Rebel-Times-130.pdf

(12293 KB) Pobierz
miesięcznik
miłośników gier
numer
130
times
nowości
i wiadomości
ze świata gier
planszowych
numer
130
lipiec 2018
w numerze:
Battle of Rokugan | Oath of the Brotherhood | Projekt: Miasteczko | Carthago:
Merchants & Guilds | Cosmic Encounter | Hippo, Karibal i Kartel | Inis | Iron Cur-
tain | 13 duchów | Polska Gola! i wiele więcej.
1
od redakcji
Wakacje to sezon konwentowy. Odkąd zajmuję się w firmie organizowaniem stoisk,
jestem stałym bywalcem różnych wydarzeń i odwiedzam fajne miejsca na terenie
całej Polski. Bywam na różnego rodzaju imprezach - jedne odbywają się w szko-
łach, inne w plenerze, jeszcze inne na halach targów, które stają się coraz bardziej
popularną opcją. Czasami pada deszcz (pozdrowienia Głogów), czasami świeci
słońce (pozdrowienia Modlin), a czasami temperatura spada nagle do 11 stopni
Celsjusza (pozdrowienia Kielce), zawsze jednak dopisuje nam humor. Duża w tym
zasługa uczestników wydarzeń, którzy nieustannie potwierdzają, że zajmując się
planszówkami, trzeba po prostu wyjść z domu i sobie pograć z nowymi ludźmi.
Tylko na konwencie możecie zaobserwować jak spontanicznie rozkręca się turniej
w Splendor na dwanaście osób. Tylko na targach zagrasz niespodziewanie w Aba-
lone z osobą, która dzień wcześniej zakupiła na stoisku grę i zakochała się w niej
bez pamięci. Tylko jadąc do miasta, gdzie wcześniej nie było Rebela, zobaczysz
uśmiech na twarzach przypadkowych osób, które właśnie dowiedziały się, że gry
planszowe nieźle się rozwinęły od lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku (gry
od wydawnictwa Sfera, pamiętacie je jeszcze?).
Nie wiem jak wy, ale ja mam doskonały plan na nadchodzący weekend. Wyskoczę
sobie na jakiś konwent i będę obserwował jak ludzie dobrze się bawią, odwiedzają
stoisko Rebela.
Do zobaczenia na trasie!
spis treści
3
5
aktualności
temat numeru:
Battle for Rokugan
numer
130
10
13
16
20
23
27
30
Oath of the Brotherhood: The Chosen
Planszowe Kwiatki Kwiatosza
Projekt: Miasteczko
Carthago: Merchants & Guilds
Cosmic Encounter
Hippo, Kariba i Kartel
Inis
Iron Curtain
kącik gier familijnych:
13 duchów
kącik początkującego gracza:
Polska Gola!
kącik gier historycznych:
Sukcesy Wojciecha Zalewskiego
Wydawca:
REBEL.pl
Redaktor naczelny:
Tomasz „Sting” Chmielik
Zastępca redaktora naczelnego:
Michał „Windziarz”
Szewczyk
Redakcja i korekta tekstów:
Tomasz ‚Sting’ Chmielik
Redakcja:
Tomasz „Gambit” Dobosz, Ryszard
‚Raleen’ Kita, Piotr „Wierzba” Kraciuk, Piotr „Żucho”
Żuchowski, Tomasz Sokoluk, Maciej „Ciuniek”
Poleszak, Arkadiusz Piskorek, Tomek Kreczmar
Współpraca:
Mateusz „Darcane” Nowak, Marcin Gleń,
Maciej „Ogrywacz z olejem” Samolej, Monika Wasilonek,
Maciej „Kwiatosz” Kwiatek, Maciej „mat_eyo” Matejko
Grafika, skład – epub, mobi, iOS, Android:
Łukasz S. Kowal
Redakcja zastrzega sobie prawo do skracania i adiustacji
tekstów oraz zmiany tytułów. Materiałów nie zamówio-
nych, nie zwracamy. Przedruk z gazety dozwolony jest
jedynie za pisemną zgodą wydawcy. Redakcja nie odpo-
wiada za treść reklam i ogłoszeń. Wydawca ma prawo od-
mówić zamieszczenia ogłoszenia i reklamy, jeśli ich treść
lub forma są sprzeczne z linią programową lub charakterem
pisma oraz interesem wydawcy [art. 36 pkt 4 Prawa Praso-
wego].
33
36
38
41
www.rebel.pl
www.wydawnictworebel.pl
www.facebook.com/REBELpl
2
nowości ze świata gier planszowych
numer
130
Fruit Ninja: Combo Party
Kiedy czytacie te słowa, na półkach sklepowych powinna być
już dostępna nowa gra od wydawnictwa Rebel, Fruit Ninja:
Combo Party. Jest to tytuł imprezowy przeznaczony dla od
trzech do sześciu graczy, który łączy mechanikę wymiany kart
z planowaniem i spostrzegawczością.
Podczas jednej partii uczestnicy rozgrywają od dwóch do czte-
rech rund, z których każda składa się z trzech etapów:
Wsiąść do Pociągu: Nowy Jork
Na przełom czerwca i lipca planowana jest odsłona nowej gry
z serii Wsiąść do Pociągu. Nowy Jork, bo o nim tutaj mowa,
ma być jednak zupełnie inny niż jego poprzedniczki. Przede
wszystkim tym razem wcielamy się w rolę taksówkarza, a nie
maszynisty.
Kto to zrobił?
Kto to zrobił? to dynamiczna i bardzo prosta karcianka, w któ-
rej liczy się refleks, szybkość reakcji i zapamiętywanie. Cała
sprawa dotyczy kupy, którą jakieś zwierzątko zrobiło na środ-
ku salonu. Poszukiwania winnego trwają i choć wiesz, że to nie
jest sprawka twojego pupila, jednego możesz być pewien - po-
zostali gracze z pewnością będą próbowali go obwinić, żeby
zrzucić winę ze swoich podopiecznych.
1. Fazy Owoców, podczas której wszyscy jednocześnie wy-
bierają po jednej karcie z ręki, a następnie odkrywają je. Jeśli
u dwóch graczy na karcie pojawi się taki sam owoc, pierwsza
osoba, która chwyci stojący na stole totem otrzymuje specjal-
ną nagrodę.
2. Fazy Punktacji, kiedy gracze decydują o tym czy chcą prze-
ciąć zebrane owoce, czy budować combo dalej.
3. Fazy Draftu, podczas której przekazujemy resztę kart z ręki
osobie siedzącej po naszej lewej stronie.
Ta dynamiczna karcianka łączy w sobie potęgę dwóch popu-
larnych tytułów: znanej fanom planszówek gry Jungle Speed
oraz Fruit Ninja, który do tej pory gościł na ekranach naszych
telefonów i tabletów. To bardzo udane połączenie, które z obu
gier czerpie to, co najlepsze.
Na początku gry uczestnicy otrzymują po dwie karty biletów
– wskazują one miejsca, które będziemy musieli połączyć nie-
przerwaną trasą na mapie. W tym celu potrzebujemy dwóch
rzeczy: plastikowych taksówek, którymi zaznaczymy zajęty
odcinek (każdy z nas dysponuje taką samą pulą samochodów)
oraz odpowiedniej liczby kart transportu w kolorze i liczbie od-
powiadającej wybranemu przez nas odcinkowi. Poszczególne
trasy realizujemy po kawałku, co oznacza, że w swoim ruchu
możemy połączyć ze sobą dwa sąsiadujące miejsca.
Wsiąść do Pociągu: Nowy Jork zachowuje wszelkie najważ-
niejsze rozwiązania znanych już z wersji podstawowych se-
rii, a jednocześnie, dzięki małej mapie i krótszym odcinkom,
skraca rozgrywkę do minimum. Mimo kilku uproszczeń Nowy
Jork wciąż wymaga od nas mądrego planowania przy jedno-
czesnym skróconym czasie gry. To prawdziwa gratka dla fanów
serii i sprytny sposób na wciągnięcie do zabawy nowych osób.
Aby wygrać, musisz udowodnić niewinność sześciu swoich
zwierzaków, pozbywając się wszystkich kart z ręki. Znajdź jak
najszybciej kartę zwierzaka identycznego z tą na stole, wyłóż
ją, a następnie zrzuć winę na kolejne zwierzątko. Zależy ci na
dobrym imieniu twoich podopiecznych, dlatego musisz dzia-
łać szybko, pamiętając jednocześnie, które zwierzaki udowod-
niły już swoją niewinność. Na koniec każdej rundy właściciel
winnego zwierzaka otrzymuje żeton kupy. Osoba, która pod
koniec gry będzie miała ich najmniej - wygrywa.
Premiera gry planowana jest na drugą połowę lipca.
3
nowości ze świata gier planszowych
numer
130
Terraformacja Marsa: Preludium
Do walki o wpływy w dodatku Terraformacja Marsa: Preludium
dołącza pięć nowych korporacji, a sama gra zostaje rozsze-
rzona o siedem unikatowych projektów. Sercem dodatku są
jednak karty preludium, które wpływają na to, z jakim dodat-
kowym przywilejem rozpoczniecie rozgrywkę. Nagroda po-
zwoli wam szybciej rozpędzić silniczek i pomoże w budowa-
niu swojej pozycji już na starcie. Karty preludium w połączeniu
z korporacjami i zestawem projektów, które otrzymujemy
w pierwszej turze sprawiają, że Terraformacja Marsa staje się
jeszcze bardziej regrywalna. Preludium to kolejne rozszerzenie
do Terraformacji Marsa, które można dowolnie łączyć z innymi
dodatkami i wariantami.
Premiera przewidziana jest na drugą połowę lipca.
4
numer
130
temat numeru
Battle for Rokugan
gra
o Rokugan
zrecenzował:
Tomasz Sokoluk
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin