pl.txt

(12 KB) Pobierz
tape64 V1.20
============
Andreas Matthies, 09.07.99
Prosimy o przesyłanie opinii i raporty o błędach do andreas.matthies @ arcormail.de


0. Dla Updaters
---------------
Zobacz history.txt dla listy zmian.


1. Przeglšd
-----------
To małe narzędzie należy do grupy narzędzi wspierania emulację
dobrego C64 starych. Aby być bardziej precyzyjne, to pomaga ponowne użycie starych kaset
nagrany z C2N (Datasette) Commodore i pełne programów
C64. Wszystko co musisz zrobić, to nagrać C64-tamę z karty dwiękowej i Twoich
ulubiony próbkowania-oprogramowanie (na przykład dwięk rejestrator Windows 9x).

tape64 wykorzystuje następnie nagrany plik (zazwyczaj. wav-file, po użyciu
Windows-OS), aby
). utworzyć. zaczepów plik (C64-TAPE-RAW). Jeli używasz Hakan Sundell Popularna
    emulator CCS64 lub mój ulubiony VICE emu, to. zaczepów plik zachowuje się jak
    prawdziwy tamy. Można załadować programy bezporednio z LOAD-polecenia (lub
    <-L, jakby były zapisane z Turbo-Tape) w emulacji.
b). utworzyć P00-binarne pliki (obrazy) z C64-programów. W obecnej wersji
    następujšce ładowarki sš obsługiwane / emulowane:
     - ROM-loader (pliki zapisane z SAVE-kernal rutynowy)
     - Tama Turbo
     - Input64 (tamy pochodzšce z niemieckiego magazynu; testowane z tam 11/85-6/86)
     - Novaload (handlowych ładowarka, specjalne Nova-bloki nie sš obsługiwane ze względu na
       Ograniczenia formacie binarnym)
    Wsparcie dla innych ładowarek może nastšpić w następnych wersjach.
    P00'S mogš być ładowane bezporednio w emulatorze (testowałem go CCS64
    i odwrotnie,) i mogš być przekształcone (za pomocš innego narzędzia, jak 64copy) do innych
    Wspólne C64-archive-formaty jak D64.
c). utworzyć T64-archiwum, które obejmuje wszystkie wykryte C64-plików, oferuje
    Struktura katalogów i jest obsługiwany przez prawie każdego emulatora.

tape64 nawet akceptuje poprzednio utworzony plik zaczepów na wejciu, jeli chcesz zbudować
T64-archiwum i zostało usunięte sample-pliku lub po pobraniu z kranu jest z
internet.

tape64 jest teraz w pełni kompatybilny z ANSI-C, więc nie sš pliki binarne dla
System Windows NT i LINUX 9x/Windows i to powinno być możliwe zbudowanie wykonywalnych
dla innych systemów operacyjnych.

Rozwój tego oprogramowania Zainspirował mnie około dwóch innych narzędzi chcę
wspomnieć tutaj:
- 64Utilities autorstwa Tomaz Kaca,
które obejmujš kilka bardzo zaawansowanych narzędzi do konwersji pomiędzy voc-, zaczepów i tzx-
format (format archiwum znany w ZX-Spectrum-emulacji). Wspiera
wiele ładowarki ale tylko VOC jako próbka-plików, który nie jest obsługiwany przez mojego
oprogramowanie do nagrywania. wietna dokumentacja wielu typowych ładowarkach. Będę korzystać z tego
poprawa tape64.
- TurboTapeLoader V1.2 przez Sami Silaste,
który wyodrębnia pliki binarne zapisywane z Tama Turbo, ale nie działa dobrze z moim
tamy nagrań i zabiera dużo czasu (mylę, Borland I / O-Procedury sš bardzo
wolny). Narzędzie to dało mi pomysł na ekstrakcji-funkcjonalnie z tape64.
(Dziękuję za pomoc Sami ze specyfikacjš Turbo-Tape. Pocztówka
jest na drodze ;-)
Istnieje kilka innych narzędzi, takich jak tapload lub mtap które odczytujš dane bezporednio
z datasette a także produkujemy krany.


2. Prawo autorskie
------------
tape64 jest freeware. Każdy kto lubi i używa go może dać mi uwagi,
e-mail do andreas.matthies @ arcormail.de lub może wysłać pocztówkę (również pomysł
Sami Silaste) Andreasa Matthies, Spitzenkamp 48, 24149 Kiel, Niemcy.


3. Instrukcje
---------------
tape64 jest narzędziem wiersza poleceń, składnia jest następujšca

tape64-I: <inputfile> [opcje]

<inputfile> to nazwa
 - Próbka-pliku nagranego C64-tamy. Powinien on być w pliku wav nieskompresowanego
   PCM-format 1 lub 2 kanałów (mono / stereo), 8 lub 16-bitowej rozdzielczoci i
   próbkowania przynajmniej 22050Hz, lepiej 44100Hz lub 48000Hz.
   Jeżeli próbka jest plik WAV, to zakłada się, że 8-bitowy, mono-próbki;
   próbkowanie domylnie 44100Hz i może być zmienione za pomocš opcji-f (patrz tam)
   Poziom nagrywania powinna być wystarczajšco wysoka, aby zapewnić wysokš amplitudę próbki,
   , ale powinna być na tyle niska, aby zapobiec przycinajšcych próbek, które sš zbyt wysokie.
   Jeżeli próbki różniš się między 50 do 200, w większoci częci pliku, tape64 prawdopodobnie
   będzie dobrš robotę. Chociaż stereo-próbki sš obsługiwane polecam
   zapis mono-próbki podłšczajšc tylko jeden kanał z tamy-gracza
   karta dwiękowa.
lub
 - Tap-file (utworzony w dawnym biegu lub pobrać z jednego z C64-stron)

[Opcje] może być jeden lub więcej z następujšcych urzšdzeń:

 -F: <częstotliwoć>
  jest używany do okrelenia próbek stawkę plik_wejciowy. Domylnie jest
  Informacje w nagłówku-WAV lub 44100 jeli inputfile jest non-wav-sample.

 -T: <trigamp>
  tape64 musi zdecydować, czy minimalnej / maksymalnej w samplefile jest spowodowane
  wyzwalania C2N do przechowywania informacji lub tylko unexact próbka
  spowodowane niskš jakociš, karty dwiękowej na tamie starego czy co takiego.
  <trigamp> jest dolna granica różnicy fali-minimum i
  następujšce maksymalne okrelone jako C2N-wyzwalacz.
  <trigamp> Domylna to 10. Staraj się zmieniać ten parametr, jeli nie sš takie prg
  poprawnie rozpoznany. Niektóre z moich tam nawet potrzebne <trigamp> of-T: 2, aby uzyskać
  Najlepsze wyniki, inni załadowany najlepiej-T: 90, więc może trzeba eksperymentować
  niewiele.

 -R
  Niektóre karty dwiękowe wydajš się odwrócić sygnału, co utrudnia
  aby je rozszyfrować. Za pomocš tego parametru samplefile jest (re-) odwróceniu. Wypróbuj
  jeli masz złe wyniki bez.

 -V0: <delay>
  Możesz użyć tego parametru, gdy <inputfile> jest kran w formacie wersji 0-
  i chce przekształcić go w kranu wersja 1 (patrz parametr-albo).
  wartoć 0 w <inputfile> postrzegany jest jako opónienie <delay> milisekund,
  Domylnie jest to 100 ~ 0.1s. Użyj wysokš wartoć, gdy emulator ma problemy
  z kranów w wersji 0 (na przykład VICE1.0 opónienia w 20ms, który jest zbyt krótki
  dla niektórych kranów)

 Lub [: <tap-file>]
  tworzy plik zaczepów. Tap-format jest teraz wersja 1 (patrz CCS64-doku więcej
  informacji), przyczynš były problemy z wersji 0, gdy
  emulacji potrzebuje dłuższe opónienie między plikami.
  Jeli <tap-file> zostanie pominięty, plik nazywa się jak plik_wejciowy.
  . "Tap"-rozszerzenie jest dodawane automatycznie. Jeli plik_wejciowy jest kran,
  opcja ta tworzy kopię plik_wejciowy i "(kopia)" jest dołšczany do
  zapobiec równych nazw.

 -Ot [: <t64-file>]
  tworzy T64-plik, który zawiera wszystkie pomylnie załadowane C64-plików. Jeli
  <t64-file> zostanie pominięty, domylnie nazwa jest jak inputfile.The "T64." -
  Rozszerzenie jest dołšczany automatycznie.

 -Op [: <p00dir>]
  tworzy pliki binarne pomylnie załadowane binariów C64-files.The sš
  nazwie jak odpowiednich C64-plików z rozszerzeniem ". P00". Patrz opcja-n
  dla informacji o numerating rozszerzenia.
  Użyj <p00dir> okrelić katalog dla plików binarnych. <p00dir> musi istnieć
  i koniec z \ (lub / w envirenment UNIX). Można również okrelić wspólne
  prefiks dla plików binarnych, na przykład-op: c: \ mydir \ tape1 stworzy wszystko
  binaria z prefiksem "tape1" z katalogu c: \ mydir \
  jeli: <prgdir> jest pominięty, binarki sš tworzone w bieżšcym katalogu.

 -N
  numerates binaria jak głaz dash.p00, osioł kong.p01, pitstop.p02 do
  zachować kolejnoć C64-plików na tamie. Na pewno ta opcja tylko
  czyni sence z-op.

 -Y
  siły tape64 nadpisanie plików bez pytania. Bez-y jeste proszony
  czy już istniejšcy plik może być zastšpiony.

 -E
  Za pomocš tego parametru nawet "złe" pliki, które spowodowało błšd obcišżenia będzie
  zapisane w t64-archive/p00-directory. Jeżeli obcišżenia błšd spowodowany jedynie
  kilka złych wyzwalaczy można użyć uszkodzony plik.

 -S: <speed>
  Niektóre inputfiles może mieć rodzaj speed problemu spowodowanego przez tamę,
  tamy gracza lub oprogramowania do nagrywania, aby uzyskane wartoci
  stuknij sš zbyt małe lub zbyt duże. (De) przyspieszenie tamy Możesz używać tego
  parametr. <speed> Wartoć większa niż 1,0 sprawia, że ??tama wolniej (wartoci
  z kranów większych), niższe wartoci zrobić to szybciej (mniejsze tap-wartoci).
  Domylnie jest 1,0 oczywicie.

Uwaga: Opcja-v nie jest obsługiwane od V1.10. tape64 jest sprecyzowane verbose teraz.


4. Przykład
----------
Jest to ekran wyjciowy przykład-run, aby zilustrować jak tape64 prace.
C64-Tama została nagrana i zapisana jako a1.wav, a następnie analizuje je w tape64 verbose-
tryb z triggeramplitude 30, tworzy plik zaczepów at64-archive nazwie
archive_a1 i pliki binarne w podkatalogu \ binaries_a1 \ (który już istnieje).

[Screenshot on]
D: \ c64> tape64-i: input8606.wav-t: 30-lub-ot: i64_1-op: \ binaries \

Wyszukiwanie ... znaleziono (1) 64 Wejcie na 792 - 2560 loading ... udany
Wyszukiwanie ... znaleziono (2) ctexte na 12288-16538 loading ... udany
Wyszukiwanie ... znaleziono (2) rahmen. com na 50240-53247 loading ... udany
Wyszukiwanie ... znaleziono (2) w 2049 TITELBILD - 6296 loading ... udany
Wyszukiwanie ... znaleziono (2) INPUT - na 2049-13006 loading ... udany
Wyszukiwanie ... znaleziono (2) S chlaume na 2049-23816 loading ... Błšd ładowania
[... Kilka PRG jest ...]
Wyszukiwanie ... znaleziono (2) V orschau w 2049 - 5827 loading ... udany
Wyszukiwanie ... znaleziono (2) TTTTTTTTTTTTTTTT
 osišgnšł na koniec tamy.

Wyniki przetwarzania:
----------------------
Wejcie: Typ input8606.wav: Sample-File
  Triggeramplitude: 30
  Sample-Frequency: 48...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin