Światła kierunkowe.doc

(837 KB) Pobierz
D4EA05T2P0 - 0 - 18/09/2012

D4EA05T2P0 - 0 - 18/09/2012

ZADANIE I USYTUOWANIE : Światła kierunkowe

1. Zadanie

Zadanie funkcji oświetlenia kierunkowego :

·         Oświetlanie strefy zakrętu do którego zbilża sie samochód

·         Dwukrotne zwiększenie szerokości pola widzenia w nocy

·         Polepszenie percepcji bocznej na krętej drodze

·         Polepszenie skuteczności oświetlenia w czasie jazdy nocą

·         Poprawa widoczności przy włączonych światłach mijania bez oślepiania pasażerów pojazdów jadących w przeciwnym kierunku

2. Zabudowa

(1) Kalkulator reflektorów kierunkowych.

(2) Reflektor kierunkowy.

 

 

 

(2) Reflektor kierunkowy.

(3) Silnik korekcji pionowej.

(4) Moduł mocy - Starter.

(5) Żarówka ksenonowa .

 

 

 

(6) Czujnik wysokości przedniej nadwozia.

 

 

 

(7) Czujnik wysokości tylnej nadwozia.

(8) Czujnik wysokości tylnej nadwozia (Tylko w silniku DW12C).

 

 

D4EA044XP0 - 2 - 09/11/2011

Interfejs człowiek maszyna : Światła kierunkowe

1. Aktywacja/Dezaktywacja/Regulacja

1.1. Aktywacja

Warunki włączenia oświetlenia kierunkowego :

·         Aktywacja menu "oświetlenie kierunkowe" w menu parametrów ekranu matrycowego zestawu wskaźników

·         Włączenie świateł mijania

·         Bieg wsteczny wyłączony

·         Informacja +APC obecna

·         Prędkość pojazdu jest większa od 5 km/h (3 mph)

·         Kąt koła kierownicy

·         Stan silnika cieplnego

1.2. Dezaktywacja

Warunki wyłączenia oświetlenia kierunkowego :

·         Dezaktywacja menu "oświetlenie kierunkowe" w menu parametrów ekranu matrycowego zestawu wskaźników

·         Dezaktywacja świateł mijania

·         Włączenie wstecznego biegu

·         Informacja +APC nieobecne

·         Prędkość pojazdu jest niższa od 5 km/h (3 mph)

2. Parametryzacja

Nie dotyczy.

3. Prezentacja informacji z układu

Rysunek : c5fa070d

Wyświetl na pełnym ekranie

(1) Zestaw wskaźników .

(2) Ekran matrycowy w zestawie wskażników.

"a" Lampka kontrolna działania.

"b" Lampka kontrolna usterki automatycznej korekcji nachylenia.

"c" Lampka kontrolna świateł mijania.

3.1. Usterka : Światła kierunkowe

Wyświetlanie informacji o pojawieniu się usterki reflektorów kierunkowych :

·         Miganie lampki kontrolnej świateł mijania

·         Pojawienie się komunikatu na ekranie matrycowym zestawu wskaźników

3.2. Usterka : Automatyczna korekcja nachylenia

Wyświetlanie informacji o pojawieniu się usterki automatycznej korekcji nachylenia :

·         Zapalenie lampki kontrolnej usterki : Automatyczna korekcja nachylenia

·         Zapalenie lampki kontrolnej service

·         Włączenie sygnału dźwiękowego

·         Pojawienie się komunikatu na ekranie matrycowym zestawu wskaźników

D4EA075WP0 - 1 - 29/04/2014

Opis - Działanie : Czujnik wysokości nadwozia

1.      Opis

(1) Czujnik wysokości nadwozia.

"a" Złącze 3-stykowe .

Czujniki wysokości nadwozia są typu analogowego.

2. Zadanie

Czujniki wysokości nadwozia przesyłają wysokość średnią nadwozia i wychylenia zawieszenia do kalkulatora reflektorów kierunkowych.

3. Działanie

Zmiana wysokości nadwozia wywołuje zmianę kąta czujnika wysokości nadwozia, co powoduje modyfikację napięcia na wyjściu czujnika.

 

(V) Napięcie czujnika wysokości nadwozia w Voltach.

( ° ) Kąt czujnika wysokości nadwozia w stopniach.

Wartość ujemna kąta czujnika wysokości nadwozia odpowiada ugięciu zawieszenia.

Wartość dodatnia kąta czujnika wysokości nadwozia odpowiada odciążeniu (rozciągnięciu) zawieszenia.

4. Parametry elektryczne

Napięcie zasilania czujników wysokości nadwozia : 5 woltów.

Przypisanie styków złącza 3-stykowego

Numer styku

Przyporzadkowanie styków

1

Zasilanie plusem czujnika wysokości nadwozia

2

Sygnał czujnika wysokości nadwozia

3

Zasilanie minusem czujnika wysokości nadwozia

5. Uczenie-inicjalizacja

W przypadku demontażu/montażu elementu konieczne jest wykonanie procedury uczenia ; Odwołać się do dokumentacji narzędzi diagnostycznych.

 

 

D4EA01AFP0 - 8 - 29/03/2013

Opis - Działanie : Żarówka ksenonowa

1.      Opis

 

 

Trwałość : Około 1500 godz..

2. Zadanie

Zalety lampy wyładowczej (w stosunku do żarówki halogenowej) :

·         Podwójna szerokość pola widzenia

·         Lepsze widzenie na boki na krętej drodze

·         Wyższy poziom parametrów oświetlenia w nocy

·         Poprawa widoczności po przełączeniu na światła mijania, bez oślepiania pojazdów jadących w przeciwnym kierunku

3. Działanie

Żarówka wyładowcza składa się z 2 elektrod, soli i sprężonego gazu (ksenon).

Gdy prąd elektryczny przechodzi przez ten gaz, następuje wytwarzanie fotonów o długości fali, która daje światło widzialne.

Zajarzenie łuku elektrycznego pomiędzy elektrodami jest zrealizowane przez system zapłonnika, przez napięcie około 25 kV.

Czas stabilizacji łuku elektrycznego jest rzędu 2 sekund.

Gdy lampa jest już raz zapalona, łuk podtrzymywany jest przez napięcie zmienne około 85 V.

Moduł mocy i balast dostarczają napięcie 1 kV do styków lampy.

Transformacja prądu 1 kV / 25 kV jest wykonywana przez lampę.

4. Parametry elektryczne

Prąd zużywany wynosi około 40A w momencie zapłonu (w czasie kilku milisekund), a następnie maleje w czasie około 30 sekund, aby osiągnąć 3A w działaniu ustabilizowanym.

Moc elektryczna zużywana przez reflektor ksenonowy wynosi 35W.

5. Przyuczenie/inicjalizacja

Nie dotyczy.

 

 

D4EA05SYP0 - 0 - 03/09/2012

Opis - Działanie : Kalkulator reflektorów kierunkowych

1.      Opis

(1) Kalkulator reflektorów kierunkowych.

"a" Czarne 18-stykowe złącze .

producent : Automotive Lighting (GmbH).

2. Zadanie

Kalkulator reflektorów kierunkowych umożliwia wykonywanie następujących funkcji :

·         Obliczanie nachylenia samochodu

·         Interpretowanie informacji o prędkości samochodu, kącie i kierunku obrotu koła kierownicy

·         Pilotowanie silników korygujących prawy i lewy kąt nachylenia reflektorów

·         Pilotowanie silników korygujących prawy i lewy kąt skręcenia (w płaszczyźnie horyzontalnej) reflektorów

2.      Parametry elektryczne

 

"a" Czarne 18-stykowe złącze

Numer styku

Przypisanie styków złącza

1

+APC

2

Nie podłączone

3

Masa

4

Sygnał czujnika wysokości nadwozia z tyłu

Sygnał tylnego lewego czujnika wysokości (silnik DW12C)

5

Styk niepodłączony

6

Styk niepodłączony

7

”BUS lin - Prawy reflektor

8

Styk niepodłączony

9

CAN Low miedzysystemowa

10

Zasilanie czujników wysokości nadwozia +

11

Styk niepodłączony

Sygnał tylnego prawego czujnika wysokości nadwozia (silnik DW12C)

12

Masa czujnika wysokości nadwozia

13

Sygnał czujnika wysokości nadwozia z przodu

14

Styk niepodłączony

15

Styk niepodłączony

16

”BUS lin - Reflektor lewy

17

Nie podłączone

18

CAN High miedzysystemowa

4. Przyuczenie/inicjalizacja

W przypadku demontażu/montażu elementu konieczne jest wykonanie procedury uczenia.

 

 

D4EA04AWP0 - 1 - 09/11/2011

Działanie : System oświetlenia kierunkowego

System oświetlenia kierunkowego posiada następujące funkcje :

·         Lampa ksenonowa dwufunkcyjna

·         Regulacja azymutu

·         Regulacja nachylenia

Kalkulator reflektorów kierunkowych steruje równocześnie lewym i prawym reflektorem kierunkowym.

Przypomnienie :

·         Nachylenie : Regulacja wysokościowa reflektorów kierunkowych

·         Azymut : Regulacja reflektorów kierunkowych w prawo/w lewo

1. Lampy ksenonowe dwufunkcyjne

Płytka sterowania/skrzynka bezpieczników w komorze silnika zasila moduł mocy i stabilizatora, który umożliwia zapalenie lamp ksenonowych reflektorów kierunkowych.

Reflektory wyposażone są w przesłonę umożliwiającą uzyskanie funkcji świateł mijania/świateł drogowych.

W celu uzyskania funkcji świateł mijania, silnik steruje przesłoną, która zasłania część wiązki świetlnej lampy ksenonowej.

W przypadku świateł drogowych, przesłona zostaje opuszczona w celu przepuszczenia całej wiązki lampy ksenonowej.

Płytka sterowania/skrzynka bezpieczników w komorze silnika steruje silnikami przesłony reflektorów.

1.1.  Światła mijania

(1) Lampy ksenonowe .

"a" Przysłona.

"b" Silnik (Przysłona).

1.2.  Światła drogowe

(1) Lampy ksenonowe .

"a" Przysłona.

"b" Silnik (Przysłona).

2. Regulacja azymutalna reflektorów kierunkowych

Ruch reflektorów kierunkowych realizowany jest w funkcji następujących parametrów :

·         Kąt położenia kierownicy

·         Stan aktywności czujnika kąta położenia koła kierownicy (aktywny albo uszkodzony)

·         Prędkość pojazdu pochodząca z kalkulatora ESP

·         Włączenie świateł mijania

·         Włączenie wstecznego biegu

·         Włączenie funkcji "reflektory kierunkowe"

·         Stan silnika cieplnego

Funkcja "reflektory kierunkowe" ustawia reflektory kierunkowe w stosunku do ich osi nominalnej (oś pojazdu).

Reflektory kierunkowe ustawiają się równocześnie w kierunku tej samej strony pojazdu, lecz pokonują różne drogi kątowe.

Czujnik położenia wbudowany w reflektory kierunkowe umożliwia kalkulatorowi reflektorów kierunkowych ustawienie reflektorów kierunkowych w żądanym położeniu.

 

(2) Lewy reflektor kierunkowy.

(3) Prawy reflektor kierunkowy.

Maksymalny obrót reflektorów kierunkowych do wewnątrz wynosi około 8° ("B" i "C").

Maksymalny obrót reflektorów kierunkowych na zewnątrz wynosi około 15° ("A" i "D").

Skręt kierownicy w lewo :

·         "c" Oś nominalna lewego reflektora kierunkowego

·...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin