D4EA0498P0
ZADANIE I USYTUOWANIE : Klapa bagażnika z napędem
1. Zadanie
Rola i funkcje napędzanej pokrywy bagażnika :
· Otwieranie i zamykanie klapy tylnej bez wysiłku
· Zaryglowanie i odryglowanie bagażnika
2. Zabudowa
(1) Siłowniki wyważające klapy tylnej napędzanej.
(2) Kalkulator klapy tylnej z napędem.
(3) Mechanizm klapy tylnej napędzanej.
(4) Moduł wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem.
(5) Przycisk zamknięcia klapy tylnej z napędem.
(6) Sterowanie otwarcia klapy tylnej z napędem.
(7) Zamek wspomagany klapy tylnej z napędem.
(8) Sygnał dzwiękowy napedzanej pokrywy bagażnika.
D4EA0499P0
Interfejs człowiek maszyna : Klapa bagażnika z napędem
1. Aktywacja / Dezaktywacja / Regulacja
(1)Pilot zdalnego sterowania wysokiej częstotliwości.
"a" Zdalne otwieranie klapy tylnej zmotoryzowanej.
"b" Zewnętrzny stycznik otwarcia klapy tylnej z napędem.
"c" Przycisk zamknięcia klapy tylnej z napędem.
"d" Stycznik wewnętrzny otwarcia klapy tylnej z napędem.
1.1. Otwieranie klapy tylnej zmotoryzowanej
Sterowanie otwierania klapy tylnej zmotoryzowanej :
· Nacisk na sterowanie zdalne otwierania klapy tylnej napędzanej "a" pilota zdalnego sterowania wysokiej częstotliwości
· Naciśnięcie na zewnętrzny stycznik otwarcia klapy tylnej zmotoryzowanej "b"
· Naciśnięcie na wewnętrzny stycznik otwarcia klapy tylnej z napędem "d"
UWAGA : Otwieranie za pomocą napędu klapy tylnej może zostać zatrzymane w każdej chwili przez naciśnięcie wewnętrznego stycznika otwarcia klapy tylnej z napędem "d", zewnętrznego stycznika otwarcia klapy tylnej z napędem "b" lub pilota zdalnego sterowania wysokiej częstotliwości w "a".
1.2. Zamykanie klapy tylnej z napędem
Sterowania zamykania klapy tylnej zmotoryzowanej :
· Naciśnięcie na stycznik zamknięcia klapy tylnej zmotoryzowanej "c"
Pierwsze naciśnięcie uruchamia przemieszczanie za pomocą napędu, drugie naciśnięcie zatrzymuje przemieszczanie, a trzecie kolejne naciśnięcie zmienia kierunek przemieszczania na przeciwny.
Naciśnięcie na stycznik "a" pilota zdalnego sterowania wysokiej częstotliwości lub na wewnętrzny stycznik otwarcia klapy tylnej z napędem "d" umożliwia wyłącznie otwarcie klapy tylnej.
UWAGA : Zamykanie za pomocą napędu klapy tylnej może zostać zatrzymane w każdej chwili przez naciśnięcie wewnętrznego stycznika otwarcia klapy tylnej z napędem "d", zewnętrznego stycznika otwarcia klapy tylnej z napędem "b" lub pilota zdalnego sterowania wysokiej częstotliwości (w "a").
1.3. Personalizacja kąta otwarcia klapy tylnej zmotoryzowanej
Użytkownik może regulować kąt otwarcia klapy tylnej zmotoryzowanej.
UWAGA : Kąt otwarcia klapy tylnej zmotoryzowanej powinien wynosić co najmniej 50 stopni, aby mógł być zapamiętany.
Procedura personalizacji kąta otwarcia klapy tylnej zmotoryzowanej :
· Zatrzymać otwieranie za pomocą napędu klapy tylnej pod żądanym kątem przez naciśnięcie stycznika zamknięcia klapy tylnej za pomocą napędu "c"
· Nacisnąć i przytrzymać przez przynajmniej 3 sekundy stycznik zamknięcia klapy tylnej zmotoryzowanej "c"
· Pozycja klapy tylnej napędzanej jest zapamiętana przez kalkulator klapy tylnej napędzanej
UWAGA : Reinicjalizację kąta otwarcia można wykonać przez naciśnięcie i przytrzymanie przekraczające 3 s stycznika zamknięcia klapy tylnej z napędem "c" lub zewnętrznego stycznika otwarcia klapy tylnej z napędem "b".
2. Parametryzacja
Nie dotyczy.
3. Prezentacja informacji z układu
Kalkulator klapy tylnej napędzanej steruje sygnał dźwiękowy "bip" , aby zasygnalizować następujące pozycje klapy tylnej napędzanej :
· Informacja otwierania napędzanego klapy tylnej
· Informacja zamykania napędzanego klapy tylnej
· Informacja o wzięciu pod uwagę zapamiętania kąta otwarcia klapy tylnej
· Informacja o skasowaniu zapamiętania kąta otwarcia klapy tylnej
W przypadku niemożności zapamiętania kąta otwarcia, lub niemożności wykonania ruchu, inny alarm dźwiękowy jest emitowany przez kalkulator klapy napędzanej.
D4EA04BZP0 - 3 - 03/06/2016
Opis - Działanie : Zespół zamka klapy tylnej z napędem
1. Opis
(1) Moduł wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem.
(2) Zamek klapy tylnej napędzanej.
"a" Złącze 2 stykowe czarne.
"b" Złącze 4 stykowe czarne.
2. Zadanie
Rola zespołu zamka klapy tylnej z napędem :
· Zablokować rygiel zamka klapy tylnej z napędem
· Wspomóc zamknięcie klapy tylnej z napędem
· Docisnąć klapę tylną z napędem do uszczelki
3. Działanie
3.1. Moduł wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem
"c" Silnik.
"d" Koło zębate.
"e" Kabel .
"f" Koło zębate.
Kalkulator klapy tylnej z napędem dostarcza impuls do przekaźnika modułu wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem który włącza zasilanie silnika "c" modułu zasilania zamykania klapy tylnej z napędem.
Długość impulsu jest zmienna w funkcji napięcia akumulatora sterowania.
Po tym impulsie, moduł wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem zasila się sam i zatrzymuje się automatycznie.
Silnik "c" modułu wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem obraca koła zębate "f" i "d" (Silnik obraca się zawsze w tym samym kierunku).
Obrót koła zębatego "d" powoduje ciągnięcie linki "e" i przemieszczenie zapadki zamka wspomaganego klapy tylnej z napędem (2).
Jeden z zestyków zamka klapy tylnej z napędem przesyła położenie zapadki do kalkulatora klapy tylnej z napędem, drugi pozwala na samo-zasilanie i zatrzymuje automatycznie silnik "c" modułu wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem.
Silnik "c" modułu wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem jest rozłączony, gdy zasilanie jest wyłączone, co powoduje powrót do położenia początkowego koła zębatego "d".
3.2. Zamek wspomagany klapy tylnej z napędem
Zamek wspomagany klapy tylnej z napędem (2) posiada wbudowany silnik zwykłego odblokowania, który umożliwia odłączenie zewnętrznego sterowania otwierania klapy tylnej.
4. Parametry elektryczne
"a" Złącze 2 stykowe czarne
Numer styku
Oznaczenie
1
Sterowanie plusem modułu wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem
2
Sterowanie minusem modułu wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem
"b" Złącze 4 stykowe czarne
Zasilanie silnika zamka klapy tylnej z napędem
Masa
3
Informacja zamka klapy tylnej z napędem zamkniętej na drugi zaczep
4
Informacja zamka klapy tylnej z napędem zamkniętej na pierwszy zaczep
5. Uczenie-inicjalizacja
D4EA01WBP0
Opis - Działanie : Mechanizm klapy tylnej napędzanej
(1) Siłowniki klapy tylnej z napędem.
(2) Mechanizm klapy tylnej napędzanej.
Mechanizm napędzanej klapy tylnej zapewnia otwieranie i zamykanie pokrywy.
Położenie i prędkość zespołu mierzone są za pomocą potencjometru liniowego, wbudowanego w mechanizm napędzanej klapy tylnej.
2. Działanie
Silnik mechanizmu napędzanej klapy tylnej "a" obraca koła zębate "e" zgodnie z kierunkiem otwierania albo zamykania napędzanej klapy tylnej.
Obrót kół zębatych "e" powoduje przemieszczanie łańcucha "f".
Zamocowania "g" linek siłowników napędzanej klapy tylnej połączone są z łańcuchem "f" i powodują przemieszczanie zamocowań linek siłowników napędzanej klapy tylnej, co z kolei powoduje otwierania albo zamykanie klapy.
Potencjometr liniowy "h" przekazuje informację o położeniu i prędkości kalkulatorowi napędzanej klapy tylnej.
Mechanizm napędzanej klapy tylnej można odłączyć za pośrednictwem sprzęgła "c" w wyniku oddziaływania silnika sprzęgła "b" na sprężynę sprzęgła "d", która blokuje albo zwalnia wałek przekładni planetarnej usytuowany pod "d".
3. Parametry elektryczne
Charakterystyka potencjometru liniowego :
· Napięcie 5 V
· Wyjście informacji : Położenie zawarte pomiędzy 0,4 i 4,6 V (0,4 V = Przy zamkniętych drzwiach bagażnika ; 4,6 V = Otwarte drzwi bagażnika otwierane do góry)
· Rezystancja całkowita : 5 kiloomów
· Rezystancja pomiędzy wyjściem informacji i masą potencjometru: pomiędzy około 30 omów i 4,9 kiloomów (Zmierzyć : Zlacze odlaczony)
Charakterystyka sterowania silnika sprzęgła :
· Sterowanie : RCO
· Czas trwania napięcia : Około 500 ms
Progi napięcia roboczego :
· mniejsze od 8 V - większe od 16 V : System nie działa, rozłączenie sprzęgła nie jest możliwe
· Zawarte między 8 i 10,5 v : System nie działa, możliwe jest tylko rozłączenie sprzęgła
Czarne 8-stykowe złącze
Nr styku
Sterowanie silnika klapy tylnej napędzanej (Bez otwarcia klapy gdy na +)
Sterowanie silnika klapy tylnej napędzanej (Bez zamknięcia klapy gdy na +)
Nie podłączone
Sterowanie silnika sprzęgła mechanizmu klapy tylnej (Sterowanie rozsprzęglenia gdy na +)
5
Zasilanie potencjometru
6
Sterowanie silnika sprzęgła mechanizmu klapy tylnej (Sterowanie zesprzęglenia gdy na +)
7
Informacja pozycja klapy tylnej napędzanej
8
Masa potencjometru
4. Czytanie/uczenie / Inicjacja
D4EA04B2P0
Opis - Działanie : Kalkulator klapy tylnej z napędem
(1) Kalkulator klapy tylnej z napędem.
"a" Złącze 16 ścieżek białe.
"b" Złącze 8 stykowe czarne.
Dostawca: STABILUS.
Rola kalkulatora klapy tylnej napędzanej :
· Pobieranie żądań użytkownika
· Pobieranie żądań inteligentnego modułu sterującego (BSI1)
· Pobieranie pozycji bezwzględnej klapy
· Pobieranie stanu zamka
· Pobieranie stanu zamka wspomaganego
· Zasilanie oświetlenia włącznika zamykania klapy tylnej napędzanej
· Sterowanie silnika klapy tylnej napędzanej
· Sterowanie silnika zesprzęglenia/rozsprzęglenia klapy tylnej napędzanej
· Sterowanie modułem wspomagania zamykania klapy tylnej z napędem
· Zapamiętanie pozycji klapy tylnej napędzanej
2. Parametry elektryczne
"a" Złącze 16 ścieżek białe
Nr.styku
Sterowanie modułu wspomagania zamykania klapy tylnej
Informacja zestyku napędu zamka klapy tylnej z napędem
Sterowanie sygnalizatora dźwiękowego klapy tylnej z napędem +
Informacja o otwarciu klapy tylnej z napędem
Sterowanie brzęczyka zmotoryzowanych drzwi bagażnika -
Sterowanie oświetlenia przycisku zamknięcia klapy tylnej z napędem
9
10
11
CAN CAR low
12
CAN CAR high
13
Sterowanie wysunięcia klapy tylnej z napędem za pomocą przycisku zewnętrznego
14
Sterowanie + superzamka tylnego zamka
15
Zasilanie kalkulator + BAT
16
Zasilanie kalkulator + CPC
"b" Złącze 8 stykowe czarne
mimi31