Zestaw ćwiczeń porannych nr 1:
- będzie biegało w różnym tempie
- będzie poruszało się slalomem między przeszkodami
- wykonuje ćwiczenia według pokazu i instrukcji słownej
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „PRZEDSZKOLE WITA NAS”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
01.09.
Piątek
„Zabawki w naszej sali”- zabawa dydaktyczna, połączona z ćw. graficznym
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1 (m. zadaniową)
- ustali stałe miejsce zabawek w sali,
- pogrupuje przedmioty wg rodzaju,
- połączy kropki, kreśląc linie w wyznaczonym kierunku,
- będzie przestrzegać ustalonych zasad zabawy
- nauczy się skoku rozkroczno – zwartego,
- wskaże stronę prawą i lewą swojego ciała,
- wykona poprawnie ćwiczenia wg pokazu
o. 4
o. 7
o. 5
o. 2
04.09.
Poniedziałek
„Moi koledzy”- opowiadanie dzieci w oparciu o obrazki
- w prosty sposób opowie o sobie i innych dzieciach ( wygląd, zainteresowania, zachowanie ),
- podzieli wyrazy ( imiona kolegów i koleżanek ) na sylaby,
- odczyta globalnie prezentowane wyrazy,
- posłucha cierpliwie i z uwagą, co inni mają do powiedzenia,
o. 3
05.09.
Wtorek
„Wiem jak wyglądam”- zabawy matematyczne
„Wymyśl sam”- kreatywne rysowanie
- nazwie wyróżnione części ciała
- dostrzeże oś symetrii swojej sylwetki, zróżnicuje lewą i prawą stronę
- spróbuje przetworzyć kwadrat w nową formę,
- rozpozna i nazwie kolory podstawowe ,
- nada tytuł swojej pracy
o. 1
o. 8
06.09.
Środa
„Przedszkolny savoir vivre”- rozmowa połączona z działaniem
„Wrzesień- przedszkolak”- nauka piosenki
- wymieni dobre i złe zachowania w przedszkolu, uzasadnia swój wybór
- odegra rolę w zabawach parateatralnych;
- globalnie przeczyta napis Kodeks przedszkolaka,
- będzie przestrzegało zasad dotyczących właściwego funkcjonowania w grupie,
- określi budowę piosenki (zwrotki, refren) i elementy piosenki (słowa, melodia),
- wybierze napis oznaczający imię bohatera piosenki,
- spróbuje wyjaśnić znaczenie słowa – przyjaciel
o. 10
o. 9
o.5
07.09.
Czwartek
„Lubimy się bawić”- rysowanie pastelami
- będzie bawić się linią i kolorem,
- dostosuje swoją pracę do podanego tematu,
- utrzyma ład i porządek na stole
08.09.
„Tolerancja – elegancja”- słuchanie wiersza
„Wrześniu, baw się z nami”- zabawa rytmiczna
- zwróci uwagę na podobieństwa i różnice pomiędzy ludźmi,
- zrozumie potrzebę poszanowania odmienności drugiego dziecka
- zaśpiewa piosenkę w różnym nastroju: wesoło, smutno; w różnej dynamice: szybko, wolno; w różnym natężeniu: głośno, cicho, średnio;
- zrozumie kierowane do niego polecenia
Zestaw ćwiczeń porannych nr 2:
- ćwiczyły prawidłową reakcję na sygnał
- wykonają ćwiczenia doskonalące umiejętność zachowania równowagi
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „JESIEŃ W SADZIE, OGRODZIE I NA POLU”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA Przestrzeganie zasad zdrowego żywienia
11.09.
,,Wyprawa po witaminy” – wycieczka do ogrodu
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 2
- rozpozna i nazwie poznane środowisko: ogród
- określi części jadalne wybranych roślin, np. owoce: pomidor, ogórek, korzeń: marchewka, burak
- wyjaśni, dlaczego spożywanie warzyw i owoców jest ważne dla zdrowia człowieka
- przestrzegało ustalonych zasad zachowania się podczas wycieczki
- wykona ćwiczenia kształtujące ruchy ramion, nóg i tułowia
- właściwie zareaguje na sygnał dźwiękowy
- doskonali umiejętność rzutu do celu
o. 2.5
o. 2.1
&#x...
kasiazabka123