Buzan T. - Mapy myśli dla biznesu. Wydanie II.pdf

(47257 KB) Pobierz
TONY
BUZAN
CHRIS GRIFFITHS
MAPY
,
MYSLI
DA
BIZNESU
WYDANIE li
Tony
nie
wynalazł
mózgu, ale
wynalazł
do niego
instrukcję!
John Husbands,
Institute
of Management
~n
t
I
e
I
I
PowERI
Słowo wstępne
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Podziękowania
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Podziękowania wydawcy oryginału
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Przedmowa
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Przedmowa do wydania drugiego
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Wstęp
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
vi
viii
xii
xiv
xviii
xix
1. Czym jest mapa myśli?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2. Jak stworzyć mapę myśli?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3. Mapowanie myśli na komputerze i innych urządzeniach
. . . . . . . . . .
2
19
34
4.
5.
6.
7.
Zarządzanie czasem i sprawna organizacja
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .
64
Mapowanie myśli na potrzeby negocjacji
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
86
Mapowanie udanych prezentacji
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
106
Mapowanie myśli w ramach efektywnego
zarządzania projektami
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
124
8. Mapy myśli a przywództwo
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
144
9. Mapowanie myśli a generowanie pomysłów i innowacyjność
. . . . . .
165
10. Mapowanie myśli a myślenie strategiczne
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
182
11. Mapy myśli a sprzedaż i marketing
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
218
12. Mapy myśli a wyznaczanie celów i afirmacja zmian
. . . . . . . . . . . . .
232
Zakończenie
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
251
Dodatek
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
256
v
Tworzeniem map myśli zająłem się stosunkowo późno, pomimo że znałem
Tony’ego od wielu lat, a moja żona dość wcześnie zaczęła korzystać z tej techni-
ki. Przede wszystkim miałem problem z estetyką. Mapy myśli, które próbowałem
kreślić, wyglądały marnie w porównaniu z mapami Tony’ego i mojej żony, za-
równo pod względem płynności linii, jak i przejrzystości obrazków. Zażenowanie
przesłoniło mi zdrowy rozsądek. Kiedy zaczęły się jednak pojawiać programy,
które rysują wszystkie linie i obrazki za mnie, zrozumiałem, że zachowywałem
się krótkowzrocznie, zwlekając z wykorzystywaniem map myśli w biznesie. Od
czasu, gdy zacząłem z nich korzystać, stały się dla mnie nieodzowną pomocą
w świecie biznesu. Mogę z czystym sumieniem polecić tę książkę i zawarte w niej
pomysły wszystkim biznesmenom.
— Nicky Oppenheimer, prezes De Beers
vi
NICKY’EMU, STRILLI I JONATHANOWI OPPENHEIMEROM,
za sprawą których dane mi było opracować
koncepcję map myśli.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin