PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA STYCZEŃ 2010
GRUPA WIEKOWA: 5-latki „Zajączki”
NAUCZYCIELKI: Lucyna Kaśluga Karolina Kasprowicz
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. Tydzień z kalendarzem
2. Dla Babci i Dziadka
Temat kompleksowy: TYDZIEŃ Z KALENDARZEM
Umiejętność ogólna: dzieci nazywają pory roku, dokonują próby łączenia miesięcy w pory roku, dni w tydzień
Data
Uwagi ,
zmiany
Sytuacja edukacyjna
/temat, metoda/
Zamierzone osiągnięcia dzieci
/ cele operacyjne/
Rodzaj edukacji
PP
Z
EW
ST
J
PE
M
A
Pn.
4.01
Zestaw
ćwiczeń porannych nr 17
„Dary Nowego Roku”
W, Badalska- inscenizacja z udziałem dzieci
ćwiczeń gimnastycznych nr 9
· swobodnie poruszać się po sali
· reagować na wcześniej ustalony sygnał
· rytmicznie poruszać się parami po kole
· wysłuchają utworu czytanego przez nauczycielkę
· odpowiedzą na pytania dotyczące treści utworu
· wylosują znaczek określający rolę w inscenizacji
· dobiorą stroje i rekwizyty spośród zgromadzonych na stoliku
· będą słuchać słów narratora i inscenizować swoją rolę samodzielnie i we współpracy z kolegami
· swobodnie poruszać się w przestrzeni
· wyrażać treść mimiką, ruchem i gestem
· wzmacniać mięśnie grzbietu i stopy
· wyrabiać poczucie równowagi podczas poruszania się z woreczkiem na głowie
· doskonalić celność rzutu
x
Wt.
5.01.
,,Wędrówki tygodnia” – zabawy ilustrujące treść piosenki J. Beszczyńskiego
Mój wymarzony dzień- malowanie farbami
· wysłuchają piosenki o dniach tygodnia ilustrowanej przez nauczycielkę za pomocą obrazków
· będą przyjmować rolę jednego z dni tygodnia zabawie Pt. „dzieci pana Tygodnia”
· poruszać się po sali zgodnie z rytmem, reagować na przerwę w muzyce
· rytmicznie wypowiadać dni tygodnia pamiętając o ich kolejności
· dostrzegać powtarzające się części piosenki
· wzbogacać swoją wyobraźnię, przyjmując wygodną pozycję na dywanie wyobrażą sobie swój wymarzony dzień
· namalują farbami plakatowymi wyobrażony przez siebie wymarzony dzień
· zadbają o estetykę pracy oszczędnie korzystając z środków plastycznych
X
Śr.
6.01.
„Cztery pory roku”- zabawy utrwalające aspekt porządkowy
· obejrzą ilustracje z krajobrazami różnych pór roku
· przywieszą na tablicy w odpowiedniej kolejności ilustracje z porami roku
· przeliczą ilustracje zaczynając od lewej do prawej
· określą za pomocą liczebników porządkowych pory roku- pierwsza, druga itd.
· ustalą miejsce w szeregu- wiosna jest pierwsza, lato drugie itd.
·...
kasiazabka123