Plan pracy na październik 2016r.
dzieci 6 letnie „Jeże”
Tematy kompleksowe:
1. Nasi ulubieńcy 03.10 - 14.10 2016
2. Barwy jesieni 17.10 – 28.10 2015
Nabywanie wiedzy:
- wie, jakie warunki potrzebne są zwierzętom do prawidłowego rozwoju,
- interesuje się pracą wykonywaną przez weterynarza,
- pozna gatunki zwierząt egzotycznych żyjących w różnych środowiskach: naturalnych i stworzonych przez człowieka - zoo,
- właściwie zachowa się w lesie i parku ( nie niszczy roślin, nie płoszy zwierząt i ptaków ),
- zauważy i określi zmiany zachodzące w przyrodzie wraz ze zmieniającą się porą roku,
- rozpozna i nazwie barwy jesiennych liści,
- rozróżni liście klonu, kasztanowca, dębu i jarzębiny, sosna, świerk,
Kształtowanie umiejętności:
- odtwarza rytm w zaprezentowanego wzoru graficznego,
- rozpoznaje wyrazy wprowadzone do globalnego czytania,
- wyróżni sylaby i głoski w podanych wyrazach,
- rozpozna litery: o, k, l,
- rysuje wzór po śladzie prawą i lewą ręką,
- tworzy kompozycję z różnorodnego materiału,
- zapamięta tekst piosenki, wyliczanki, wiersza,
- dostosuje ruch do charakteru muzyki,
- zauważy regularność w układzie przedmiotów i będzie kontynuować rytmy,
Budowanie postaw:
- szanuje prace innych, np. prace plastyczne, budowle,
- umiejętnie zachowuje się wobec zwierząt.
Sprawność ruchowa:
zabawy ruchowe:
„Wiewiórka i orzechy” – zabawa z elementem rzutu
„Zapamiętaj swoją parę” – zabawa orientacyjno – porządkowa
„Wyścig rzędów” – zabawa z elementem biegu
„Kulawy lisek” – zabawa z elementem czworakowania
„paczka” – zabawa z elementem toczenia
zestawy ćwiczeń porannych:
- nr 5 - Przygoda z Uśmiechem
- nr 6 - Przygoda z Uśmiechem
- nr 7 - Przygoda z Uśmiechem
- nr 8 - Przygoda z Uśmiechem
- nr 9 - Przygoda z Uśmiechem
Praca indywidualna
- rozmowy okolicznościowe z dziećmi wdrażające do przestrzegania norm i zasad zgodnego współdziałania w grupie,
- prowadzenie obserwacji i diagnozy pedagogicznej,
- udział w konkursach plastycznych.
Współpraca z rodzicami i środowiskiem:
- konsultacje indywidualne
- rozmowy indywidualne z rodzicami w miarę potrzeb
- włączenie rodziców do akcji „Cała Polska Czyta Dzieciom”
- aktualizacja kącika dla rodziców
- spotkania teatralne zgodne z harmonogramem
- spotkania z muzykami ( Toruńska Orkiestra Kameralna ),
- udział w ogólnopolskich konkursach plastycznych
LITERATURA
E. Tokarska, J. Kopała E.Kordos. Program wychowania przedszkolnego
H. Kruk „Z ludźmi i z przyrodą”
ZOO prezentacja multimedialna ( płyta DVD )
Nasi ulubieńcy
Poznawanie różnych gatunków zwierząt żyjących w określonych środowiskach.
Wdrażanie do poszanowania zwyczajów zwierząt.
data
sytuacja edukacyjna
zamierzone osiągnięcia dzieci
03.10.2016
poniedziałek
„Czy krokodyle płaczą?” rozmowa z dziećmi w oparciu o prezentację multimedialną (płyta DVD )
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4 m. naśladowczą.
- globalnie przeczyta wyrazy: tygrys, lew, żyrafa, krokodyl, goryl,
- wzmocni mięśnie nóg,
- poruszać się będzie na czworakach zmieniając kierunek i pokonując przeszkody,
- wykona poprawnie ćwiczenie wg pokazu,
04.10.2016
wtorek
„Safari” zabawa dydaktyczna.
„Lew” papieroplastyka
- określi położenie przedmiotów w stosunku do kolegi stojącego przodem do niego, używając określeń: przed nim, za nim, z jego lewej strony itd.,
- będzie przestrzegać ustalonych zasad zabawy,
- wykorzysta w pracy różne materiały papiernicze: talerze, bibuła, kolorowy papier oraz druciki kreatywne itp.,
- rozwinie pomysłowość oraz sprawność manualną,
- utrzyma ład i porządek na stołach,
05.10.2016
środa
„Obrazek dla mojego przyjaciela” opowiadanie dzieci połączone z zabawą sensoryczną Co i jak widzę.
„Hipopotam” nauka piosenki.
- w prosty sposób opowie o wybranym zwierzęciu egzotycznym( wygląd, środowisko w którym żyje ),
- pozna literę O, o na wyrazach podstawowych: Olek, oko,
- będzie kojarzyć głoskę z literą,
- ułoży schemat i model podanych wyrazów,
- globalnie odczyta nazwy zwierząt egzotycznych: okapi, lew, małpy, hipopotam,
- określi budowę piosenki (zwrotki, refren) i elementy piosenki (słowa, melodia),
- określi nastrój piosenki,
- rytmicznie wypowie refren ,
- zaśpiewa zapamiętane fragmenty piosenki,
06.10.2016
czwartek
„Zwierzęta z dżungli” lepienie z plasteliny.
- będą ugniatać plastelinę, toczyć wałeczki
i kulki, formować w wybrane zwierzęta,
- wzmocnią dłonie i palce,
- wybiorą wyrazy określające ich zwierzę,
- po zakończonym działaniu samodzielnie
uporządkują stoły,
- &...
kasiazabka123