Kalkulator sterujący silnikiem Delphi DCM 3.5.doc

(252 KB) Pobierz
D4EA02A0P0 - 15 - 15/12/2014

D4EA02A0P0 - 15 - 15/12/2014

Opis - Działanie : Kalkulator sterujący silnikiem Delphi DCM 3.5

1.      Opis

(1) Kalkulator sterujący silnikiem Delphi DCM 3.5.

"a" Czarne 53-stykowe złącze (CH).

"b" Złącze 53 stykowe brązowe (CMI).

"c" Złącze 48-stykowe szare (CME).

producent : DELPHI.

2. Zadanie

Kalkulator sterujący silnikiem steruje całością systemu wtrysku.

Oprogramowanie kalkulatora sterującego silnika obejmuje :

·         Funkcje kontroli wtrysku i czystości spalin

·         Strategie komfortu jazdy

·         Funkcje blokady rozruchu ADC2R lub ADC2010 (*)

·         Strategie awaryjne

·         Sterowanie włączaniem wentylatora chłodnicy i lampek ostrzegawczych (*)

·         Diagnostyka z pamięcią usterek

·         Funkcja regulacji i ograniczenia prędkości (*)

(*) W zależności od wersji.

Kalkulator sterujący silnika zapewnia sterowanie elektryczne następujących elementów :

·         Wtryskiwacze silnika diesla

·         Regulator wydatku paliwa

·         Elektrozawór sterujący obejścia wymiennika ciepła recyrkulacji spalin (EGR)

·         Elektrozawór podwójnego dozownika powietrza: gorącego i zimnego

·         Elektrozawór turbosprężarki o zmiennej geometrii

·         Elektrozawór odzysku temperatuty z układu wydechowego (RTE) (*)

·         Moduł sterowania świec żarowych

·         Podgrzewacz oleju napędowego

·         Podgrzewacze "Blow-by"

·         Pompa domieszkowania oleju napędowego

·         Zawór recyrkulacji spalin

(*) W zależności od wersji.

Czujnik ciśnienia atmosferycznego stanowi nierozdzielną całość z kalkulatorem sterującym silnikiem .

Kalkulator sterujący silnikiem posiada 2 stopnie mocy, zdolne do dostarczania prądu sterującego o bardzo dużym natężeniu, koniecznego do funkcjonowania wtryskiwaczy diesla.

3. Parametry elektryczne

Kalkulator sterujący silnikiem DELPHI DCM 3.5 ( 3 złącza ) :

·         Czarne 53-stykowe złącze (CH)

·         Złącze 53 stykowe brązowe (CMI)

·         Złącze 48-stykowe szare (CME)

 

"a" Czarne 53-stykowe złącze (CH)

Nr styku

Przypisanie styków złącza

1

Wejście zasilania mocy kalkulatora sterującego silnikiem

2

Wejście zasilania kalkulatora sterującego silnikiem

3

Masa

4

Masa

5

Wejście zasilania kalkulatora sterującego silnikiem

6

Wejście zasilania mocy kalkulatora sterującego silnikiem

7

Sygnał sterowania ogrzewania dodatkowego 1

8

Nie używana

9

Nie używana

10

Informacja o pracy silnika

11

Wyjście sterowania przekaźnika mocy

12

Wyjście sterowania zespołu wentylatora chłodnicy 2

13

Wyjście sterowania zespołu wentylatora chłodnicy 1

14

Nie używana

15

Nie używana

16

Sygnał sterowania ogrzewania dodatkowego 2

17

Nie używana

18

Wejście zasilania mocy kalkulatora sterującego silnikiem

19

Linia przebudzenia sterowanego zdalnie (RCD)

20

Nie używana

21

Zasilanie czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego

22

Wejście sygnału zestyku dodatkowego pedału hamulca

23

Nie używana

24

Nie używana

25

Nie używana

26

Informacja diagnostyczna zespołu wentylatora chłodnicy

27

Wyjście sterowania rozrusznika

28

Wyjście sterowania przekaźnika głównego

29

Nie używana

30

Wejście zasilania mocy kalkulatora sterującego silnikiem

31

Nie używana

32

Nie używana

33

Wejście sygnału czujnika ciśnienia płynu chłodniczego

34

Wejście sygnału czujnika pozycji pedału przyspieszenia 2

35

Wejście sygnału czujnika pozycji pedału przyspieszenia 1

36

Wejście sygnału zestyku punktu oporu pedału przyspieszenia

37

Nie używana

38

Nie używana

39

Wejście sygnału zestyku sprzęgła

40

CAN High Międzysystemowa

41 (*)

Wyjście sterowania elektrozaworu odzysku ciepła spalin

42

Nie używana

43

Nie używana

44

Masa czujnika położenia pedału przyspieszenia 2

45

Masa czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego

46

Zasilanie czujnika pedału przyspieszenia

47

Masa czujnika położenia pedału przyspieszenia 1

48

Nie używana

49

Nie używana

50

Nie używana

51

Nie używana

52

CAN Low Międzysystemowa

53

Masa

(*) W zależności od wersji

 

 

 

 

"b" Złącze 53 stykowe brązowe (CMI)

 

Nr styku

Przypisanie styków złącza

1

Wyjście sterowania elektrozaworu dozownika by-passu podgrzewacza powietrza dolotowego

2

Wyjście sterowania elektrozaworu dozownika podgrzewacza powietrza dolotowego

3

Wyjście sterowania elektrozaworu wszystko lub nic recyrkulacji spalin (EGR)

4

Wyjście sterowania elektrozaworu turbosprężarki o zmiennej geometrii

5

Zasilanie + akumulatora podgrzewacza par oleju i podgrzewacza oleju napędowego

6

Sterowanie + silnika zaworu recyrkulacji spalin (EGR)

7

Nie używana

8

Wejście sygnału czujnika temperatury powietrza dolotowego

9

Nie używana

10

Nie używana

11

Nie używana

12

Nie używana

13

Zasilanie + Czujnik wysokiego ciśnienia oleju napędowego

14

Zasilanie + czujnika odwzorowania pozycji podwójnego dozownika i zaworu recyrkulacji spalin (EGR)

15

Zasilanie + Czujnika odwzorowania pozycji turbosprężarki o zmiennej geometrii

16

Zasilanie + czujnika odwzorowania pozycji by-passu recyrkulacji spalin (EGR)

17

Zasilanie + akumulatora następujących elementów : Proporcjonalna sonda lambda - Elektrozawór wszystko lub nic recyrkulacji spalin (EGR) - Elektrozawór podwójnego dozownika powietrza - Elektrozawór przepływomierza powietrza

18

Sterowanie - silnika zaworu recyrkulacji spalin (EGR)

19

Nie używana

20

Wejście sygnału czujnika wysokiego ciśnienia oleju napędowego

21

Wejście sygnału czujnika odwzorowania pozycji podwójnego dozownika

22

Wejście sygnału - Czujnik sondy tlenowej proporcjonalnej

23

Wejście sygnału + Czujnik sondy tlenowej proporcjonalnej

24

Wejście sygnału A + Czujnik sondy tlenowej proporcjonalnej

25

Wejście sygnału czujnika odwzorowania pozycji zaworu recyrkulacji spalin (EGR)

26

Wejście sygnału czujnika odwzorowania pozycji podwójnego dozownika

27

Nie używana

28

Nie używana

29

Zasilanie + Zasilanie + akumulatora następujących elementów : Pompa wtryskowa wysokiego ciśnienia paliwa - Elektrozawór sterowania turbosprężarki

30

Nie używana

31

Wejście sygnału czujnika ciśnienia oleju w silniku

32

Wejście sygnału czujnika ciśnienia powietrza dolotowego

33

Nie używana

34

Wejście sygnału A - Czujnik sondy tlenowej proporcjonalnej

35

Wejście sygnału czujnika odwzorowania pozycji turbosprężarki o zmiennej geometrii

36

Nie używana

37

Nie używana

38

Masa czujnika prędkości obrotowej silnika

39

Masa czujnika odniesienia cylindra

40

Masa czujnika wysokiego ciśnienia oleju napędowego

41

Zasilanie + akumulatora czujnika obecności wody

42

Nie używana

43

Wejście sygnału czujnika odwzorowania pozycji by-passu zaworu recyrkulacji spalin (EGR)

44

Nie używana

45

Nie używana

46

Nie używana

47

Informacja diagnostyki modułu świec żarowych

48

Nie używana

49

Nie używana

50

Nie używana

51

Masa czujnika odwzorowania pozycji turbosprężarki o zmiennej geometrii

52

Masa następujących elementów : Czujnik odwzorowania pozycji podwójnego dozownika powietrza - Zawór recyrkulacji spalin (EGR) - Czujnik ciśnienia i temperatury

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin