Zamierzone osiągnięcia dzieci PAŹDZIERNIK.docx

(23 KB) Pobierz

INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH  W GRUPIE „Delfinków              

Temat kompleksowy

Nabywanie wiedzy

Kształtowanie umiejętności

Budowanie postaw

Jesienne spotkania z Krasnalem Hałabałą

 

realizacja
od 02.10. do 06.10.2017r.

- pozna kolejne etapy powstawania książki, w tym zawody związane z jej tworzeniem

- pozna literę O, o

 

 

- ułoży zakończenie do opowiadania według własnego pomysłu

- będzie eksperymentowało kolorem, różnicowało odcienie

- będzie  prawidłowo  reagowało ruchem na zmiany tempa, dynamiki, wysokości dźwięków  w czasie zabawy  z  akompaniamentem muzycznym

- zapozna się z pojęciem: samogłoska

- wskaże, w którym miejscu kartki znajduje się: środek, góra, dół, poszczególne rogi

- dostrzeże skutki okazywania wartości w relacjach z innymi ludźmi

Jesień w parku i lesie

 

realizacja
od 09.10. do 20.10.2017r.

- pozna nazwy wybranych drzew (dąb, klon, jarzębina, sosna, świerk),

- dowie się dlaczego niektóre gatunki roślin i zwierząt są pod ochroną

- pozna grzyby jadalne i trujące, rozróżni je

- pozna literę A, a oraz L, l

 

 

 

- rozpozna i nazwie  poznawane, środowisko przyrodnicze- park

- wskaże różnice pomiędzy drzewami iglastymi i liściastymi

- konstruuje gry i rozgrywa je z kolegami

- rozpozna cyfrę 1, 2

- wskaże związek przyczynowo- skutkowy przedstawionych sytuacji

- będzie wycinało po linii łamanej, kierowało papierem w czasie cięcia

- właściwie zachowa się w parku

- zrozumie zakaz zrywania i próbowania owoców oraz innych roślin bez zgody dorosłych

- będzie rozumiało zakazu nawiązywania kontaktów z nieznajomymi zwierzętami

 

W krainie zmysłów

 

realizacja
od 23.10. do 27.10.2017r.

- rozpozna smaki: słodki, kwaśny, słony,

- rozróżni dźwięki i ich natężenie: głośno, cicho,

- dotykiem rozróżni fakturę przedmiotów: twardy, miękki

- pozna sposoby jakimi radzą sobie w życiu codziennym osoby niewidome

- pozna literę M, m

 

 

- dostrzeże różnicę między hałasem a ciszą

- określi kierunek oraz odległość źródła dźwięku

- zauważy rytm w układzie przedmiotów i będzie go kontynuowało

- rozpozna cyfrę 3

 

 

- pozna uczucia towarzyszące osobie niewidomej w codziennym życiu

- będzie rozumiało potrzebę poszanowania odmienności drugiego człowieka

 

 

 

 

 

 

 

 

 


„Jesienne skarby

 

Idzie Pani Jesień tup, tup, tup.

W koszu ma dla dzieci skarbów w bród.

 

I żołędzie, i kasztany,

Od Jesieni skarby mamy.   x2

 

Trzeba iść do parku, albo w las.

Jesień tam obdarzy każde z nas

 

I kasztany, i żołędzie,

Każdy naszym skarbem będzie.  x2

 

Nie potrzebny ani jeden grosz,

Żeby dostać skarbów pełen kosz.

 

I czerwona jarzębina

Od niej jesień się zaczyna.  x2

 

 

 

„Nasze uszy słyszą świat

 

Każdy z nas ma dwoje oczu,
które widzą wszystko, widzą wszystko.
Błękit nieba, biały domek,
zieleń traw i listków, traw i listków.

 

Ref.: Uszy słyszą ptaków śpiew,
dzwonki deszczu, granie drzew,

a nad stawem chóry żab –
nasze uszy słyszą świat!

 

Każdy z nas ma jeden nosek
do wąchania kwiatków, do wąchania,
czasem także do kichania,
lecz na szczęście rzadko do kichania.

 

Ref.: Uszy słyszą ptaków śpiew

dzwonki deszczu, granie drzew,

a nad stawem chóry żab –
nasze uszy słyszą świat!

 


 

 

 

 

HARMONOGRAM ZAJĘĆ DODATKOWYCH W GRUPIE „DELFINKI

 

J. angielski

Rytmika

Taniec towarzyski

Gimnastyka korekcyjna

Szachy

Religia

Zajęcia sportowe

Logopedia

Poniedziałek
830- 900

 

Środa

830- 900

Poniedziałek

1030- 1100

Wtorek

1005-1035

 

Czwartek

900-930

Poniedziałek

1115- 1145

Czwartek

1230- 1310

Piątek

1400- 1430

Wtorek

1300-1330

(co drugi tydz.)

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin