ROZKŁAD MATERIAŁU DO PODRĘCZNIKA BUGS 1
Rozdział
Funkcje językowe
Materiał gramatyczny
Słownictwo
Sprawnosci językowe
Zgodność z podstawą programową
1. Hide and seek
• Powitanie i zastosowanie zwrotu grzecznościowego
• Przedstawianie osób
• Wskazywanie zwierząt
• Poznawanie świata przyrody. Rozróżnianie
i nazywanie stadiów
rozwoju motyla
• Określanie pory na daną czynność
• Określanie pogody
• Pytanie o tożsamość
i położenie
• Imiona własne
i pospolite
• Zdania z operatorem
am /is: I am
• Zaimek wskazujący this
• Przedimek nieokreślony
am /are /is
• Formy skrócone
czasownika to be: it’s
• Zdania z podmiotem pozornym
• Zdania z podmiotem domyślnym
am /is /are
Is it …? Yes, it is /No, it isn’t
Zdania typu wh-questions
Hello, Ladybird /Bee /Snail / Caterpillar
How are you today?
Fine
I am Snail.
This is Colin.
Colin is a caterpillar.
Here’s … a snail.
This is a snail.
from an egg to a butterfly
You are a little egg /caterpillar / butterfly.
It’s an egg /it’s a caterpillar /
it’s asleep /it’s a butterfly.
It’s time for English /
to finish now /to say goodbye.
It’s hot and sunny.
Is Colin a snail?
No, he isn’t.
Who’s this?
Where’s … ? Here!
Where’s Colin?
Słuchanie i mówienie
• Nawiązywanie znajomości –
piosenki na powitanie: Hello song; Hello, Colin
• Słuchanie i śpiewanie piosenek:
Are you ready?; Where’s Colin?; Goodbye song
• Zabawa w Yes /No i True /False
Słuchanie i działanie/ruch
• Pantomima. Numerowanie kolejnych etapów rozwoju motyla
• Zabawy w Simon Says, w chowa-nego, głuchy telefon, Find and colour, Bingo rysunkowe
• Wycinanie kart z rysunkami
• Wykonanie miniksiążeczki z historyjką i okładki do książeczki
• Słuchanie historyjki i samodzielne układanie ilustracji w kolejności wydarzeń
Słuchanie
• Słuchanie historyjki Hide and seek
Mówienie
• Zabawa w składanie propozycji– Let’s …
• Ćwiczenie zachowań w sytuacjach społecznych
• Interdyscyplinarność:
odniesienie do wiedzy ogólnej z biologii,rozwijanie w uczniach szacunku do zwierząt
• Kształtowanie u uczniów wiary we własne możliwości językowe
• Rozwój umiejętności plastycznych i estetycznych
• ćwiczenie umiejętności dokonywania samooceny i nagradzania się zapracę
• Rozwijanie postaw auto-nomicznych, ćwiczenieumiejętności decydowania i wyrażania opinii
zkład
Słownictwo i tematyka
Sprawności językowe
• Liczenie w zakresie 1-5, liczenie elementów zbioru
• Wyrażanie własnych uczuć, emocji i postaw wobec zjawisk
• Wyrażanie pozytywnej oceny wobec zjawisk
• Wydawanie poleceń
• Wyrażanie propozycji
• Wyrażanie wiedzy
• Samoocena wiedzy
• Wyrażanie preferencji
• Pożegnanie
• Liczebniki główne
• Krótkie odpowiedzi twierdzące i przeczące
• Tryb rozkazujący
• Zdania typu Let’s …
• Forma przecząca z operatorem don’t
• Przymiotnik z partykułą:
happy with
Cyfry 1-5
Count boys and girls
Ocena pozytywna: Good
Potwierdzenie: Yes
Zaprzeczenie: No
Zadowolenie: Yoo-hoo! Yippee!Hurray!
Good idea. Yes, you are right.Yes, maybe, Hurray!
Stand up /Clap your hands /Turn around / Sit down / Close your eyes /Find the caterpillars /Do this ...
ania_banasik