3ds_Max_Leksykon_3dmaxl.pdf

(628 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej
odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie
praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również
żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Ewelina Burska
Projekt okładki: Maciej Pasek
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie?3dmaxl
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-246-3212-1
Copyright © Helion 2012
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis tre ci
Spis tre ci
1. Omówienie elementów interfejsu ............................................................................... 9
Górna listwa menu
Gäówna listwa narzödziowa
Pasek informacyjny jözyka MAXScript
Linia statusu
Wspóärzödne zaznaczonego obiektu
Listwa czasowa
Narzödzia do kluczowania animacji
Sterowanie odtwarzaniem animacji
Sterowanie widokiem sceny
Okna widoku
Panele boczne
10
10
11
11
11
11
11
12
13
13
13
2. Praca z oknami widokowymi ......................................................................................14
Menu podröczne okna widokowego
Opcje renderingu sceny w oknach widokowych
15
17
3. Narz�½dzia z g ównej listwy narz�½dziowej ................................................................ 22
Select And Link
Unlink Selection
Bind To Space Warp
Selection Filter
Select Object
Select By Name
Selection Region
Window/Crossing
Select And Move
Select And Rotate
Select and Scale
Reference Coordinate System
Use Center
Select And Manipulate
Keyboard Shortcut Override Toggle
Snap Toggle
22
22
22
22
22
22
23
23
23
23
23
24
24
24
24
24
3
Kup książkę
Poleć książkę
Edit Named Selection Sets
Mirror
Align
Manage Layers
Graphite Modeling Tools
Curve Editor
Schematic View
Material Editor
Render Setup
Rendered Frame Window
Render Production
24
24
25
25
25
25
25
25
26
26
26
4. Menu File ......................................................................................................................27
New (Ctrl+N)
Reset
Open (Ctrl+O)
Recent Documents
Save (Ctrl+S)
Save As
Import
Export
Send To
References
Manage
Properties
Exit
27
28
28
29
29
29
30
31
32
32
34
35
36
5. Menu Edit .................................................................................................................... 38
Undo (Ctrl+Z)
Redo (Ctrl+Y)
Hold (Ctrl+H)
Fetch (Alt+Ctrl+F)
Delete (Delete)
Clone (Ctrl+V)
Move (W)
Rotate (E)
Scale (R)
Transform Type-In (F12)
Transform Toolbox
Select All (Ctrl+A)
Select None (Ctrl+D)
Select Invert (Ctrl+I)
38
38
38
39
39
39
40
40
40
40
41
41
41
41
4
_
3ds Max. Leksykon
Kup książkę
Poleć książkę
Select Similar (Ctrl+Q)
Select Instances
Select By
Selection Region
Edit Named Selection Sets
Object Properties
41
42
42
42
43
43
6. Menu Tools ................................................................................................................. 52
Open Explorer (Alt+Ctrl+O)
Container Explorer
New Scene Explorer
Manage Scene Explorer
Saved Scene Explorers
Containers
Isolate Selection (Alt+Q)
Display Floater
Manage Layers
Manage Scene States
Light Lister
Mirror
Array
Align
Snapshot
Rename Objects
Assign Vertex Color
Color Clipboard
Camera Match
Viewport Canvas
Grab Viewport
Grid and Snaps
Measure Distance
Channel Info
52
52
54
54
54
54
54
55
56
57
57
59
60
60
64
64
64
66
66
67
67
68
70
70
7. Menu Group .................................................................................................................72
Group
Ungroup
Open
Close
Attach
Detach
Explode
Assembly
72
72
72
73
73
73
73
73
Spis tre ci
_
5
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin