Metoda_Lean_Analytics_Zbuduj_sukces_startupu_w_oparciu_o_analize_danych_meleaz.pdf

(713 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości
lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione.
Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie
książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie
praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi
bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej
odpowiedzialności ani zTytuł oryginału: Lean Analytics: Use Data to Build a Better Startup Faster
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
ISBN: 978-83-246-7859-4
© 2014 Helion S.A.
Authorized Polish translation of the English edition Lean Analitycs, ISBN 9781449335670
© 2013 Alistair Croll, Benjamin Yoskovitz.
This translation is published and sold by permission of O’Reilly Media, Inc.,
which owns or controls all rights to publish and sell the same.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any
means, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage
retrieval system, without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje
były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie,
ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz
Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody
wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/meleaz
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: onepress@onepress.pl
WWW: http://onepress.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Przedmowa ................................................................................................................ 15
Wprowadzenie ............................................................................................................ 17
CZĘŚĆ I. PRZESTAŃ SIĘ OKŁAMYWAĆ
Rozdział 1
Wszyscy kłamiemy ...................................................................................................... 25
Rozdział 2
Pomiary wyników ....................................................................................................... 31
Rozdział 3
Postanów, co zrobisz ze swoim życiem ..................................................................... 51
Rozdział 4
Uzależnienie od danych a posiłkowanie się danymi ............................................... 57
CZĘŚĆ II. ZNAJDŹ WŁAŚCIWY WSKAŹNIK „NA TERAZ”
Rozdział 5
Modele analityczne ..................................................................................................... 65
Rozdział 6
Jeden istotny wskaźnik i związana z nim dyscyplina .............................................. 75
Rozdział 7
Czym się zajmujesz? ................................................................................................... 83
Rozdział 8
Model biznesowy nr 1 — sklep internetowy ............................................................ 91
Rozdział 9
Model biznesowy nr 2 — oprogramowanie jako usługa (SaaS) ........................... 109
11
Kup książkę
Poleć książkę
12
SPIS TREŚCI
Rozdział 10
Model biznesowy nr 3 — bezpłatna aplikacja mobilna ........................................ 123
Rozdział 11
Model biznesowy nr 4 — strona z treściami ........................................................... 133
Rozdział 12
Model biznesowy nr 5 — treści generowane przez użytkownika ........................ 143
Rozdział 13
Model biznesowy nr 6 — rynek dwustronny .......................................................... 155
Rozdział 14
Na którym etapie się znajdujesz? ............................................................................ 171
Rozdział 15
Etap pierwszy — empatia ........................................................................................ 177
Rozdział 16
Etap drugi — chwytność .......................................................................................... 217
Rozdział 17
Etap trzeci — wirusowość ........................................................................................ 239
Rozdział 18
Etap czwarty — przychody ...................................................................................... 253
Rozdział 19
Etap piąty — skalowanie .......................................................................................... 267
Rozdział 20
Model i etap jako wyznacznik wskaźnika, który powinieneś monitorować ....... 277
CZĘŚĆ III. PUNKTY ODNIESIENIA
Rozdział 21
Czy osiągam wystarczająco dobre wyniki? ............................................................ 285
Rozdział 22
Sklep internetowy — punkty odniesienia .............................................................. 303
Rozdział 23
SaaS — punkty odniesienia ..................................................................................... 309
Rozdział 24
Bezpłatna aplikacja mobilna — punkty odniesienia ............................................. 319
Rozdział 25
Strony z treściami — punkty odniesienia ............................................................... 331
Rozdział 26
Treści generowane przez użytkowników — punkty odniesienia ........................ 341
Kup książkę
Poleć książkę
SPIS TREŚCI
13
Rozdział 27
Rynki dwustronne — punkty odniesienia .............................................................. 349
Rozdział 28
Co robić, gdy nie ma się punktu odniesienia? ........................................................ 353
CZĘŚĆ IV. MODEL LEAN ANALYTICS W PRAKTYCE
Rozdział 29
Działalność na rynku przedsiębiorstw .................................................................... 359
Rozdział 30
Lean od środka, czyli przedsiębiorcy wewnątrzorganizacyjni ............................. 377
Rozdział 31
Zakończenie. Na startupie życie się nie kończy ..................................................... 393
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin