Temat kompleksowy: Rówieśnicy z różnych stron
Zakładane umiejętności ogólne: Budowanie systemu wartości uniwersalnych akceptowanych społecznie
Data
Sytuacja edukacyjna
(temat, metoda)
Zamierzone osiągnięcia dzieci (cele operacyjne)
Rodzaj edukacji
obszar z programu
30.05. poniedziałek
„Dzieci świata”- inscenizacja wiersza W. Faber
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 27 metodą zadaniową
- osłucha się z pojęciami: Afryka Północna, Grenlandia
- będzie potrafiło opisać wygląd i wskazać różnice w wyglądzie dzieci, które wystąpiły w inscenizacji
- wzbogaci wiadomości na temat ludzi mieszkających na różnych kontynentach
- nabierze szacunku i życzliwości do dzieci mieszkających z różnych stron świata,
- zachowa równowagę podczas chodzenia po przeszkodzie płaskiej
- wykona ćwiczenia dużych grup mięśniowych
- będzie reagowało na sygnały dźwiękowe
o. 14 dz.5
o.14 dz.5
o.1 dz. 1
o.5.dz.2 p.3b
o.5.dz.2
31.05.
wtorek
„Co jest cięższe?”- zabawa dydaktyczna
„Przyjaciele z całego świata”- malowanie farbami
- oceni ciężar przedmiotów, używając określeń: ciężki- cięższy
- będzie umiało porównać ciężar przedmiotu
-namaluje postaci dzieci z różnych stron świata, z zachowaniem proporcji
-będzie malowało właściwie dobierając kolory farb
-nazwie wykonaną przez siebie prace
o. 13 dz. 4
o. 9 dz.2 p.3
o.9 dz. 2
o.9 dz. 2 p.11
01.06.
środa
„Dzisiaj Nasze Święto”- uroczystość przedszkolna
- będzie wiedziało kiedy jest obchodzony Dzień dziecka
- obejrzy przedstawienie teatralne pt. „Calineczka”, zorganizowane przez Rodziców
- będzie uczestniczyć aktywnie w zabawach, konkursach zorganizowanych w ogrodzie przedszkolnym
- będzie czerpało radość z udziału w grach zespołowych
o. 15 dz. 1
o. 7 dz.1 p.1
o.5 dz.2 p.11
o. 1 dz. 3p. 5
02.06.
czwartek
03.06
piątek
„Kolorowy świat”- wydzieranka
„Ja jestem i ty jesteś”- rozmowa na podstawie gazetki tematycznej
- będzie wydzierać kawałki kolorowego papieru
- wyklei kolorowym papierem miejsca na kuli ziemskiej
- posprząta miejsce pracy po zakończonym zajęciu
- będzie kształtowało więzi społeczne i narodowe
- przypomni barwy ojczystego kraju
- pozna symbole narodowe z innych miejsc na świecie
- zrozumie, że bez względu na kolor skóry każdy ma takie same prawa
o. 9 dz. 2
o.1.dz.2
o.5 dz. 2
o. 15 dz. 4
o. 1 dz. 1
o. 5 dz.2 p.3b
o. 5 dz. 2
Temat kompleksowy: Jak powstaje książka
Zakładane umiejętności ogólne: Rozwijanie zainteresowań książkami
06.06. poniedziałek
„Co się tutaj dzieje?- inscenizacja wiersza pt. „Kłopoty w bibliotece” M. Przewoźnik
- opowie o tym, co wydarzyło się w inscenizacji po jej obejrzeniu
- wymieni tytuł książek, jakie zapamiętało z wiersza
- przypomni zasady zachowania się w miejscu publicznym - biblioteka
- wymieni tytuł ulubionej książki i uzasadni swoją wypowiedź poprawnie ją formułując
o. 3 dz.3
o.14 dz.5 p.1a
o.1 dz.2
o.3 dz. 3
07.06.
„Jak to się dzieje?”- zabawa dydaktyczna
„Moja książka”- rysowanie pastelami
- zrozumie, że woda i ciała sypkie przyjmują kształt naczyń, w których się znajdują
- zaprojektuje okładkę książki
- będzie rysowało pastelami
- uporządkuje miejsce pracy po zakończonym zajęciu
o. dz.
o. 9 dz.2
o.1 dz. 3 p. c
08.06.
„Jak powstaje książka”- rozmowa na podstawie ilustracji
„Kolorowa książka”- nauka piosenki K. Parnowskiej
- pozna zawody ludzi związanych z powstaniem książki
- dowie się kim jest autor, pisarz, grafik, wydawca
- przypomni sobie wygląd książki i jej elementy
- przeczyta globalnie słowa w powiązaniu z obrazkiem: biblioteka, autor, grafik
- powtórzy słowa piosenki wspólnie z nauczycielem
- osłucha się w melodią piosenki
- podejmie próbę odśpiewania piosenki ws...
kasiazabka123