Flanagan D. - Ruby. Programowanie.docx

(5258 KB) Pobierz
Scrum. Praktyczny przewodnik po najpopularniejszej metodyce Agile


Spis treści

Wstęp              7

1. Wprowadzenie              11

1.1. Krótki kurs języka Ruby              12

1.2. Wypróbuj język Ruby              20

1.3. Książka — informacje              24

1.4. Program rozwiązujący sudoku              25

2. Struktura i uruchamianie programów Ruby              31

2.1. Struktura leksykalna              32

2.2. Struktura syntaktyczna              39

2.3. Struktura plików              40

2.4. Kodowanie znaków              41

2.5. Wykonywanie programu              43

3. Typy danych i obiekty              45

3.1. Liczby              46

3.2. Tekst              50

3.3. Tablice              66

3.4. Tablice asocjacyjne              68

3.5. Zakresy              70

3.6. Symbole              72

3.7. Słowa kluczowe true, false i nil              73

3.8. Obiekty              73

4. Wyrażenia i operatory              85

4.1. Literały i literały słów kluczowych              86

4.2. Odwołania do zmiennych              87

4.3. Odwołania do stałych              88

4.4. Wywołania metod              89

4.5. Przypisania              91

4.6. Operatory              99

5. Instrukcje i przepływ sterowania              115

5.1. Instrukcje warunkowe              116

5.2. Pętle              124

5.3. Iteratory i obiekty przeliczalne              126

5.4. Bloki              136

5.5. Kontrola przepływu sterowania              141

5.6. Wyjątki i ich obsługa              148

5.7. Instrukcje BEGIN i END              158

5.8. Wątki, włókna i kontynuacje              159

6. Metody, obiekty klasy Proc, lambdy i domknięcia              165

6.1. Definiowanie prostych metod              167

6.2. Nazwy metod              170

6.3. Nawiasy w metodach              172

6.4. Argumenty metod              174

6.5. Obiekty proc i lambda              181

6.6. Domknięcia              188

6.7. Obiekty klasy Method              191

6.8. Programowanie funkcyjne              192

7. Klasy i moduły              201

7.1. Definiowanie prostej klasy              202

7.2. Widoczność metod — publiczne, chronione i prywatne              218

7.3. Tworzenie podklas i dziedziczenie              220

7.4. Tworzenie i inicjacja obiektów              227

7.5. Moduły              232

7.6. Funkcje load i require              236

7.7. Metody singletonowe i klasa eigenclass              240

7.8. Wyszukiwanie metod              242

7.9. Wyszukiwanie stałych              244

8. Refleksja i metaprogramowanie              247

8.1. Typy, klasy i moduły              248

8.2. Wykonywanie łańcuchów i bloków              250

8.3. Zmienne i stałe              252

8.4. Metody              254

8.5. Metody zwrotne              258

8.6. Śledzenie              259

8.7. Moduły ObjectSpace i GC              261

8.8. Niestandardowe struktury sterujące              262

8.9. Brakujące metody i stałe              264

8.10. Dynamiczne tworzenie metod              267

8.11. Tworzenie łańcuchów aliasów              269

8.12. Języki do wyspecjalizowanych zastosowań              274

9. Platforma Ruby              279

9.1. Łańcuchy              280

9.2. Wyrażenia regularne              285

9.3. Liczby i matematyka              295

9.4. Data i godzina              299

9.5. Kolekcje              300

9.6. Pliki i katalogi              320

9.7. Wejście i wyjście              325

9.8. Programowanie sieciowe              335

9.9. Wątki i współbieżność              340

10. Środowisko Ruby              355

10.1. Uruchamianie interpretera Ruby              356

10.2. Środowisko najwyższego poziomu              360

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin