Plan pracy na październik 2016r.docx

(41 KB) Pobierz

Plan  pracy  na  październik 2016r.

dzieci 6 letnie „Jeże”

 

 

 

Tematy kompleksowe:

1.      Nasi ulubieńcy                   03.10 -  14.10 2016

2.      Barwy jesieni                     17.10 – 28.10 2015

 

Nabywanie wiedzy:

 

-          wie, jakie warunki potrzebne są zwierzętom do prawidłowego rozwoju,

-          interesuje się pracą wykonywaną przez weterynarza,

-          pozna gatunki zwierząt egzotycznych żyjących w różnych środowiskach: naturalnych i stworzonych przez człowieka - zoo,

-          właściwie zachowa się w lesie i parku ( nie niszczy roślin, nie płoszy zwierząt i ptaków ),

-          zauważy i określi zmiany zachodzące w przyrodzie wraz ze zmieniającą się porą roku,

-          rozpozna i nazwie barwy jesiennych liści,

-          rozróżni liście klonu, kasztanowca, dębu i jarzębiny, sosna, świerk,

 

Kształtowanie umiejętności:

 

-          odtwarza rytm w zaprezentowanego wzoru graficznego,

-          rozpoznaje wyrazy wprowadzone do globalnego czytania,

-          wyróżni sylaby i głoski w podanych wyrazach,

-          rozpozna litery: o, k, l,

-          rysuje wzór po śladzie prawą i lewą ręką,

-          tworzy kompozycję z różnorodnego materiału,

-          zapamięta tekst piosenki, wyliczanki, wiersza,

-          dostosuje ruch do charakteru muzyki,

-          zauważy regularność w układzie przedmiotów i będzie kontynuować rytmy,

 

 

Budowanie postaw:

 

-          szanuje prace innych, np. prace plastyczne, budowle,

-          umiejętnie zachowuje się wobec zwierząt.

 

 

 

 

Sprawność ruchowa:

 

zabawy ruchowe:

 

„Wiewiórka i orzechy” – zabawa z elementem rzutu

„Zapamiętaj swoją parę” – zabawa orientacyjno – porządkowa

„Wyścig rzędów” – zabawa z elementem biegu

„Kulawy lisek” – zabawa  z elementem czworakowania

„paczka” – zabawa z elementem toczenia

 

zestawy ćwiczeń porannych:

 

-          nr 5  -  Przygoda z Uśmiechem

-          nr 6  - Przygoda z Uśmiechem

-          nr 7 - Przygoda z Uśmiechem

-          nr 8 - Przygoda z Uśmiechem

-          nr 9 - Przygoda z Uśmiechem

 

Praca indywidualna

-          rozmowy okolicznościowe z dziećmi wdrażające do przestrzegania norm i zasad zgodnego współdziałania w grupie,

-          prowadzenie obserwacji i diagnozy pedagogicznej,

-          udział w konkursach plastycznych.

 

Współpraca z rodzicami i środowiskiem:

 

-          konsultacje indywidualne

-          rozmowy indywidualne z rodzicami w miarę potrzeb

-          włączenie rodziców do akcji „Cała Polska Czyta Dzieciom”

-          aktualizacja kącika dla rodziców

-          spotkania teatralne zgodne z harmonogramem 

-          spotkania z muzykami ( Toruńska Orkiestra Kameralna ),

-          udział w ogólnopolskich konkursach plastycznych

 

LITERATURA

E. Tokarska, J. Kopała E.Kordos.  Program wychowania przedszkolnego

H. Kruk „Z ludźmi i z przyrodą”

ZOO prezentacja multimedialna ( płyta DVD )

 

 

 

 

 

 

Nasi ulubieńcy

 

 

Poznawanie różnych gatunków zwierząt żyjących w określonych środowiskach.

Wdrażanie do poszanowania zwyczajów zwierząt.

 

data

 

 

sytuacja edukacyjna

 

 

zamierzone osiągnięcia dzieci

 

03.10.2016

poniedziałek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Czy krokodyle płaczą?” rozmowa z dziećmi w oparciu o prezentację multimedialną (płyta DVD )

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4  m. naśladowczą.

 

 

-          pozna gatunki zwierząt egzotycznych żyjących w różnych środowiskach: naturalnych i stworzonych przez człowieka - zoo,

-          globalnie przeczyta wyrazy: tygrys, lew, żyrafa, krokodyl, goryl,

 

 

-          wzmocni mięśnie nóg,

-          poruszać się będzie na czworakach zmieniając kierunek i pokonując przeszkody,

-          wykona poprawnie ćwiczenie wg pokazu,

 

04.10.2016

wtorek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Safari” zabawa dydaktyczna.

 

 

 

 

 

 

 

 

„Lew” papieroplastyka

 

-          określi położenie przedmiotów w stosunku do kolegi stojącego przodem do niego, używając określeń: przed nim, za nim, z jego lewej strony itd.,

-          będzie przestrzegać ustalonych zasad zabawy,

 

 

 

 

-          wykorzysta w pracy różne materiały papiernicze: talerze, bibuła, kolorowy papier oraz druciki kreatywne itp.,

-          rozwinie pomysłowość oraz sprawność manualną,

-          utrzyma ład i porządek na stołach,

 

 

05.10.2016

środa

 

„Obrazek dla mojego przyjaciela” opowiadanie dzieci połączone z zabawą sensoryczną Co i jak widzę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Hipopotam” nauka piosenki.

 

-          w prosty sposób opowie o wybranym zwierzęciu egzotycznym( wygląd, środowisko w którym żyje ),

-          pozna literę O, o na wyrazach podstawowych: Olek, oko,

-          będzie kojarzyć głoskę z literą,

-          ułoży schemat i model podanych wyrazów,

-          globalnie odczyta nazwy zwierząt egzotycznych: okapi, lew, małpy, hipopotam,

 

 

 

-          określi budowę piosenki (zwrotki, refren) i elementy piosenki (słowa, melodia),

-          określi nastrój piosenki,

-          rytmicznie wypowie refren ,

-          zaśpiewa zapamiętane fragmenty piosenki,

 

 

06.10.2016

czwartek

 

„Zwierzęta z dżungli” lepienie z plasteliny.

 

 

 

 

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4  m. naśladowczą.

 

 

-     będą ugniatać plastelinę, toczyć wałeczki

      i kulki, formować w wybrane zwierzęta,

-     wzmocnią dłonie i palce,

-     wybiorą wyrazy określające ich zwierzę,

-     po zakończonym działaniu samodzielnie 

      uporządkują stoły,

 

 

 

- &...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin