a_22_2014_05_X.pdf

(245 KB) Pobierz
Nazwa kwalifikacji:
Prowadzenie dzia alno ci handlowej
Oznaczenie kwalifikacji:
A.22
Wersja arkusza:
X
Arkusz zawiera informacje prawnie chronione
do momentu rozpocz cia egzaminu
A.22-X-14.05
Czas trwania egzaminu:
60 minut
Uk ad graficzny © CKE 2013
EGZAMIN POTWIERDZAJ CY KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
Rok 2014
CZ
PISEMNA
Instrukcja dla zdaj cego
1. Sprawd , czy arkusz egzaminacyjny zawiera
12
stron. Ewentualny brak stron lub inne usterki zg o
przewodnicz cemu zespo u nadzoruj cego.
2. Do arkusza do czona jest KARTA ODPOWIEDZI, na której w oznaczonych miejscach:
wpisz oznaczenie kwalifikacji,
zamaluj kratk z oznaczeniem wersji arkusza,
wpisz swój numer
PESEL*,
wpisz swoj dat urodzenia,
przyklej naklejk ze swoim numerem
PESEL.
3. Arkusz egzaminacyjny zawiera test sk adaj cy si z 40 zada .
4. Za ka de poprawnie rozwi zane zadanie mo esz uzyska
1 punkt.
5. Aby zda cz
pisemn egzaminu musisz uzyska co najmniej
20 punktów.
6. Czytaj uwa nie wszystkie zadania.
7. Rozwi zania zaznaczaj na KARCIE ODPOWIEDZI d ugopisem lub piórem z czarnym tuszem/
atramentem.
8. Do ka dego zadania podane s cztery mo liwe odpowiedzi: A, B, C, D. Odpowiada im nast puj cy
uk ad kratek w KARCIE ODPOWIEDZI:
A
B
C
D
9. Tylko jedna odpowied jest poprawna.
10. Wybierz w a ciw odpowied i zamaluj kratk z odpowiadaj c jej liter – np., gdy wybra e
odpowied „A”:
A
B
C
D
11. Staraj si wyra nie zaznacza odpowiedzi. Je eli si pomylisz i b dnie zaznaczysz odpowied , otocz
j kó kiem i zaznacz odpowied , któr uwa asz za poprawn , np.
A
B
C
D
12. Po rozwi zaniu testu sprawd , czy zaznaczy e wszystkie odpowiedzi na KARCIE ODPOWIEDZI
i wprowadzi e wszystkie dane, o których mowa w punkcie 2 tej instrukcji.
Pami taj, e oddajesz przewodnicz cemu zespo u nadzoruj cego tylko KART ODPOWIEDZI.
Powodzenia!
* w przypadku braku numeru
PESEL
– seria i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzaj cego to samo
Zadanie 1.
ród em informacji wtórnych w badaniach marketingowych s
A.
B.
C.
D.
raporty finansowe przedsi biorstwa.
skoncentrowane wywiady grupowe.
bezpo rednie sonda e rynku.
mini-badania ankietowe.
Zadanie 2.
Sprzedawca specjalistycznego sprz tu w dkarskiego, chc c szczegó owo poinformowa
o produkcie, powinien zastosowa reklam
A.
B.
C.
D.
w kinie.
w radiu.
w prasie specjalistycznej.
w telewizji ogólnopolskiej.
w dkarzy
Zadanie 3.
Produkt firmy X jest w fazie wzrostu cyklu ycia produktu. Firma chce zmieni strategi promocji
z u wiadamiania nabywców na budowanie lojalno ci wobec produktu. Powinna to zrobi poprzez
A.
B.
C.
D.
oferowanie karty sta ego klienta.
umieszczenie banneru na portalu internetowym.
sposób prezentacji produktu na pó ce sklepowej.
zamieszczenie og oszenia w wysokonak adowej prasie.
Zadanie 4.
W sklepie o tradycyjnej formie sprzeda y najskuteczniejsza jest reklama
A.
B.
C.
D.
spo eczna.
internetowa.
wydawnicza.
bezpo rednia.
Zadanie 5.
Sklepy samoobs ugowe spo ród dost pnych dzia a promocyjnych najszerzej wykorzystuj
A.
B.
C.
D.
sponsoring.
franchising.
benchmarking.
merchandising.
Strona 2 z 12
Zadanie 6.
Cena sprzeda y netto towaru wynosi 200 z . Towar jest opodatkowany stawk podatku VAT 23%.
Ile szt. towarów mo na kupi za kwot 3 500 z ?
A.
B.
C.
D.
10 szt.
14 szt.
17 szt.
18 szt.
Zadanie 7.
Towary, które s oferowane przez sprzedawc , powinny by opatrzone stosownymi wywieszkami.
Wywieszka cenowa w sklepie detalicznym oprócz nazwy towaru, ceny i nazwy producenta powinna
informowa
A.
B.
C.
D.
o formie p atno ci za ten towar.
o kraju, z którego towar pochodzi.
o dacie przydatno ci do spo ycia.
o jednostce miary, do której odnosi si cena.
Zadanie 8.
W a ciciel sklepu spo ywczego kupi towar po cenie netto 12,00 z . W sklepie nalicza si mar
detaliczn w wysoko ci 20%, obliczan metod „w stu”. Ile wynosi cena sprzeda y netto towaru?
A.
B.
C.
D.
18,54 z
18,45 z
15,00 z
14,40 z
Zadanie 9.
Po inwentaryzacji dokonano przeceny trudno zbywalnego towaru. Cen towaru 20 z /szt. zmniejszono
o jedn czwart . Ile wynosi cena towaru po obni ce?
A.
B.
C.
D.
4z
5z
15 z
16 z
Zadanie 10.
Podwy szona temperatura przechowywania myde w kostkach powoduje ich
A.
B.
C.
D.
p kanie.
zbrylenie.
butwienie.
wichrowanie.
Strona 3 z 12
Zadanie 11.
Których z wymienionych wyrobów
nie powinno si
magazynowa w rodowisku wilgotnym i ciep ym,
ze wzgl du na zagro enie pokrycia ple ni ?
A.
B.
C.
D.
Wyrobów z gumy.
Wyrobów z metalu.
Wyrobów z bawe ny.
Wyrobów z polistyrenu.
Zadanie 12.
Zasada rozmieszczania towarów „pierwsze wesz o, pierwsze wysz o” oznacza, e towary
A.
B.
C.
D.
s eksponowane przodem (awersem) do klienta.
nale y umieszcza wed ug cen, tzn. najta sze najni ej, najdro sze wy ej.
z dostaw wcze niejszych s umieszczane z ty u pó ki, aby przeciwdzia a przeterminowaniu.
z dostaw pó niejszych s umieszczane z ty u pó ki, aby przeciwdzia a przeterminowaniu.
Zadanie 13.
W magazynie surowców sypkich worki z m k powinno si stawia na podstawach zwanych
A.
B.
C.
D.
silosami.
paletami.
rampami.
k adkami.
Zadanie 14.
Je eli w przedsi biorstwie wska nik rotacji zapasów w roku 2012 wynosi 18 dni, a w 2013 roku 15 dni,
oznacza to, e w roku 2013 w stosunku do roku 2012
A.
B.
C.
D.
brak jest zmian w gospodarowaniu zapasami.
wzrós redni okres zamro enia zapasów o 3 dni.
obni y si redni okres zamro enia zapasów o 3 dni.
pogorszy a si efektywno gospodarowania zapasami.
Zadanie 15.
Ubytek naturalny towarów wynika
A.
B.
C.
D.
z braku uczciwo ci klientów.
z braku uczciwo ci personelu.
z zastosowania niew a ciwego opakowania.
z fizyko-chemicznych w a ciwo ci towarów.
Strona 4 z 12
Zadanie 16.
Okres przechowywania akt zale y
A.
B.
C.
D.
od kategorii archiwalnej.
od no nika przechowywania.
od sposobu klasyfikacji pisma.
od zarz dzenia kierownika jednostki.
Zadanie 17.
Klient zg osi wad ukryt w zakupionym towarze. Sprzedawca powinien sporz dzi
A.
B.
C.
D.
dowód przyj cia.
zg oszenie wady.
protokó przyj cia.
zg oszenie reklamacyjne.
Zadanie 18.
W sklepie z artyku ami sportowymi o samoobs ugowej formie sprzeda y limit niedoborów towarowych
wynosi 0,12%.
Która z opisanych sytuacji wyst pi a w sklepie, je eli warto sprzeda y w danym okresie wynosi a
180 000 z , a stwierdzony niedobór by równy 250 z ?
A.
B.
C.
D.
Faktyczny niedobór jest wi kszy od limitu na niedobory i osoby materialnie odpowiedzialne
s zobowi zane do zwrotu brakuj cej warto ci.
Faktyczny niedobór jest wi kszy od limitu na niedobory o 10% i pracownicy materialnie
odpowiedzialni nie musz zwraca brakuj cej warto ci.
Faktyczny niedobór jest mniejszy od limitu na niedobory, a ró nica warto ci mo e by
wyp acona pracownikom jako premia.
Faktyczny niedobór jest równy limitowi na niedobory, a w przysz o ci nale y obni y limit.
Zadanie 19.
Na podstawie przedstawionych danych ustal wynik finansowy netto przedsi biorstwa handlowego.
A.
B.
C.
D.
30 440 z
40 540 z
50 050 z
59 560 z
Przychody netto ze sprzeda y
Koszty dzia alno ci
Przychody z operacji finansowych
Podatek dochodowy
150 000 z
105 000 z
5 050 z
9 510 z
Strona 5 z 12
Zgłoś jeśli naruszono regulamin