LISTOPAD 2017.docx

(49 KB) Pobierz

Zestaw ćwiczeń porannych nr 9:

- wykona ćwiczenia według pokazu i instrukcji słownej

- będzie chodziło na czworakach, zmieniając kierunek i pokonując przeszkody

- będzie poruszało się slalomem między przeszkodami

 

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                       „POLSKA W LEGENDACH, PODANIACH I PIEŚNIACH”

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                  kształtowanie poczucia przynależności do ojczyzny, budowanie tożsamości narodowej

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

30.10.

Poniedziałek

 

„Polska Moja Ojczyzna”- rozmowa na podstawie legendy „O Lechu, Czechu i Rusie”

 

„Mazurek Dąbrowskiego”- nauka hymnu

- wskaże na mapie stolicę Polski Warszawę i rzekę Wisłę

- rozpozna symbole narodowe: godło Polski, flaga Polski oraz ich barwy,

- będzie wiedziało, że do symboli narodowych należy odnosić się z szacunkiem,

- przeczyta globalnie wskazane wyrazy: Polska, kraj, hymn, godło,

 

- będzie wiedziało, że hymn to Polska  pieśń patriotyczna,

- będzie rozumiało, w jakich okolicznościach śpiewany jest hymn,

- wymieni sytuacje w jakich wolno śpiewać hymn Polski

- przyjmie właściwą postawę w tracie słuchania hymnu narodowego

 

31.10.

Wtorek

 

„Układam kalendarze, w których są: dni i noce, dni tygodnia, pory roku oraz miesiące w roku”- zabawy matematyczne

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 7

- pozna stałe następstwo dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy w roku

- będzie kontynuowało regularności w układzie cyklicznym- utworzy kołowe kalendarze uwzględniające regularności stałych następstw czasowych

- będzie w skupieniu uczestniczyło w zajęciach

 

 

- zachowa równowagę podczas przechodzenia przez płaskie przeszkody,                                                         

- wykona ćwiczenia dużych grup mięśniowy,                                                                                                      - prawidłowo  zareaguje na sygnały dźwiękowe nauczyciela

o. 2.6.

o. 2.6.

 

o. 2.0

 

 

o. 2.1.

o. 2.1. o. 2.1.

01.11.

Środa 

 

„Wszystkich Świętych”- dzień ustawowo wolny od pracy.

 

02.11.

Czwartek

 

„Barwy ojczyste” – nauka wiersza Cz. Janczarskiego

 

 

„Nasze Godło Polskie”- orgiami płaskie z koła

- omówi znaczenie flagi oraz miejsce i okoliczności jej prezentacji,

- będzie czytać globalnie wyraz: flaga,

- powtórzy indywidualnie i grupowo fragmenty wiersza,

 

- wykona czynności manipulacyjne związane ze składaniem kół,

- ułoży kompozycję wg podanego wzoru,

- utrzyma ład i porządek w trakcie wykonywania pracy plastycznej,

 

 

 

 

o. 2.7.

o. 2.7.

o. 2.7.

03.11.

Piątek

 

„E jak eleganci na ekranie”- zabawy z literą „e,E

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 7

- pozna literę „E, e” na wyrazach podstawowych:,

- ułoży schemat i model podanych wyrazów,

- wyszuka literę e, w prezentowanym tekście,

- dokona próby kreślenia liter po śladzie,

 

- zachowa równowagę podczas przechodzenia przez płaskie przeszkody,                                                         

- wykona ćwiczenia dużych grup mięśniowy,                                                                                                      - prawidłowo  zareaguje na sygnały dźwiękowe nauczyciela

o. 2.4.

o. 2.4.

o. 2.4.

o. 2.4.

 

o. 2.1.

o. 2.1. o. 2.1.

Zestaw ćwiczeń porannych nr 10:

- zachowa równowagę, np. stojąc dłużej na jednej nodze

- ustawi się w określony sposób oraz zmienić miejsce i układ ustawienia

- będzie chwytało przybory lewą i prawą ręką

 

06.11,

Poniedziałek

 

„Warszawa- stolica Polski”- rozmowa w oparciu o ilustrację oraz tekst Legendy o tarczy i mieczu”

 

„Syrenka Warszawska”- wyklejanie plasteliną

- dowie się, że Warszawa jest stolicą Polski

- obejrzy fotografie oraz nazwie zabytki Warszawy (Zamek Królewski, Pomnik Syrenki Warszawskiej, Pałac Kultury i Nauki)

- pozna wygląd herbu miasta Warszawa

 

- wypełni kontury plasteliną

- będzie oszczędnie gospodarowało materiałem plastycznym

- zadba o estetykę swojej pracy

 

 

 

 

 

o. 2.7.

o. 2.7.

o. 2.7.

07.11.

Wtorek

 

Co oznacza słowo patriotyzm?”- zajęcia edukacyjne w Fundacji Generał Elżbiety Zawadzkiej

- pozna wybrane fakty z historii Polski

- pozna znaczenie słowa patriotyzm

- obejrzy zdjęcia, ilustracje, mapy związane z historią Polski

- będzie przestrzegało zasady właściwego zachowania się w miejscu publicznym

 

08.11.

Środa

 

„Płynie Wisła płynie”- zabawa ruchowa przy piosence

 

Krajobraz Polski”- malowanie farbami plakatowymi

- będzie wiedziało, jak nazywa się największa rzeka Polski

- wskaże Wisłę na mapie

- wymyśli własne sekwencje ruchowe do słuchanej muzyki

 

- obejrzy fotografie przedstawiające krajobrazy Polski (góry, morze, mazury)

- wypowie się na temat oglądanych zdjęć- opowie o tym, co znajduje się na pierwszym, a co- na drugim planie)

- odzwierciedli w twórczości plastycznej swoje odczucia i wiedzę o Polsce

 

 

o. 2.7.

o. 2.7.

o. 2.7.

09.11.

Czwartek

 

„Legenda o smoku Wawelskim”- teatrzyk sylwet

 

 

„Krakowiaczek”- zabawa tameczna

- pozna legendę związaną z miastem Kraków

- opowie treść wysłuchanego utworu własnymi słowami, zachowując właściwą kolejność zdarzeń

- rozróżnia dobre i złe zachowania bohaterów

 

- rozpozna rodzaj tańca: ludowy

- zapozna się z elementami ludowego stroju krakowskiego

- odtworzy prosty układ taneczny przy piosence ludowej

 

 

 

 

 

o. 2.7.

o. 2.7.

o. 2.7.

10.11.

Piątek

 

„Taniec z tatą”- zabawy z literą „t, T”

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin