Wizualizacje_architektoniczne_3ds_Max_2011_i_3ds_Max_Design_2011_Szkola_efektu_wizuar.pdf

(3495 KB) Pobierz
Idź do
• Spis treści
• Przykładowy rozdział
• Skorowidz
Katalog książek
• Katalog online
• Zamów drukowany
katalog
Twój koszyk
• Dodaj do koszyka
Cennik i informacje
• Zamów informacje
o nowościach
• Zamów cennik
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Wizualizacje
architektoniczne. 3ds Max
2011 i 3ds Max Design 2011
Autor:
Joanna Pasek
ISBN: 978-83-246-3078-3
Format: 168×237, stron: 296
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
© Helion 1991–2011
Stwórz projekt i pokaż innym swoje najlepsze pomysły!
• Jak błyskawicznie opanować korzystanie z 3ds Max 2011 i 3ds Max Design 2011?
• O czym koniecznie trzeba wiedzieć, by tworzyć precyzyjne i perfekcyjne projekty?
• Jak oświetlić zaprojektowany budynek i przedstawić go w określonym otoczeniu?
Stworzenie dobrego projektu architektonicznego wymaga wiele pracy i uwzględnienia setek
rozmaitych szczegółów. Nie wystarczy z grubsza naszkicować planu budynku i stwierdzić, że
będzie dobrze wyglądał. Oprócz samej wizji dotyczącej jego bryły pojawiają się pytania o to,
z jakich materiałów ma być wykonany, jak będą wyglądały różne elementy elewacji, w którą
stronę będzie zwrócony i jak będzie prezentował się w konkretnym otoczeniu. To wszystko
można perfekcyjnie zwizualizować, by przekazać swoją wizję innym, a także by móc na bieżąco
korygować własne ustalenia. Wystarczy odrobina wiedzy o programach takich, jak 3ds Max 2011
i 3ds Max Design 2011.
Tę wiedzę możesz znaleźć w książce „Wizualizacje architektoniczne. 3ds Max 2011 i 3ds Max
Design 2011. Szkoła efektu”. Jej autorka szybko wprowadzi Cię w arkana modelowania w tych
programach, nawet jeśli nigdy wcześniej o nich nie słyszałeś. Pokaże Ci, jak skonfigurować
interfejs programu, tworzyć i transformować obiekty. Podpowie, jak zająć się modelowaniem
schodów, drzwi, okien czy konstrukcji dachu. Wskaże, gdzie szukać materiałów i tekstur, jak
odpowiednio oświetlić obiekt i umieścić go na fotografii miejsca, w którym w przyszłości miałby
stanąć. Krótko mówiąc, za rękę przeprowadzi Cię przez cały proces projektowania i zrobi to tak,
byś mógł być dumny z efektów swojej pracy.
• Interfejs programu, konfiguracja okien i przełączanie się pomiędzy widokami
• Tworzenie obiektów, tryby wyświetlania, zapisywanie plików
• Splajny, bryły i precyzyjne transformacje
• Tworzenie brył obrotowych, „rzeźbienie” siatek
• Importowanie danych z innych programów
• Wytłaczanie po ścieżce, deformacja skali i zmiana przekroju
• Modelowanie bryły budynku oraz terenu
• Schody, okna i drzwi, wytłaczanie ścian i podłóg
• Konstrukcja dachu, przeszklenia i modyfikator Lattice
• Tworzenie kamer, dopasowanie i animacja kamery
• Renderowanie podglądu animacji
• Przypisywanie materiałów i tekstury
• Kanały mapowania i obiekty parawanowe
• Samoświecenie i ograniczanie wpływu oświetlenia
• Światła i rendering
Po co Ci szkicownik? Wypróbuj 3ds Max 2011 i 3ds Max Design 2011!
Spis treści
Rozdział 1. Podstawy
Interfejs programu
Jednostki i siatka konstrukcyjna
Konfiguracja okien i przełączanie się pomiędzy widokami
Tworzenie obiektów i tryby wyświetlania
Zaznaczanie obiektów
Nawigacja w oknach widokowych
Zapisywanie plików i kopie zapasowe
7
8
14
17
20
24
29
32
37
39
40
44
48
51
54
58
61
63
Rozdział 2. Splajny, bryły i precyzyjne transformacje
Tworzenie splajnów
Kopiowanie i precyzyjne przemieszczanie obiektów
Edycja wierzchołków kształtu
Łączenie splajnów i nadawanie grubości
Tworzenie i wyrównywanie obiektów (Align)
Precyzyjne obracanie
Modyfikatory i gęstość siatki
Skalowanie i grupowanie
Pojemniki
4
Wizualizacje architektoniczne. 3ds Max 2011 i 3ds Max Design 2011. Szkoła efektu
Spis treści
Rozdział 3. Modelowanie
Kształty parametryczne
Wytłaczanie prostoliniowe (Extrude)
Tworzenie brył obrotowych (Lathe)
Szeregi obiektów (Array)
Modelowanie siatkowe
Importowanie obiektów i odbicia lustrzane (Mirror)
Wytłaczanie po ścieżce (Sweep)
Wytłaczanie po ścieżce (Loft)
Deformacja skali (Loft)
Zmiana przekroju (Loft)
Schody. Przypisywanie materiałów
Schody. Animacja stopnia
Narzędzia Snapshot i Spacing Tool
oraz zamrażanie i ukrywanie obiektów
69
70
75
78
82
86
93
95
98
102
105
108
112
115
121
122
123
130
132
134
139
145
149
154
159
164
170
Rozdział 4. Modelowanie bryły budynku
Dostosowanie interfejsu
Import danych w formacie DWG
Dołączanie plików DWG
Obraz tła
Warstwy
Przerysowywanie rzutu i tworzenie własnych
siatek konstrukcyjnych (Grid)
Wytłaczanie ścian i podłóg
Okna i drzwi
Narzędzie ProBoolean
Konstrukcja dachu, przeszklenia i modyfikator Lattice
Obiekt złożony ShapeMerge
Obiekt Terrain
Wizualizacje architektoniczne. 3ds Max 2011 i 3ds Max Design 2011. Szkoła efektu
Spis treści
5
Rozdział 5. Ustawienie widoku
Tworzenie kamer
Camera Match. Dopasowanie kamery
Obiekt Camera
Animacja kamery
Ruch po ścieżce
Renderowanie podglądu animacji
175
176
181
185
189
194
197
201
204
205
214
221
228
236
241
244
248
250
257
258
264
272
276
280
289
Rozdział 6. Materiały
Wybór algorytmu renderującego
Przypisywanie materiałów
Materiał Multi/Sub Object
Tekstury
Kanały mapowania
Obiekty parawanowe
Samoświecenie i ograniczanie wpływu oświetlenia
(Exclude/Include)
Materiały Arch & Design
Mapa Cutout
Inne materiały współpracujące z mental rayem
Rozdział 7. Światła i rendering
Światło Daylight
Światła Photometric
Cienie
Rendering obrazu
Rendering animacji
Skorowidz
Zgłoś jeśli naruszono regulamin