My-Teddy-Bear.pdf

(565 KB) Pobierz
1
Teddy Bear Day:
Scenariusz 1
Temat:
My Teddy Bear
Wprowadzenie/utrwalenie nazw części ciała i twarzy. Nauka piosenki
My Teddy Bear
(SSS) -
nawiązanie do obchodzonego 25 listopada Dnia Pluszowego Misia.
Grupa wiekowa: 2-3-latki* +
Czas trwania: ok. 20 min.
*Zajęcia w grupach najmłodszych dzieci można uprościć i skrócić, zmieniając nieco przebieg
całej zabawy, w zależności od tego, jak dzieci funkcjonują na zajęciach (jeżeli masz grupę,
którą raczej rozpraszają zabawy ruchowe – dzieci się rozbiegają, po wstaniu ciężko usadzić je
z powrotem w kółeczku itp. możesz darować sobie tańce z misiami). Dodatkowo, w pkt 7.
wskazuj części ciała na swoim misiu i zachęcaj dzieci to powtarzania, co w maluchach
sprawdzi się lepiej, niż zadawanie pytań i oczekiwanie odpowiedzi ;).
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1.
Rozpoczęcie zajęć
– Nauczyciel prosi dzieci by usiadły na podłodze, wspólnie
tworząc koło. By skupić ich uwagę warto wykorzystać rymowankę (powtarzana na
każdych zajęciach 1. przyczyni się do utrwalenia słownictwa, 2. stanie się swego
rodzaju znakiem ze strony nauczyciela, że zajęcia się już rozpoczynają, 3. może
stanowić element oznaczający przejście z języka polskiego na angielski):
1, 2, 3, 4
Make a circle on the floor
(5, 6, 7, 8
Cross your legs,
Sit up straight)
Rymowanka powinna być wspierana gestami lub wystukiwaniem rytmu np. o kolana.
2.
Powitanie
– po wypowiedzeniu słów rymowanki, nauczyciel włącza wybraną
piosenkę powitalną, np.
Hello!
(SSS) – piosenka musi być wspierana odpowiednimi
gestami.
©www.fullofideas.pl
2
Teddy Bear Day:
Scenariusz 1
3.
Rozgrzewka
– Piosenka Maple Leaf Learning
Eyes, Nose, Mouth, Ears Song
(lub
inna utrwalająca części twarzy/ciała)
4.
1, 2, 3... What can it be?
– przed zajęciami nauczyciel chowa do nieprzezroczystej
torby pluszowego misia. Podczas zajęć pokazuje uczniom torbę i daje im znać, że coś
znajduje się w środku. Mówi
Hmm... What can it be?
Następnie zachęca uczniów do
wypowiedzenia rymowanki
1, 2, 3, what can it be?
W ramach możliwości, robi
szybką rundkę, dając każdemu z uczniów możliwość dotknięcia przez materiał tego,
co znajduje się w środku. Jeżeli grupa jest duża, wybiera kilku uczniów, np. za
pomocą wyliczanki
Eeeny Meeny Miney Moe.
Uczniowie zgadują co znajduje się w
środku.
5.
Wprowadzenie słownictwa
– nauczyciel wyjmuje z torby pluszowego misia. Jeżeli
dzieciom udało się odgadnąć, że to właśnie ta zabawka była w torbie, gratuluje im.
Następnie mówi
Look! It’s a teddy bear. Say hello to my teddy bear
(razem z
uczniami:
Hello teddy bear!
powtórzone kilkukrotnie).
My teddy bear has two ears
(razem z uczniami:
ears, ears, ears), my teddy bear has two eyes
(razem z uczniami:
eyes, eyes, eyes)
itd. Jednocześnie prezentując i powtarzając wszystkie części ciała
misia, wymienione w piosence:
https://www.youtube.com/watch?v=666UZRBO5q8.
6.
Piosenka
My Teddy Bear
(SSS)
– nauczyciel włącza piosenkę, a następnie prezentuje
jej tekst przy wykorzystaniu swojego misia. Zachęca dzieci, by jednocześnie
wskazywały swoje części ciała.
7.
Zabawa z misiami
– przez zajęciami nauczyciel przygotowuje pluszowe misie - tyle,
ilu uczniów ma w grupie i, w ramach możliwości, chowa do dużego pudła,
przykrywając je jakimś materiałem – wtedy będą dla dzieci dużą niespodzianką.
(Jeżeli nie ma takiej możliwości, min. dzień wcześniej prosi dzieci, by przyniosły
swoje pluszaki do przedszkola.) Podczas zajęć, prezentuje dzieciom wielkie pudło,
mówiąc
I have/I’ve got something special for you today! What can it be? Let’ see.
Następnie odkrywa przed nimi zawartość pudła. Po pokazaniu co znajduje się w
środku, rozdaje każdemu misia (lub prosi by każdy wyjął jednego dla siebie).
Wszyscy prezentują na swoich misiach wybrane części ciała, śledząc pytania
nauczyciela, np.
Where are teddy’s eyes/ears/arms?
etc.
Rozdając misie nauczyciel może je liczyć tak, by dzieciom utrwalało się liczenie w j.
ang.
8.
Teddy Bear party
– nauczyciel mówi dzieciom, że teraz wspólnie zorganizują
party
z
okazji święta misiów. Prosi by wszyscy wstali, trzymając w rękach swoje misie.
©www.fullofideas.pl
3
Teddy Bear Day:
Scenariusz 1
Następnie włącza żywiołową muzykę – dzieci tańczą dookoła dywanu wraz ze swoimi
przytulankami. Nauczyciel co jakiś czas wyłącza muzykę i wypowiada kolejne części
ciała misiów, które uczniowie mają odnaleźć. Zabawę kontynuujemy do czasu
powtórzenia/utrwalenia wszystkich części ciała.
9.
Piosenka
My Teddy Bear
(SSS) vol. 2
– nauczyciel ponownie włącza piosenkę.
Wszyscy pokazują części ciała misiów, śledząc słowa piosenki.
10.
Zakończenie
– nauczyciel włącza wybraną piosenkę na pożegnanie, następnie
dziękuje dzieciom za wspólną zabawę.
Bardzo
ważne jest, zwłaszcza przy dużej grupie, by zajęcia miały odpowiednią
dynamikę. Nauczyciel musi płynnie przechodzić od jednej aktywności do drugiej, dlatego
powinien mieć wszystko odpowiednio przygotowane już przed zajęciami – tak, by sprawy
organizacyjne nie zaburzyły pracy dzieci. Warto też przemyśleć sobie całą lekcję,
przećwiczyć słowa piosenek, odpowiednie gesty itd.
PIOSENKI:
1. Super Simple Songs:
Hello!
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
2. Super Simple Songs:
My Teddy Bear
https://www.youtube.com/watch?v=666UZRBO5q8
3. + Propozycje piosenek na rozgrzewkę:
Maple Leaf Learning
Eyes, Nose, Mouth, Ears Song
https://www.youtube.com/watch?v=B2pmcJPQW3Q
Maple Leaf Learning
Open, Close!
https://www.youtube.com/watch?v=E_VcSQn73do
Maple Leaf Learning
Touch Your Head
https://www.youtube.com/watch?v=LoSu4FwFMwU
Super Simple Songs:
Head, Shoulders, Knees and Toes
https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0
©www.fullofideas.pl
4
Teddy Bear Day:
Scenariusz 1
POTRZEBNE MATERIAŁY:
* Pluszowe misie
* Nieprzezroczysta torba
* Dowolna muzyka do tańczenia
* Ewentualnie duże pudło i chusta
©www.fullofideas.pl
Zgłoś jeśli naruszono regulamin