Plan na styczeń 2010.docx

(37 KB) Pobierz

PLAN   PRACY   WYCHOWAWCZO  – DYDAKTYCZNEJ    NA   STYCZEŃ   2010

 

GRUPA  WIEKOWA:    5-latki  „Zajączki”

NAUCZYCIELKI:          Lucyna  Kaśluga       Karolina  Kasprowicz

TEMATY  KOMPLEKSOWE:

1.       Tydzień  z  kalendarzem                                              

2.    Dla  Babci  i  Dziadka

Temat  kompleksowy: TYDZIEŃ  Z  KALENDARZEM

Umiejętność ogólna:  dzieci nazywają pory roku, dokonują próby łączenia miesięcy w pory roku, dni w tydzień

 

Data

 

Uwagi ,

zmiany

 

Sytuacja  edukacyjna

        /temat, metoda/

     

     Zamierzone    osiągnięcia        dzieci

                       / cele  operacyjne/  

         Rodzaj  edukacji

PP

Z

EW

ST

J

PE

M

A

Pn.

4.01

 

Zestaw

ćwiczeń porannych nr 17

 

 

 

 

„Dary Nowego Roku”

W, Badalska- inscenizacja z udziałem dzieci

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zestaw

ćwiczeń gimnastycznych nr 9

 

 

·         swobodnie poruszać się po sali

·         reagować na wcześniej ustalony sygnał

·         rytmicznie poruszać się parami po kole

 

 

·         wysłuchają utworu czytanego przez nauczycielkę

·         odpowiedzą na pytania dotyczące treści utworu

·         wylosują znaczek określający rolę w inscenizacji

·         dobiorą stroje i rekwizyty spośród zgromadzonych na stoliku

·         będą słuchać słów narratora i inscenizować swoją rolę samodzielnie i we współpracy z kolegami

·         swobodnie poruszać się w przestrzeni

·         wyrażać treść mimiką, ruchem i gestem

 

·         wzmacniać mięśnie grzbietu i stopy

·         wyrabiać poczucie równowagi podczas poruszania się z woreczkiem na głowie

·         doskonalić celność rzutu

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x

 

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x

Wt.

5.01.

 

,,Wędrówki tygodnia” – zabawy ilustrujące treść piosenki J. Beszczyńskiego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mój wymarzony dzień- malowanie farbami

 

·         wysłuchają piosenki o dniach tygodnia ilustrowanej przez nauczycielkę za pomocą obrazków

·         będą przyjmować rolę jednego z dni tygodnia zabawie Pt. „dzieci pana Tygodnia”

·         poruszać się po sali zgodnie z rytmem, reagować na przerwę w muzyce

·         rytmicznie wypowiadać dni tygodnia pamiętając o ich kolejności

·         dostrzegać powtarzające się części piosenki

 

·         wzbogacać swoją wyobraźnię, przyjmując wygodną pozycję na dywanie wyobrażą sobie swój wymarzony dzień

·         namalują farbami plakatowymi wyobrażony przez siebie wymarzony dzień

·         zadbają o estetykę pracy oszczędnie korzystając z środków plastycznych

X

 

 

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x

 

 

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X

Śr.

6.01.

 

 

„Cztery pory roku”- zabawy utrwalające aspekt porządkowy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zestaw

ćwiczeń gimnastycznych nr 9

 

·         obejrzą ilustracje z krajobrazami różnych pór roku

·         przywieszą na tablicy w odpowiedniej kolejności ilustracje z porami roku

·         przeliczą ilustracje zaczynając od lewej do prawej

·         określą za pomocą liczebników porządkowych pory roku- pierwsza, druga itd.

·         ustalą miejsce w szeregu- wiosna jest pierwsza, lato drugie itd.

·...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin