adobe-after-effects-6.0.-oficjalny-podrecznik scan.mobi

(11507 KB) Pobierz
4
ADOBE AFTER EFFECTS 6.0.
Oficjalny podręcznik
Utworzenie pierwszego elementu: kilku pierścieni .......................................................... 111
Utworzenie kolejnych elementów: wielu okręgów z linii ciągłych i kropek ....................... 118
Rozdział 4.
Budowanie elementów w kształcie gwiazd .................................................................. 123
Rozpoczynamy pracę ................................................................................................... 124
Utworzenie pierwszego elementu: gwiazdy pulsującej w rytm dźwięku .......................... 125
Utworzenie drugiego elementu: promieni świetlnych.....................................................138
Rozdział 5.
Wprowadzanie tekstu i liczb .......................................................................................... 145
Rozpoczynamy pracę ...................................................................................................146
Utworzenie pierwszego elementu — wiersza tekstu ...................................................... 147
Utworzenie drugiego elementu — tekstu na kolistej ścieżce...........................................155
Utworzenie trzeciego elementu — liczb ........................................................................165
Rozdział 6.
Budowanie trójwymiarowych sześciokątów................................................................. 173
Rozpoczynamy pracę ................................................................................................... 174
Utworzenie pierwszego elementu: sześciokątów w przestrzeni trójwymiarowej ............. 175
Utworzenie drugiego elementu: konturów sześciokątów 3D ...........................................191
Rozdział 7.
Złożenie elementów 2D.................................................................................................. 195
Rozpoczynamy pracę ...................................................................................................196
Utworzenie nowej kompozycji......................................................................................198
Utworzenie drugiej kompozycji.................................................................................... 204
Rozdział 8.
I etap złożenia kompozycji 3D........................................................................................ 213
Rozpoczynamy pracę ................................................................................................... 214
Utworzenie kompozycji................................................................................................ 215
Użycie kamer.............................................................................................................. 220
Dodanie warstwy z sześciokątem ................................................................................ 225
Dopasowanie materiału live-action .............................................................................. 229
Rozdział 9.
II etap złożenia kompozycji 3D.......................................................................................235
Rozpoczynamy pracę .................................................................................................. 236
Dodanie przygotowanego wcześniej materiału 3D.........................................................237
Dodanie elementu TextCircle ....................................................................................... 239
Dodanie elementu TextLine oraz zmiana jego położenia ............................................... 242
Dodanie elementów BoxLightsLine .............................................................................. 245
Renderowanie kompozycji 3D Composite .................................................................... 247
SPIS TREŚCI
5
Rozdział 10.
Budowanie animacji finałowej.......................................................................................249
Rozpoczynamy pracę .................................................................................................. 250
Utworzenie odbić światła na błyszczącej powierzchni kuli............................................. 253
Zbudowanie finałowej kompozycji............................................................................... 263
Złożenie finałowej sceny ..............................................................................................279
Rozdział 11.
Kolejka renderowania i formaty wyjściowe ..................................................................283
Rozpoczynamy pracę .................................................................................................. 284
Utworzenie szablonów procesu renderingu.................................................................. 285
Utworzenie szablonów dla modułów wyjściowych ....................................................... 287
Renderowanie filmów dla różnych mediów ................................................................... 291
Skorowidz ..................................................................................................................................................299
8
I etap złożenia kompozycji 3D
Skomplikowana kamera z zaawansowanymi
technicznie funkcjami wymaga
skomplikowanego oprogramowania podczas
pracy z wykorzystaniem przechwyconego
materiału filmowego. Adobe After Effects
radzi sobie z tymi zadaniami, zatem i jego
użytkownicy również — wystarczy dobrze
przemyślany pomysł i umiejętności zdobyte
dzięki niniejszej książce.
214
ADOBE AFTER EFFECTS 6.0.
Oficjalny podręcznik
W tym rozdziale omówiono, jak:
importować i wykorzystywać materiał przechwycony z kamery oraz dane kamery,
korzystać z różnych widoków 3D,
animować statyczny obraz (sześciokąt) w przestrzeni trójwymiarowej,
dodawać i wykorzystywać znaczniki czasu kompozycji,
zastosować efekty
Fast Blur
i
Echo,
wykorzystać efekt
Hue/Saturation
do korekcji koloru warstwy,
wykorzystać efekt
Linear Wipe
do odsłonięcia warstwy.
W tym rozdziale będziemy pracować głównie nad materiałem live-action, przechwyconym z kame-
ry o sterowanym ruchu (ang.
motion-control).
Do kompozycji dodamy warstwę wirtualnej kamery
i zdefiniujemy jej ustawienia zgodnie z ustawieniami rzeczywistej kamery użytej do sfilmowania
materiału. Dzięki odtworzeniu ruchów fizycznej kamery w kompozycji, będzie można umieścić
aktorkę w wirtualnym świecie, wśród utworzonych obiektów graficznych. Pora zapiąć pasy…
zaczynamy!
Wykonanie zadań z tego rozdziału zajmie około godziny.
Rozpoczynamy pracę
Sprawdź, czy poniższe pliki znajdują się w folderach zawartych w roboczym folderze
AE_CIB
zapi-
sanym na dysku komputera (jeśli ich nie ma, skopiuj je teraz z płyty CD dołączonej do książki):
w folderze
_mov
plik
Girl_Alpha.mov;
w folderze
_psd
plik
Hexagon01.psd;
w folderze
_txt
plik
CameraData.txt;
w folderze
Sample_Movies
plik
3DComp08_final.mov,
skopiowany z folderu
Sample_Movies/Rozdział08
na płycie CD;
W folderze
Finished_Projects
plik
3DComposite08_finished.aep.
Przed rozpoczęciem pracy należy przywrócić domyślne ustawienia programu (zobacz punkt „Przy-
wracanie ustawień domyślnych” na stronie 8.).
Otwórz i odtwórz przykładowy film
3DComp08_final.mov,
aby zobaczyć, jaki jest cel pracy w tym
rozdziale. Po obejrzeniu zamknij program QuickTime. W razie potrzeby można usunąć pliki przy-
kładowych filmów i w ten sposób zwolnić miejsce na dysku.
Cała praca z rozdziałów 8. i 9. zostanie zapisana w jednym projekcie. Pierwszym zadaniem będzie
utworzenie tego projektu.
1.
Uruchom program After Effects (jeśli nie jest jeszcze otwarty).
2.
Z paska menu wybierz polecenie
File/New/New Project
(plik/nowy/nowy projekt).
3.
Wybierz polecenie
File/Save As
(plik/zapisz jako).
Zgłoś jeśli naruszono regulamin