WRZESIEŃ 2017.docx

(45 KB) Pobierz

Zestaw ćwiczeń porannych nr 1:

                - będzie biegało w różnym tempie

                 - będzie poruszało się slalomem między przeszkodami

                 - wykonuje ćwiczenia według pokazu i instrukcji słownej

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                       „PRZEDSZKOLE WITA NAS”

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                                     Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

01.09.

Piątek

 

„Zabawki w naszej sali”- zabawa dydaktyczna, połączona z ćw. graficznym

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1 (m. zadaniową)

- ustali stałe miejsce zabawek w sali,

- pogrupuje przedmioty wg rodzaju,

- połączy kropki, kreśląc linie w wyznaczonym kierunku,

- będzie przestrzegać ustalonych zasad zabawy

 

- nauczy się skoku rozkroczno – zwartego,

- wskaże stronę prawą i lewą swojego ciała,

- wykona poprawnie ćwiczenia wg pokazu

o. 4

o. 7

o. 5

o. 2

 

o. 2

o. 2

o. 2

04.09.

Poniedziałek

 

„Moi koledzy”- opowiadanie dzieci w oparciu o obrazki

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1 (m. zadaniową)

- w prosty sposób opowie o sobie i innych dzieciach ( wygląd, zainteresowania, zachowanie ),

- podzieli wyrazy ( imiona kolegów i koleżanek ) na sylaby,

- odczyta globalnie prezentowane wyrazy,

- posłucha cierpliwie i z uwagą, co inni mają do powiedzenia,

 

- nauczy się skoku rozkroczno – zwartego,

- wskaże stronę prawą i lewą swojego ciała,

- wykona poprawnie ćwiczenia wg pokazu

o. 5

 

o. 5

o. 5

o. 3

 

o. 2

o. 2

o. 2

05.09.

Wtorek

 

„Wiem jak wyglądam”- zabawy matematyczne

 

 

„Wymyśl sam”- kreatywne rysowanie

- nazwie wyróżnione części ciała

- dostrzeże oś symetrii swojej sylwetki, zróżnicuje lewą i prawą stronę

- będzie przestrzegać ustalonych zasad zabawy

 

- spróbuje przetworzyć kwadrat w nową formę,

- rozpozna i nazwie kolory podstawowe ,

- nada tytuł swojej pracy

o. 7

o. 7

o. 2

 

o. 1

o. 8

o. 8

06.09.

Środa

 

„Przedszkolny savoir vivre”- rozmowa połączona z działaniem

 

 

„Wrzesień- przedszkolak- nauka piosenki

- wymieni dobre i złe zachowania w przedszkolu, uzasadnia swój wybór

- odegra rolę w zabawach parateatralnych;

- globalnie przeczyta napis Kodeks przedszkolaka,

- będzie przestrzegało zasad dotyczących właściwego funkcjonowania w grupie,

 

- określi budowę piosenki (zwrotki, refren) i elementy piosenki (słowa, melodia),

- wybierze napis oznaczający imię bohatera piosenki,

- spróbuje wyjaśnić znaczenie słowa – przyjaciel

o. 4

o. 10

o. 5

o. 4

 

o. 9

o. 5

o.5

07.09.

Czwartek

 

„Lubimy się bawić”- rysowanie pastelami

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1 (m. zadaniową)

- będzie bawić się linią i kolorem,

- dostosuje swoją pracę do podanego tematu,

- utrzyma ład i porządek na stole

 

- nauczy się skoku rozkroczno – zwartego,

- wskaże stronę prawą i lewą swojego ciała,

- wykona poprawnie ćwiczenia wg pokazu

o. 8

o. 8

o. 8

 

o. 2

o. 2

o. 2

08.09.

Piątek

 

Tolerancja – elegancja”- słuchanie wiersza

 

„Wrześniu, baw się z nami”- zabawa rytmiczna

- zwróci uwagę na podobieństwa i różnice pomiędzy ludźmi,

- zrozumie potrzebę poszanowania odmienności drugiego dziecka

 

- zaśpiewa piosenkę w różnym nastroju: wesoło, smutno; w różnej dynamice: szybko, wolno; w różnym natężeniu: głośno, cicho, średnio;

- zrozumie kierowane do niego polecenia

o. 3

o. 3

 

o. 9

 

o. 3

 

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 2:

- ćwiczyły prawidłową reakcję na sygnał

- wykonają ćwiczenia doskonalące umiejętność zachowania równowagi

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                       „JESIEŃ W SADZIE, OGRODZIE I NA POLU

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                                                          Przestrzeganie zasad zdrowego żywienia

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

11.09.

Poniedziałek

 

,,Wyprawa   po witaminy” – wycieczka  do ogrodu

 

 

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr  2

- rozpozna i nazwie poznane środowisko: ogród

- określi części jadalne wybranych roślin, np. owoce:  pomidor, ogórek, korzeń: marchewka, burak

- wyjaśni, dlaczego spożywanie warzyw i owoców jest ważne dla zdrowia człowieka

- przestrzegało ustalonych zasad zachowania się podczas wycieczki

 

- wykona ćwiczenia kształtujące ruchy ramion, nóg i tułowia

- właściwie zareaguje na sygnał dźwiękowy

- doskonali umiejętność rzutu do celu

o. 2.5

o. 2.5

 

o. 2.1

&#x...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin