angielski pp.pdf

(1052 KB) Pobierz
Arkusz zawiera informacje
prawnie chronione do momentu
rozpoczęcia egzaminu.
UZUPEŁNIA UCZEŃ
KOD UCZNIA
PESEL
miejsce
na naklejkę
EGZAMIN W KLASIE TRZECIEJ GIMNAZJUM
C
ZĘŚĆ
3. J
ĘZYK ANGIELSKI
P
OZIOM PODSTAWOWY
UZUPEŁNIA ZESPÓŁ
NADZORUJĄCY
Uprawnienia ucznia
do nieprzenoszenia
zaznaczeń na kartę
Instrukcja dla ucznia
1. Sprawdź, czy na kolejno ponumerowanych 9 stronach jest
wydrukowanych
11 zadań.
2. Sprawdź, czy do arkusza jest dołączona karta odpowiedzi. Ewentualny
brak stron lub inne usterki zgłoś nauczycielowi.
3. Na tej stronie oraz na karcie odpowiedzi wpisz swój kod, numer
PESEL i przyklej naklejkę z kodem.
4. Czytaj uważnie wszystkie teksty i zadania. Wykonuj zadania zgodnie
z poleceniami.
5. Teksty do zadań od 1. do 4. zostaną odtworzone z płyty CD.
6. Rozwiązania zadań zapisuj długopisem lub piórem z czarnym
tuszem/atramentem. Nie używaj korektora.
7. W niektórych zadaniach podanych jest kilka odpowiedzi do wyboru.
Wybierz tylko jedną odpowiedź i zamaluj na karcie odpowiedzi kratkę
z odpowiadającą jej literą, np. gdy wybrałeś odpowiedź D:
Godzina rozpoczęcia:
21 KWIETNIA
2017
9:00
Czas pracy:
8. Staraj się nie popełnić błędów przy zaznaczaniu odpowiedzi, ale jeśli się
pomylisz, błędne zaznaczenie otocz kółkiem i zamaluj kratkę z inną literą.
60 minut
Powodzenia!
GA-P1-172
Układ graficzny
© CKE 2015
Zadanie 1. (0–5)
Usłyszysz dwukrotnie pięć tekstów. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu
w zadaniach 1.1.–1.5. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Zakreśl literę
A, B albo C.
1.1. What is the girl going to eat?
A.
B.
C.
1.2. What is the boy looking for?
A.
B.
C.
1.3. Where did the girl go yesterday?
A.
B.
C.
1.4. Where are the people talking?
A.
B.
C.
1.5. Pete is calling Alice to
A.
tell her about his last visit to a museum.
B.
suggest a visit to a museum.
C.
accept her invitation to visit a museum.
Strona 2 z 9
GA-P1
Zadanie 2. (0–4)
Usłyszysz dwukrotnie rozmowę dwójki przyjaciół. Na podstawie informacji zawartych
w nagraniu dopasuj do każdej osoby (2.1.–2.4.) cel, na który przeznaczyłaby pieniądze
wygrane na loterii (A–E). Wpisz odpowiednią literę w każdą kratkę.
Uwaga! Jeden cel został podany dodatkowo i nie pasuje do żadnej osoby.
Who?
2.1.
George
2.2.
Vicky
2.3.
Martha
2.4.
Toby
What to spend the money on?
A.
helping animals
B.
building a sports centre
C.
travelling abroad
D.
making a film about African animals
E.
buying things for pupils
Zadanie 3. (0–3)
Usłyszysz dwukrotnie komunikat dla uczestników wyjazdu szkolnego. Zdecyduj, które
ze zdań 3.1.–3.3. są zgodne z treścią nagrania (P – Prawda), a które nie (F – Fałsz).
Zakreśl literę P albo F.
3.1.
The students did some sightseeing the day before.
3.2.
The students will spend less than four hours in the safari park.
3.3.
The speaker tells the students how to behave in the safari park.
P
P
P
F
F
F
Zadanie 4. (0–4)
Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi (4.1.–4.4.). Do każdej z nich dobierz właściwą
reakcję (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli.
Uwaga! Jedna reakcja została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.
A.
I went there yesterday.
B.
Sure, but only for an hour.
C.
Nothing special. Why are you asking?
D.
Since the last holidays.
E.
They might be in the drawer.
4.1.
4.2.
4.3.
4.4.
P
RZENIEŚ ROZWIĄZANIA ZADAŃ OD
1.
DO
4.
NA KARTĘ ODPOWIEDZI
!
GA-P1
Strona 3 z 9
Zadanie 5. (0–3)
Uzupełnij poniższe minidialogi (5.1.–5.3.), wybierając spośród podanych opcji brakującą
wypowiedź jednej z osób. Zakreśl literę A, B albo C.
5.1. X:
Can you pass me some bread, please?
Y:
_________________________
A.
Never mind.
B.
You’re very kind.
C.
Here you are.
5.2. X:
Which way should I take now?
Y:
________________________
A.
Turn left, then go straight on.
B.
Take only what’s necessary.
C.
Put that sign the other way round.
5.3. X:
________________________
Y:
Peter does.
A.
Who else likes them?
B.
Who do they like?
C.
Who do you like best?
P
RZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI
!
Zadanie 6. (0–3)
Dla każdej z opisanych sytuacji (6.1.–6.3.) wybierz właściwą reakcję. Zakreśl literę
A, B albo C.
6.1. Kolega z Anglii informuje Cię, że nie może Cię odwiedzić. Co powiesz, wyrażając
swoje rozczarowanie?
A.
What a pity!
B.
It doesn’t matter.
C.
Same to you.
6.2. Masz nowe okulary przeciwsłoneczne. Jak zapytasz koleżankę o opinię na ich
temat?
A.
Do you like your new sunglasses?
B.
How do you like my sunglasses?
C.
What are her sunglasses like?
6.3. Dzwoni do Ciebie sąsiad, ale nie możesz w tej chwili rozmawiać. Co mu powiesz?
A.
I’m sorry for calling so late.
B.
I had a few calls to make.
C.
I’ll call you back.
P
RZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI
!
Strona 4 z 9
GA-P1
Zadanie 7. (0–4)
Przeczytaj teksty 7.1.–7.4. Do każdego z nich dobierz odpowiednie zdanie (A–E).
Wpisz rozwiązania do tabeli.
Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnego tekstu.
7.1.
7.2.
school MARKET
BOOK LOVERS ARE WELCOME
at the
Town Library
Exchange opinions about your
favourite books.
Talk to famous writers.
Buy different titles for £1 each.
Join us every Friday at 5 p.m.
Tomorrow, 9.00 a.m.,
at our gym.
Come if you need a book
for any school subject.
Don’t forget to bring your old
coursebooks! You can give
them to younger pupils.
7.3.
7.4.
Are you good at writing?
***
“Jeffrey Archer is brilliant at storytelling.
He keeps the readers interested till the very
end of each book.”
Erica Wagner,
Literary Editor,
The Times
***
If so, write a story for teenagers
and win a meeting with J. K. Rowling,
the author of
Harry Potter.
Show everyone what you can do!
Register before Friday, 21st June,
and send your story to
www.teenreview.edu.uk
This text
А.
is about a competition.
В.
invites you to a meeting which takes place once a week.
C.
informs you where you can win a book.
D.
suggests what to do with the books you don’t use anymore.
E.
presents an opinion about a writer.
7.1.
7.2.
7.3.
7.4.
P
RZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI
!
GA-P1
Strona 5 z 9
Zgłoś jeśli naruszono regulamin