Zestaw ćwiczeń porannych nr 9:
- wykona ćwiczenia według pokazu i instrukcji słownej
- będzie chodziło na czworakach, zmieniając kierunek i pokonując przeszkody
- będzie poruszało się slalomem między przeszkodami
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „POLSKA W LEGENDACH, PODANIACH I PIEŚNIACH”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA kształtowanie poczucia przynależności do ojczyzny, budowanie tożsamości narodowej
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
30.10.
Poniedziałek
„Polska Moja Ojczyzna”- rozmowa na podstawie legendy „O Lechu, Czechu i Rusie”
„Mazurek Dąbrowskiego”- nauka hymnu
- wskaże na mapie stolicę Polski Warszawę i rzekę Wisłę
- rozpozna symbole narodowe: godło Polski, flaga Polski oraz ich barwy,
- będzie wiedziało, że do symboli narodowych należy odnosić się z szacunkiem,
- przeczyta globalnie wskazane wyrazy: Polska, kraj, hymn, godło,
- będzie wiedziało, że hymn to Polska pieśń patriotyczna,
- będzie rozumiało, w jakich okolicznościach śpiewany jest hymn,
- wymieni sytuacje w jakich wolno śpiewać hymn Polski
- przyjmie właściwą postawę w tracie słuchania hymnu narodowego
31.10.
Wtorek
„Układam kalendarze, w których są: dni i noce, dni tygodnia, pory roku oraz miesiące w roku”- zabawy matematyczne
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 7
- pozna stałe następstwo dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy w roku
- będzie kontynuowało regularności w układzie cyklicznym- utworzy kołowe kalendarze uwzględniające regularności stałych następstw czasowych
- będzie w skupieniu uczestniczyło w zajęciach
- zachowa równowagę podczas przechodzenia przez płaskie przeszkody,
- wykona ćwiczenia dużych grup mięśniowy, - prawidłowo zareaguje na sygnały dźwiękowe nauczyciela
o. 2.6.
o. 2.0
o. 2.1.
o. 2.1. o. 2.1.
01.11.
Środa
„Wszystkich Świętych”- dzień ustawowo wolny od pracy.
02.11.
Czwartek
„Barwy ojczyste” – nauka wiersza Cz. Janczarskiego
„Nasze Godło Polskie”- orgiami płaskie z koła
- omówi znaczenie flagi oraz miejsce i okoliczności jej prezentacji,
- będzie czytać globalnie wyraz: flaga,
- powtórzy indywidualnie i grupowo fragmenty wiersza,
- wykona czynności manipulacyjne związane ze składaniem kół,
- ułoży kompozycję wg podanego wzoru,
- utrzyma ład i porządek w trakcie wykonywania pracy plastycznej,
o. 2.7.
03.11.
Piątek
„E jak eleganci na ekranie”- zabawy z literą „e,E”
- pozna literę „E, e” na wyrazach podstawowych:,
- ułoży schemat i model podanych wyrazów,
- wyszuka literę e, w prezentowanym tekście,
- dokona próby kreślenia liter po śladzie,
o. 2.4.
Zestaw ćwiczeń porannych nr 10:
- zachowa równowagę, np. stojąc dłużej na jednej nodze
- ustawi się w określony sposób oraz zmienić miejsce i układ ustawienia
- będzie chwytało przybory lewą i prawą ręką
06.11,
„Warszawa- stolica Polski”- rozmowa w oparciu o ilustrację oraz tekst „Legendy o tarczy i mieczu”
„Syrenka Warszawska”- wyklejanie plasteliną
- dowie się, że Warszawa jest stolicą Polski
- obejrzy fotografie oraz nazwie zabytki Warszawy (Zamek Królewski, Pomnik Syrenki Warszawskiej, Pałac Kultury i Nauki)
- pozna wygląd herbu miasta Warszawa
- wypełni kontury plasteliną
- będzie oszczędnie gospodarowało materiałem plastycznym
- zadba o estetykę swojej pracy
07.11.
„Co oznacza słowo patriotyzm?”- zajęcia edukacyjne w Fundacji Generał Elżbiety Zawadzkiej
- pozna wybrane fakty z historii Polski
- pozna znaczenie słowa patriotyzm
- obejrzy zdjęcia, ilustracje, mapy związane z historią Polski
- będzie przestrzegało zasady właściwego zachowania się w miejscu publicznym
08.11.
„Płynie Wisła płynie”- zabawa ruchowa przy piosence
„Krajobraz Polski”- malowanie farbami plakatowymi
- będzie wiedziało, jak nazywa się największa rzeka Polski
- wskaże Wisłę na mapie
- wymyśli własne sekwencje ruchowe do słuchanej muzyki
- obejrzy fotografie przedstawiające krajobrazy Polski (góry, morze, mazury)
- wypowie się na temat oglądanych zdjęć- opowie o tym, co znajduje się na pierwszym, a co- na drugim planie)
- odzwierciedli w twórczości plastycznej swoje odczucia i wiedzę o Polsce
09.11.
„Legenda o smoku Wawelskim”- teatrzyk sylwet
„Krakowiaczek”- zabawa tameczna
- pozna legendę związaną z miastem Kraków
- opowie treść wysłuchanego utworu własnymi słowami, zachowując właściwą kolejność zdarzeń
- rozróżnia dobre i złe zachowania bohaterów
- rozpozna rodzaj tańca: ludowy
- zapozna się z elementami ludowego stroju krakowskiego
- odtworzy prosty układ taneczny przy piosence ludowej
10.11.
„Taniec z tatą”- zabawy z literą „t, T”
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr...
kasiazabka123