INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „Delfinków”
Temat kompleksowy
Nabywanie wiedzy
Kształtowanie umiejętności
Budowanie postaw
„Jesienne spotkania z Krasnalem Hałabałą”
realizacja od 02.10. do 06.10.2017r.
- pozna kolejne etapy powstawania książki, w tym zawody związane z jej tworzeniem
- pozna literę O, o
- ułoży zakończenie do opowiadania według własnego pomysłu
- będzie eksperymentowało kolorem, różnicowało odcienie
- będzie prawidłowo reagowało ruchem na zmiany tempa, dynamiki, wysokości dźwięków w czasie zabawy z akompaniamentem muzycznym
- zapozna się z pojęciem: samogłoska
- wskaże, w którym miejscu kartki znajduje się: środek, góra, dół, poszczególne rogi
- dostrzeże skutki okazywania wartości w relacjach z innymi ludźmi
„Jesień w parku i lesie”
realizacja od 09.10. do 20.10.2017r.
- pozna nazwy wybranych drzew (dąb, klon, jarzębina, sosna, świerk),
- dowie się dlaczego niektóre gatunki roślin i zwierząt są pod ochroną
- pozna grzyby jadalne i trujące, rozróżni je
- pozna literę A, a oraz L, l
- rozpozna i nazwie poznawane, środowisko przyrodnicze- park
- wskaże różnice pomiędzy drzewami iglastymi i liściastymi
- konstruuje gry i rozgrywa je z kolegami
- rozpozna cyfrę 1, 2
- wskaże związek przyczynowo- skutkowy przedstawionych sytuacji
- będzie wycinało po linii łamanej, kierowało papierem w czasie cięcia
- właściwie zachowa się w parku
- zrozumie zakaz zrywania i próbowania owoców oraz innych roślin bez zgody dorosłych
- będzie rozumiało zakazu nawiązywania kontaktów z nieznajomymi zwierzętami
„W krainie zmysłów”
realizacja od 23.10. do 27.10.2017r.
- rozpozna smaki: słodki, kwaśny, słony,
- rozróżni dźwięki i ich natężenie: głośno, cicho,
- dotykiem rozróżni fakturę przedmiotów: twardy, miękki
- pozna sposoby jakimi radzą sobie w życiu codziennym osoby niewidome
- pozna literę M, m
- dostrzeże różnicę między hałasem a ciszą
- określi kierunek oraz odległość źródła dźwięku
- zauważy rytm w układzie przedmiotów i będzie go kontynuowało
- rozpozna cyfrę 3
- pozna uczucia towarzyszące osobie niewidomej w codziennym życiu
- będzie rozumiało potrzebę poszanowania odmienności drugiego człowieka
„Jesienne skarby”
Idzie Pani Jesień tup, tup, tup.
W koszu ma dla dzieci skarbów w bród.
I żołędzie, i kasztany,
Od Jesieni skarby mamy. x2
Trzeba iść do parku, albo w las.
Jesień tam obdarzy każde z nas
I kasztany, i żołędzie,
Każdy naszym skarbem będzie. x2
Nie potrzebny ani jeden grosz,
Żeby dostać skarbów pełen kosz.
I czerwona jarzębina
Od niej jesień się zaczyna. x2
„Nasze uszy słyszą świat”
Każdy z nas ma dwoje oczu,które widzą wszystko, widzą wszystko.Błękit nieba, biały domek,zieleń traw i listków, traw i listków.
Ref.: Uszy słyszą ptaków śpiew,dzwonki deszczu, granie drzew,
a nad stawem chóry żab –nasze uszy słyszą świat!
Każdy z nas ma jeden nosekdo wąchania kwiatków, do wąchania,czasem także do kichania,lecz na szczęście rzadko do kichania.
Ref.: Uszy słyszą ptaków śpiew
dzwonki deszczu, granie drzew,
HARMONOGRAM ZAJĘĆ DODATKOWYCH W GRUPIE „DELFINKI”
J. angielski
Rytmika
Taniec towarzyski
Gimnastyka korekcyjna
Szachy
Religia
Zajęcia sportowe
Logopedia
Poniedziałek 830- 900
Środa
830- 900
Poniedziałek
1030- 1100
Wtorek
1005-1035
Czwartek
900-930
1115- 1145
1230- 1310
Piątek
1400- 1430
1300-1330
(co drugi tydz.)
kasiazabka123