Zestaw ćwiczeń porannych nr 27:
- będzie rzucało celując woreczkiem do leżącej obręczy
- porusza się po sali bez potrącania kolegów
- sprawnie zareaguje na polecenia słowne dotyczące ustawienia się: w kole, w rozsypce
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „KOLOROWA WIELKANOC”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA Pozna zwyczaje wielkanocne
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
26.03.
Poniedziałek
„Palmy, pisanki i wielkanocne babki”- rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego
„Kolorowa pisanka”- wykonanie witraża
- pozna tradycje obchodzenia Świąt Wielkanocnych
- opowie o zwyczajach w swoim domu
- zrozumie jak ważne jest podtrzymywanie tradycji rodzinnych
- zapozna się z techniką tworzenia witraży
- będzie oszczędnie gospodarowało materiałem plastycznym
- zrozumie, że estetyka pracy zależy od precyzji jej wykonania
o.2.3
o.2.7
27.03.
Wtorek
„Interesują mnie zabawy typu: „Lalka dostała mieszkanie”, „Organizuje ogród zoologiczny” i „Urządzam przedszkole””- zabawy matematyczne
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 19
- dobierze obiekty w kolekcje ze względu na miejsce, gdzie się zwykle znajdują i do czego są przeznaczone
- rozdzieli obiekty w taki sposób, aby tworzyły jednorodne zestawy
- uzasadni sposób szeregowania i nada nazwy posegregowanym obiektom
- poruszać się będzie sprawnie zachowując równowagę
- przejdzie po powierzchni zwężonej i uniesionej
- ustawi się sprawnie w określony sposób
o.2.6
o.2.1
28.03.
Środa
Szkoła tuż tuż cz. 4 str109
„Śmigus dyngus”- inscenizacja opowiadania A. Kowalskiej ilustrowana sylwetami
„Święta wielkanocne z jajkiem i zającem”- nauka piosenki
- pozna tradycję śmigusa- dyngusa kultywowaną na wsiach i w miastach
- pozna konsekwencje nadmiernego oblewania się wodą i robienia tego w nieodpowiednich miejscach
- powtórzy rytmizowane fragmenty tekstu zachowując rytm, tempo oraz właściwą intonację
- wykona ćwiczenia sprzyjające wyrazistemu śpiewaniu
29.03.- 03.04.
ŚWIĘTA WIELKANOCNE
GRUPY ŁĄCZONE
03.04.
„Od jajka do kury”- ustalanie kolejności zdarzeń w oparciu o historyjkę obrazkową
- porówna różne rodzaje jaj- przepiórcze, kurze strusie
- pozna budowę jajka
- ustali kolejność zdarzeń w historyjce
- odczyta i dopasuje podpisy do poszczególnych obrazków
- nada tytuł historyjce
o.2.5
o.2.0
o.2.4
05.04.
Czwartek
„Kokoszeczka”- zabawa inscenizowana przy piosence
„Wielkanocny króliczek”- wykonanie królika z rolki po papierze toaletowym i kolorowego papieru
- wcieli się w role i odegra treść piosenki
- wykona improwizacje rytmiczne i melodyczne do piosenki
- będzie eksperymentowało w zakresie łączenia różnych materiałów
- sprawnie posłuży się przyborami i narzędziami
- zadba o porządek w toku i po pracy
06.04.
Piątek
„Farby Franka”- zabawy z literą „f,F” na podstawie opowiadania „Tęcza w kropli wody” H. Zdzitowieckiej
- zapozna się z graficznym znakiem litery F,f
- ułoży wyraz Franek, farby z rozsypanki sylabowej
- ułoży schemat i model wyrazów: farby, Franek
- właściwie wyszuka literę: F,f w podanych wyrazach
- ułoży proste zdanie z rozsypanki wyrazowej z zastosowaniem kropki
Zestaw ćwiczeń porannych nr 28:
- poprawnie wykonuje proponowane ćwiczenia z użyciem przyborów,
- zgodnie współpracuje z partnerem i grupą dzieci,
- zmieni sposób ustawienia zgodnie z poleceniem
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA zapoznanie z zasadami racjonalnego odżywiania
09.04.
„Spotkanie z lekarzem”- rozmowa na temat zdrowego stylu życia, korzyści płynących z aktywnego spędzania czasu
„Silny i zdrowy”- zabawa rytmiczna przy piosence pt. „Gimnastyka”
- zrozumie znaczenie aktywności ruchowej dla zdrowia każdego człowieka
- dowie się, że należy dbać o zdrowie poprzez ruch, ćwiczenia gimnastyczne, uprawianie sportów
- spróbuje wytłumaczyć pojęcie „W zdrowym ciele, zdrowy duch”
- dowie się, że ruch wpływa na budowanie odporności
- pozna bezpieczne sposoby spędzania czasu na świeżym powietrzu
- wykona ćwiczenia gimnastyczne wskazane przez nauczyciela (pajace, podskoki, obroty)
- będzie maszerować we wskazany przez nauczyciela sposób
- właściwie zareaguje na sygnał dźwiękowy nauczyciela
...
kasiazabka123