KWIECIEŃ 2018.docx

(43 KB) Pobierz

Zestaw ćwiczeń porannych nr 27:

- będzie rzucało celując woreczkiem do leżącej obręczy

- porusza się po sali bez potrącania kolegów

- sprawnie zareaguje na polecenia słowne dotyczące ustawienia się: w kole, w rozsypce

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                           „KOLOROWA WIELKANOC

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                                                    Pozna zwyczaje wielkanocne

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

26.03.

Poniedziałek

 

„Palmy, pisanki i wielkanocne babki”- rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego

 

„Kolorowa pisanka”- wykonanie witraża

- pozna tradycje obchodzenia Świąt Wielkanocnych

- opowie o zwyczajach w swoim domu

- zrozumie jak ważne jest podtrzymywanie tradycji rodzinnych

 

 

- zapozna się z techniką tworzenia witraży

- będzie oszczędnie gospodarowało materiałem plastycznym

- zrozumie, że estetyka pracy zależy od precyzji jej wykonania

o.2.3

o.2.3

o.2.3

 

 

o.2.7

o.2.7

o.2.7

27.03.

Wtorek

 

„Interesują mnie zabawy typu: „Lalka dostała mieszkanie”, „Organizuje ogród zoologiczny” i „Urządzam przedszkole””- zabawy matematyczne

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 19

- dobierze obiekty w kolekcje ze względu na miejsce, gdzie się zwykle znajdują i do czego są przeznaczone

- rozdzieli obiekty w taki sposób, aby tworzyły jednorodne zestawy

- uzasadni sposób szeregowania i nada nazwy posegregowanym obiektom

 

 

 

- poruszać się będzie sprawnie zachowując równowagę

- przejdzie po powierzchni zwężonej i uniesionej

- ustawi się sprawnie w określony sposób 

o.2.6

 

o.2.6

o.2.6

 

 

 

o.2.1

o.2.1

o.2.1

28.03.

Środa 

Szkoła tuż tuż cz. 4 str109

„Śmigus dyngus”- inscenizacja opowiadania A. Kowalskiej ilustrowana sylwetami

 

„Święta wielkanocne z jajkiem i zającem- nauka piosenki

- pozna tradycję śmigusa- dyngusa kultywowaną na wsiach i w miastach

- pozna konsekwencje nadmiernego oblewania się wodą i robienia tego w nieodpowiednich miejscach

 

 

- powtórzy rytmizowane fragmenty tekstu zachowując rytm, tempo oraz właściwą intonację

- wykona ćwiczenia sprzyjające wyrazistemu śpiewaniu

o.2.3

o.2.3

 

 

 

o.2.7

o.2.7

29.03.- 03.04.

ŚWIĘTA WIELKANOCNE

GRUPY ŁĄCZONE

03.04.

Środa

 

„Od jajka do kury”- ustalanie kolejności zdarzeń w oparciu o historyjkę obrazkową

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 19

- porówna różne rodzaje jaj- przepiórcze, kurze strusie

- pozna budowę jajka

- ustali kolejność zdarzeń w historyjce

- odczyta i dopasuje podpisy do poszczególnych obrazków

- nada tytuł historyjce

 

 

- poruszać się będzie sprawnie zachowując równowagę

- przejdzie po powierzchni zwężonej i uniesionej

- ustawi się sprawnie w określony sposób 

o.2.5

o.2.5

o.2.0

o.2.4

o.2.0

 

 

o.2.1

o.2.1

o.2.1

05.04.

Czwartek

 

Kokoszeczka- zabawa inscenizowana przy piosence

 

„Wielkanocny króliczek”- wykonanie królika z rolki po papierze toaletowym i kolorowego papieru

- wcieli się w role i odegra treść piosenki

- wykona improwizacje rytmiczne i melodyczne do piosenki

 

- będzie eksperymentowało w zakresie łączenia różnych materiałów

- sprawnie posłuży się przyborami i narzędziami

- zadba o porządek w toku i po pracy

o.2.7

o.2.7

 

o.2.7

o.2.7

o.2.7

06.04.

Piątek

 

„Farby Franka”- zabawy z literą „f,F” na podstawie opowiadania „Tęcza w kropli wody” H. Zdzitowieckiej

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 19

- zapozna się z graficznym znakiem litery F,f

- ułoży wyraz  Franek, farby z rozsypanki sylabowej

- ułoży schemat i model wyrazów: farby, Franek  

- właściwie wyszuka  literę: F,f  w podanych wyrazach

- ułoży proste zdanie z rozsypanki wyrazowej z zastosowaniem kropki

 

- poruszać się będzie sprawnie zachowując równowagę

- przejdzie po powierzchni zwężonej i uniesionej

- ustawi się sprawnie w określony sposób 

o.2.4

o.2.4

o.2.4

o.2.4

o.2.4

 

o.2.1

o.2.1

o.2.1

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 28:

- poprawnie wykonuje proponowane ćwiczenia z użyciem przyborów,

- zgodnie współpracuje z partnerem i grupą dzieci,

- zmieni sposób ustawienia zgodnie z poleceniem

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                           W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                                                    zapoznanie z zasadami racjonalnego odżywiania

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

09.04.

Poniedziałek

 

„Spotkanie z lekarzem”- rozmowa na temat zdrowego stylu  życia, korzyści płynących z aktywnego spędzania czasu

 

 

„Silny i zdrowy”- zabawa rytmiczna przy piosence pt. „Gimnastyka”

- zrozumie znaczenie aktywności ruchowej dla zdrowia każdego człowieka

- dowie się, że należy dbać o zdrowie poprzez ruch, ćwiczenia gimnastyczne, uprawianie sportów

- spróbuje wytłumaczyć pojęcie „W zdrowym ciele, zdrowy duch”

- dowie się, że ruch wpływa na budowanie odporności

- pozna bezpieczne sposoby spędzania czasu na świeżym powietrzu

 

- wykona ćwiczenia gimnastyczne wskazane przez nauczyciela (pajace, podskoki, obroty)

- będzie maszerować we wskazany przez nauczyciela sposób

- właściwie zareaguje na sygnał dźwiękowy nauczyciela

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin