czerwiec jeże R.docx

(39 KB) Pobierz

 

 

           Temat kompleksowy:   Rówieśnicy z różnych stron

           Zakładane umiejętności ogólne:   Budowanie systemu wartości uniwersalnych akceptowanych społecznie

Data

Sytuacja edukacyjna

(temat, metoda)

Zamierzone osiągnięcia dzieci (cele operacyjne)

 

Rodzaj edukacji

obszar z programu

30.05. poniedziałek

 

„Dzieci świata”- inscenizacja wiersza W. Faber

 

 

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 27 metodą zadaniową

 

 

- osłucha się z pojęciami: Afryka Północna, Grenlandia

- będzie potrafiło opisać wygląd i wskazać różnice w wyglądzie dzieci, które wystąpiły w inscenizacji

- wzbogaci wiadomości na temat ludzi mieszkających na różnych kontynentach

- nabierze szacunku i życzliwości do dzieci mieszkających z różnych stron świata,

 

 

- zachowa równowagę podczas chodzenia po przeszkodzie płaskiej

- wykona ćwiczenia dużych grup mięśniowych

- będzie reagowało na sygnały dźwiękowe

o. 14 dz.5

o.14 dz.5

 

o. 14 dz.5

o.1 dz. 1

 

 

 

o.5.dz.2 p.3b

o.5.dz.2

o.5.dz.2

31.05.

wtorek

„Co jest cięższe?”- zabawa dydaktyczna

 

 

 

 

„Przyjaciele z całego świata”- malowanie farbami

- oceni ciężar przedmiotów, używając określeń: ciężki- cięższy

- będzie umiało porównać ciężar przedmiotu

 

 

 

 

-namaluje postaci dzieci z różnych stron świata, z zachowaniem proporcji

-będzie malowało właściwie dobierając kolory farb

-nazwie wykonaną przez siebie prace

o. 13 dz. 4

o. 13 dz. 4

 

 

 

o. 9 dz.2 p.3

o.9 dz. 2

o.9 dz. 2 p.11

01.06.

środa

Dzisiaj  Nasze Święto”- uroczystość przedszkolna

- będzie wiedziało kiedy jest obchodzony Dzień dziecka

- obejrzy przedstawienie teatralne pt. „Calineczka”, zorganizowane przez Rodziców

- będzie uczestniczyć aktywnie w zabawach, konkursach zorganizowanych w ogrodzie przedszkolnym

- będzie czerpało radość z udziału w grach zespołowych

 

o. 15 dz. 1

o. 7 dz.1 p.1

 

o.5 dz.2 p.11

 

o. 1 dz. 3p. 5

02.06.

czwartek

 

 

 

 

 

 

03.06

piątek

„Kolorowy świat”- wydzieranka

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  nr 27 metodą zadaniową

 

 

 



„Ja jestem i ty jesteś”- rozmowa na podstawie gazetki tematycznej

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 27 metodą zadaniową

 

 

 

- będzie wydzierać kawałki kolorowego papieru

- wyklei kolorowym papierem miejsca na kuli ziemskiej

- posprząta miejsce pracy po zakończonym zajęciu

-  zachowa równowagę podczas chodzenia po przeszkodzie płaskiej

-  wykona ćwiczenia dużych grup mięśniowych

- będzie reagowało na sygnały dźwiękowe

 

 

- będzie kształtowało więzi społeczne i narodowe

- przypomni barwy ojczystego kraju

- pozna symbole narodowe z innych miejsc na świecie

- zrozumie, że bez względu na kolor skóry każdy ma takie same prawa

 

 

-  zachowa równowagę podczas chodzenia po przeszkodzie płaskiej

-  wykona ćwiczenia dużych grup mięśniowych

- będzie reagowało na sygnały dźwiękowe

o. 9 dz. 2

o. 9 dz. 2

o.1.dz.2

o.5.dz.2 p.3b

o.5.dz.2

o.5 dz. 2

 

 

o. 15 dz. 4

o. 15 dz. 4

o. 15 dz. 4

o. 1 dz. 1

 

 

o. 5 dz.2 p.3b

o. 5 dz. 2

o. 5 dz. 2


 

 

 

 

 

 

 

           Temat kompleksowy:   Jak powstaje książka

           Zakładane umiejętności ogólne:  Rozwijanie zainteresowań książkami

Data

Sytuacja edukacyjna

(temat, metoda)

Zamierzone osiągnięcia dzieci (cele operacyjne)

 

Rodzaj edukacji

obszar z programu

06.06. poniedziałek

 

„Co się tutaj dzieje?- inscenizacja wiersza pt. „Kłopoty w bibliotece” M. Przewoźnik

 

 

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 27 metodą zadaniową

 

 

- opowie o tym, co wydarzyło się w inscenizacji po jej obejrzeniu

- wymieni tytuł książek, jakie zapamiętało z wiersza

- przypomni zasady zachowania się w miejscu publicznym - biblioteka

- wymieni tytuł ulubionej książki i uzasadni swoją wypowiedź poprawnie ją formułując

 

 

 

 

- zachowa równowagę podczas chodzenia po przeszkodzie płaskiej

- wykona ćwiczenia dużych grup mięśniowych

- będzie reagowało na sygnały dźwiękowe

o. 3 dz.3

o.14 dz.5 p.1a

o.1 dz.2

o.3 dz. 3

 

 

 

 

o.5.dz.2 p.3b

o.5.dz.2

o.5.dz.2

07.06.

wtorek

„Jak to się dzieje?”- zabawa dydaktyczna

 

 

 

„Moja książka”- rysowanie pastelami

- zrozumie, że woda i ciała sypkie przyjmują kształt naczyń, w których się znajdują

 

 

- zaprojektuje okładkę książki

- będzie rysowało pastelami  

- uporządkuje miejsce pracy po zakończonym zajęciu

o.   dz.

 

 

 

o. 9 dz.2

o. 9 dz. 2

o.1 dz. 3 p. c

08.06.

środa

„Jak powstaje książka”- rozmowa na podstawie ilustracji

 

  

 

„Kolorowa książka”- nauka piosenki K. Parnowskiej

 

 

- pozna zawody ludzi związanych z powstaniem książki

- dowie się kim jest autor, pisarz, grafik, wydawca

- przypomni sobie wygląd książki i jej elementy

- przeczyta globalnie słowa w powiązaniu z obrazkiem: biblioteka, autor, grafik   

 

- powtórzy słowa piosenki wspólnie z nauczycielem

- osłucha się w melodią piosenki

- podejmie próbę odśpiewania piosenki ws...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin