DOBRA PRAKTYKA_NowyDwórGd.docx

(15 KB) Pobierz

„DOBRA PRAKTYKA”

w Szkole Podstawowej

nr 1

w Nowym Dworze Gd.

 

 

 

 

 

 

 

Temat: Ekologicznie, czyli logicznie

 

CELE:

- wypowiada się na tematy ekologiczne na podstawie wysłuchanego tekstu, przeprowadzonego doświadczenia i własnych doświadczeń,

-podejmuje działania na rzecz ochrony przyrody poprzez przemyślane gospodarowanie śmieciami,

- wykonuje proste prace użytkowe,

 

 

 

 

 

 

 

Cele w języku ucznia:

- będę potrafił wypowiadać się związane z ekologią

- będę uważnie słuchał tekstu czytanego przez nauczyciela

- będę przeprowadzał doświadczenie

- będę wykonywał proste prace na rzecz ochrony środowiska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nacobezu (co uczniowie będą potrafili po lekcji)

 

Będę potrafił wypowiadać się na tematy związane z ekologią. Będę potrafił wyjaśnić co to jest ekologia i czym się zajmuje. Wykonam doświadczenie i wyciągnę wnioski. Będę potrafił segregować śmieci (w zależności od koloru pojemników). Będę potrafił wykonać pudełko na baterie według instrukcji.

 

 

 

 

 

 

 

 

Przebieg lekcji (metody i aktywności)

 

1.Odkodowanie hasła wprowadzającego w problematykę dnia, swobodne wypowiedzi na temat gospodarowania śmieciami w domach dzieci.(rozwiązanie hasła jako nawiązanie do tematu zajęć)

2.Rozmowa o tekście, czytanie zasad odpowiedzialnego gospodarowania odpadami i zapobieganie ich nadmiernemu wytwarzaniu, dyskusja klasowa nawiązująca do zasad.(swobodne wypowiedzi dzieci)

3. Ustalenie najlepszego miejsca do zorganizowania wysypiska śmieci, przeprowadzenie doświadczenia ilustrującego przenikanie zanieczyszczeń z wysypisk śmieci do środowiska, stawianie hipotez i wyciąganie wniosków, wyjaśnienie czym jest kompostownik.

4. Segregowanie odpadów w grupach, pisanie nazw odpadów z uwzględnieniem ich segregowania, ogłoszenie konkursu i projektu do realizacji w domach rodzinnych.(ćwiczenia praktyczne)

5. Wykonanie pudełka na zużyte baterie.

6. Podsumowanie zajęć – rundka niedokończonych zdań.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opis dobrej praktyki:

Lekcję przeprowadził nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej.

Będą to działania systemowe.

Kolejne działania to:

- udział w akcji „Sprzątanie świata”,

- ustawienie w klasie pojemników do segregacji śmieci

- zorganizowanie zbiórki zużytych baterii

- ogłoszenie wyników konkursu „Ekologiczny dom”.

Efekty działań:

Wyrabianie nawyków prawidłowej segregacji i właściwego gospodarowania śmieciami.

Plany związane z tym pomysłem:

Zaangażowanie wszystkich uczniów klas I –III w akcję „Sprzątanie świata”.

Przeprowadzanie zajęć związanych z segregacją śmieci.

Udział w akcjach związanych ze zbiórką:

nakrętek, baterii, makulatury.

We wszystkich klasach pojawiły się pojemniki do segregacji śmieci.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin