a_35_2014_05_01.pdf

(245 KB) Pobierz
Nazwa kwalifikacji:
Planowanie i prowadzenie dzia alno ci w organizacji
Oznaczenie kwalifikacji:
A.35
Numer zadania:
01
Arkusz zawiera informacje prawnie chronione
do momentu rozpocz cia egzaminu
Wype nia zdaj cy
Numer PESEL zdaj cego*
Uk ad graficzny © CKE 2013
Miejsce na naklejk
z numerem PESEL i z kodem
o rodka
A.35-01-14.05
Czas trwania egzaminu:180
minut
EGZAMIN POTWIERDZAJ CY KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
Rok 2014
CZ
PRAKTYCZNA
Instrukcja dla zdaj cego
1. Na pierwszej stronie arkusza egzaminacyjnego wpisz w oznaczonym miejscu swój numer PESEL
i naklej naklejk z numerem PESEL i z kodem o rodka.
2. Na KARCIE OCENY w oznaczonym miejscu przyklej naklejk z numerem PESEL oraz wpisz:
swój numer PESEL*,
symbol cyfrowy zawodu,
oznaczenie kwalifikacji,
numer zadania,
numer stanowiska.
3. KART OCENY przeka zespo owi nadzoruj cemu cz
praktyczn egzaminu.
4. Sprawd , czy arkusz egzaminacyjny zawiera
8
stron i nie zawiera b dów. Ewentualny brak stron
lub inne usterki zg o przez podniesienie r ki przewodnicz cemu zespo u nadzoruj cego cz
praktyczn egzaminu.
5. Zapoznaj si z tre ci zadania oraz stanowiskiem egzaminacyjnym. Masz na to 10 minut. Czas ten nie
jest wliczany do czasu trwania egzaminu.
6. Czas rozpocz cia i zako czenia pracy zapisze w widocznym miejscu przewodnicz cy zespo u
nadzoruj cego.
7. Wykonaj samodzielnie zadanie egzaminacyjne. Przestrzegaj zasad bezpiecze stwa i organizacji pracy.
8. Je eli w zadaniu egzaminacyjnym wyst puje polecenie „zg o gotowo do oceny przez podniesienie
r ki”, to zastosuj si do polecenia i poczekaj na decyzj przewodnicz cego zespo u nadzoruj cego.
9. Po zako czeniu wykonania zadania pozostaw rezultaty oraz arkusz egzaminacyjny na swoim
stanowisku lub w miejscu wskazanym przez przewodnicz cego zespo u nadzoruj cego.
10. Po uzyskaniu zgody zespo u nadzoruj cego mo esz opu ci sal /miejsce przeprowadzania egzaminu.
Powodzenia!
* w przypadku braku numeru
PESEL
– seria i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzaj cego to samo
Zadanie egzaminacyjne
Wykonaj prace dla Hurtowni Materiałów Biurowych „Grafit” sp. z o.o.
Wprowadź dane do programu magazynowo–sprzedażowego rozpoczynając pracę od:

wpisania danych identyfikacyjnych Hurtowni Materiałów Biurowych „Grafit” sp. z o.o.;

wpisania swojego numeru PESEL pod nazwą Hurtownia Materiałów Biurowych
„Grafit” sp. z o.o.;

ustawienia parametrów programu niezbędnych do wykonania zadania;

założenia kartotek kontrahentów;

założenia kartotek towarów.
Prace związane ze sporządzeniem dokumentów dotyczących funkcjonowania Hurtowni Materiałów
Biurowych „Grafit” sp. z o.o. wykonaj na stanowisku komputerowym wyposażonym w komputer
z oprogramowaniem wspomagającym prowadzenie działalności gospodarczej oraz drukarkę:

wprowadź dowodem Pw stany początkowe towarów znajdujących się w magazynie
i wydrukuj dokument. Informacje niezbędne znajdziesz w arkuszu egzaminacyjnym;

sporządź i wydrukuj (w jednym egzemplarzu) dokumenty (z programu magazynowo–
sprzedażowego) potwierdzające zdarzenia gospodarcze, które miały miejsce w kwietniu 2014 r.;

dokonaj analizy i oceny dynamiki sprzedaży towarów na podstawie danych zamieszczonych
w Zestawieniu sprzedaży towarów. Oblicz wskaźniki dynamiki sprzedaży towarów
(w procentach). Otrzymane wyniki obliczeń należy zaokrąglić do dwóch miejsc po przecinku.
Miejsce przeznaczone do sporządzenia analizy i oceny znajdziesz w arkuszu egzaminacyjnym pod
nazwą – Analiza i ocena dynamiki sprzedaży towarów w 2013 roku w stosunku do 2012 r.

sporządź w arkuszu kalkulacyjnym Excel wykres kolumnowy na podstawie danych
zamieszczonych w Zestawieniu sprzedaży towarów i wydrukuj go. Wykres powinien zawierać
tytuł wykresu, etykiety danych (cyfra z nominałem np. 2 000 zł) umieszczone poza końcami
punktów danych (koniec zewnętrzny) oraz legendę zawierającą okresy badane (lata). Swój numer
PESEL wpisz pod tytułem wykresu.
Strona 2 z 8
Dane identyfikacyjne Hurtowni Materiałów Biurowych „Grafit” sp. z o.o.
do wprowadzenia do programu magazynowo – sprzedażowego
Nazwa pełna:
Nazwa skrócona/ Kod firmy:
NIP:
REGON
Adres:
Województwo:
Numer telefonu służbowego
Podstawowy rachunek bankowy:
Numeracja dokumentów:
Luki w numeracji:
Karty płatnicze:
Parametry magazynowe:
Sposób wydawania towaru:
Automatyczna dyspozycja towarów:
Nadawanie symboli kontrahentom i towarom:
Hurtownia Materiałów Biurowych „Grafit” sp. z o.o.
Wpisz pod nazwą swój numer PESEL
Grafit
631-90-41-612
245514712
44-100 Gliwice, ul. Biurowa 2
śląskie
(32) 3259878
Nazwa: rachunek bieżący
Numer: 03 1050 1230 1111 0000 2114 5850
Bank: ING BSK O. w Bytomiu
łamany
przez miesiąc i rok
nie wypełniaj
tej opcji nie należy zaznaczać
Sprzedaż: wycofaj skutek magazynowy
Zakup: wycofaj skutek magazynowy
(pozostałe dane bez zmian)
Kolejność FIFO wg daty wystawienia
Domyślnie wyłącz automatyczną dyspozycję
Automatycznie
Kolejny numer: 1
Liczba znaków: 3
Andrzej Ekierka
Identyfikator: AE
Hasło: brak hasła
Imię, nazwisko i hasło szefa:
Strona 3 z 8
Informacje dodatkowe dotyczące działalności
Hurtowni Materiałów Biurowych „Grafit” sp. z o.o.

Hurtownia Materiałów Biurowych „Grafit” sp. z o.o. zajmuje się sprzedażą materiałów biurowych;

Towary ewidencjonowane są według cen zakupu netto (cena kartotekowa);

Hurtownia na sprzedaży realizuje marżę w wysokości 40% ceny zakupu (narzut);

Jednostka jest podatnikiem podstawowej stawki podatku VAT 23%;

Forma płatności dla odbiorców: polecenie przelewu w ciągu 21 dni;

Osobą upoważnioną do wystawiania dokumentów jest Tomasz Kredka, do odbioru i zatwierdzania
Andrzej Ekierka (szef);

Numeracja dokumentów jest prowadzona odrębnie dla każdego dowodu ze wskazaniem miesiąca
i roku, np. 1/04/2014.
Zdarzenia gospodarcze Hurtowni Materiałów Biurowych „Grafit” sp. z o.o.
z kwietnia 2014 roku

01.04.2014 r. – dowodem Pw wprowadzono stany początkowe towarów znajdujących się
w magazynie;

07.04.2014 r. – wpłynęło zamówienie od Biura Projektów „Makat” sp. z o.o.;

09.04.2014 r. – sprzedano towary po cenie hurtowej dla Biura Projektów „Makat” sp. z o.o.
zgodnie ze złożonym zamówieniem;

09.04.2014 r. – wydano z magazynu sprzedane materiały biurowe po rzeczywistej cenie zakupu;

10.04.2014 r. – sporządzono fakturę korygującą dla Biura Projektów „Makat” sp. z o.o. udzielając
5% rabatu na sprzedane artykuły biurowe.
Dane dotyczące kartotek towarów na dzień 01.04.2014 r.
(stany początkowe)
Nazwa towaru
Dziurkacz
Papier do drukarki
Segregator
Zszywacz
SUMA
j.m.
szt.
ryza
szt.
szt.
Ilość
500
150
300
100
Cena zakupu
(zł)
12,00
9,00
4,50
11,00
Wartość
(zł)
6 000,00
1 350,00
1 350,00
1 100,00
9 800,00
Strona 4 z 8
Zamówienie złożone przez Biuro Projektów „Makat” sp. z o.o.
Dane do obliczenia wskaźników dynamiki sprzedaży towarów w 2013 r.
w stosunku do 2012 r.
Zestawienie sprzedaży towarów
okres
2012 rok
2013 rok
Dziurkacze
(w szt.)
8 000
1 000
Papier do
drukarki
(w ryzach)
15 750
21 000
Segregatory
(w szt.)
21 600
18 000
Zszywacze
(w szt.)
16 500
15 000
Czas przeznaczony na wykonanie zadania wynosi 180 minut.
Ocenie podlegać będzie 6 rezultatów:

sporządzony i wydrukowany Dowód Pw;

sporządzona i wydrukowana Faktura sprzedaży;

sporządzony i wydrukowany Dowód Wz;

sporządzona i wydrukowana Faktura korygująca;

sporządzona analiza i ocena dynamiki sprzedaży towarów w 2013 roku w stosunku do roku 2012;

sporządzony i wydrukowany wykres kolumnowy.
Strona 5 z 8
Zgłoś jeśli naruszono regulamin