących elementów :
· Wtryskiwacze silnika diesla
· Regulator wydatku paliwa
· Elektrozawór sterujący obejścia wymiennika ciepła recyrkulacji spalin (EGR)
· Elektrozawór podwójnego dozownika powietrza: gorącego i zimnego
· Elektrozawór turbosprężarki o zmiennej geometrii
· Elektrozawór odzysku temperatuty z układu wydechowego (RTE) (*)
· Moduł sterowania świec żarowych
· Podgrzewacz oleju napędowego
· Podgrzewacze "Blow-by"
· Pompa domieszkowania oleju napędowego
· Zawór recyrkulacji spalin
Czujnik ciśnienia atmosferycznego stanowi nierozdzielną całość z kalkulatorem sterującym silnikiem .
Kalkulator sterujący silnikiem posiada 2 stopnie mocy, zdolne do dostarczania prądu sterującego o bardzo dużym natężeniu, koniecznego do funkcjonowania wtryskiwaczy diesla.
3. Parametry elektryczne
Kalkulator sterujący silnikiem DELPHI DCM 3.5 ( 3 złącza ) :
· Czarne 53-stykowe złącze (CH)
· Złącze 53 stykowe brązowe (CMI)
· Złącze 48-stykowe szare (CME)
"a" Czarne 53-stykowe złącze (CH)
Nr styku
Przypisanie styków złącza
1
Wejście zasilania mocy kalkulatora sterującego silnikiem
2
Wejście zasilania kalkulatora sterującego silnikiem
3
Masa
4
5
6
7
Sygnał sterowania ogrzewania dodatkowego 1
8
Nie używana
9
10
Informacja o pracy silnika
11
Wyjście sterowania przekaźnika mocy
12
Wyjście sterowania zespołu wentylatora chłodnicy 2
13
Wyjście sterowania zespołu wentylatora chłodnicy 1
14
15
16
Sygnał sterowania ogrzewania dodatkowego 2
17
18
19
Linia przebudzenia sterowanego zdalnie (RCD)
20
21
Zasilanie czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego
22
Wejście sygnału zestyku dodatkowego pedału hamulca
23
24
25
26
Informacja diagnostyczna zespołu wentylatora chłodnicy
27
Wyjście sterowania rozrusznika
28
Wyjście sterowania przekaźnika głównego
29
30
31
32
33
Wejście sygnału czujnika ciśnienia płynu chłodniczego
34
Wejście sygnału czujnika pozycji pedału przyspieszenia 2
35
Wejście sygnału czujnika pozycji pedału przyspieszenia 1
36
Wejście sygnału zestyku punktu oporu pedału przyspieszenia
37
38
39
Wejście sygnału zestyku sprzęgła
40
CAN High Międzysystemowa
41 (*)
Wyjście sterowania elektrozaworu odzysku ciepła spalin
42
43
44
Masa czujnika położenia pedału przyspieszenia 2
45
Masa czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego
46
Zasilanie czujnika pedału przyspieszenia
47
Masa czujnika położenia pedału przyspieszenia 1
48
49
50
51
52
CAN Low Międzysystemowa
53
(*) W zależności od wersji
"b" Złącze 53 stykowe brązowe (CMI)
Wyjście sterowania elektrozaworu dozownika by-passu podgrzewacza powietrza dolotowego
Wyjście sterowania elektrozaworu dozownika podgrzewacza powietrza dolotowego
Wyjście sterowania elektrozaworu wszystko lub nic recyrkulacji spalin (EGR)
Wyjście sterowania elektrozaworu turbosprężarki o zmiennej geometrii
Zasilanie + akumulatora podgrzewacza par oleju i podgrzewacza oleju napędowego
Sterowanie + silnika zaworu recyrkulacji spalin (EGR)
Wejście sygnału czujnika temperatury powietrza dolotowego
Zasilanie + Czujnik wysokiego ciśnienia oleju napędowego
Zasilanie + czujnika odwzorowania pozycji podwójnego dozownika i zaworu recyrkulacji spalin (EGR)
Zasilanie + Czujnika odwzorowania pozycji turbosprężarki o zmiennej geometrii
Zasilanie + czujnika odwzorowania pozycji by-passu recyrkulacji spalin (EGR)
Zasilanie + akumulatora następujących elementów : Proporcjonalna sonda lambda - Elektrozawór wszystko lub nic recyrkulacji spalin (EGR) - Elektrozawór podwójnego dozownika powietrza - Elektrozawór przepływomierza powietrza
Sterowanie - silnika zaworu recyrkulacji spalin (EGR)
Wejście sygnału czujnika wysokiego ciśnienia oleju napędowego
Wejście sygnału czujnika odwzorowania pozycji podwójnego dozownika
Wejście sygnału - Czujnik sondy tlenowej proporcjonalnej
Wejście sygnału + Czujnik sondy tlenowej proporcjonalnej
Wejście sygnału A + Czujnik sondy tlenowej proporcjonalnej
Wejście sygnału czujnika odwzorowania pozycji zaworu recyrkulacji spalin (EGR)
Zasilanie + Zasilanie + akumulatora następujących elementów : Pompa wtryskowa wysokiego ciśnienia paliwa - Elektrozawór sterowania turbosprężarki
Wejście sygnału czujnika ciśnienia oleju w silniku
Wejście sygnału czujnika ciśnienia powietrza dolotowego
Wejście sygnału A - Czujnik sondy tlenowej proporcjonalnej
Wejście sygnału czujnika odwzorowania pozycji turbosprężarki o zmiennej geometrii
Masa czujnika prędkości obrotowej silnika
Masa czujnika odniesienia cylindra
Masa czujnika wysokiego ciśnienia oleju napędowego
41
Zasilanie + akumulatora czujnika obecności wody
Wejście sygnału czujnika odwzorowania pozycji by-passu zaworu recyrkulacji spalin (EGR)
Informacja diagnostyki modułu świec żarowych
Masa czujnika odwzorowania pozycji turbosprężarki o zmiennej geometrii
Masa następujących elementów : Czujnik odwzorowania pozycji podwójnego dozownika powietrza - Zawór recyrkulacji spalin (EGR) - Czujnik ciśnienia i temperatury
...
mimi31