Age of Wonders 2 Shadow Magic - Poradnik Gry-OnLine.pdf

(3579 KB) Pobierz
Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
Age of Wonders II
Shadow Magic
autor: Łukasz „Gajos” Gajewski
Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
www.gry-online.pl
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Age of Wonders II: Shadow Magic
– Poradnik GRY-OnLine
SPIS
TRE
Ś
CI
Wstęp________________________________________________________________ 3
Porady ogólne _________________________________________________________ 4
Jednostki _____________________________________________________________ 5
Miasta _______________________________________________________________ 6
Mapy ________________________________________________________________ 8
Bohaterowie __________________________________________________________ 9
Przedmioty magiczne___________________________________________________ 11
Magia _______________________________________________________________ 13
Kampania____________________________________________________________ 14
Misja 1, Julia, Fellwood _______________________________________________ 15
Misja 2, Julia, Góra Abydor_____________________________________________ 17
Misja 3, Julia, Bezpieczna Knieja ________________________________________ 21
Misja 4, Ke-nan, Róg Kesha ____________________________________________ 23
Misja 5, Ke-nan, Oaza Drakara __________________________________________ 26
Misja 6, Ke-nan, Usta Amtara___________________________________________ 28
Misja 7, Meandor, Dżungla Umbura ______________________________________ 32
Misja 8, Meandor, Pola Urlandu _________________________________________ 35
Misja 9, Meandor, Imperium Fobijskie ____________________________________ 38
Misja 10, O’neron, Wschodnia Przełęcz ___________________________________ 46
Misja 11, O’neron, Świat Cieni __________________________________________ 49
Misja 12, O’neron, Góry Narodzin Słońca __________________________________ 52
Misja 13, Merlin, Ul __________________________________________________ 55
Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione
bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A. Ilustracja na okładce
-
wykorzystana za zgodą © Shutterstock
Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2
www.gry-online.pl
Age of Wonders II: Shadow Magic
– Poradnik GRY-OnLine
Wstęp
Poniższy poradnik dotyczy kampanii dla jednego gracza gry
Age of Wonders II: Shadow Magic
i z
tego względu koncentrowałem się w nim na zagadnieniach
ściśle
z tym trybem rozgrywki
związanymi.
Spora część ogólnych porad ma oczywiście zastosowanie znacznie szersze, ale niezależnie od trybu
rozgrywki proponuję je traktować jako wytyczne a nie jako wyrocznie.
Age of Wonders II SM,
jest
grą niezwykle rozbudowaną i nie ma w niej jednej właściwej i idealnej strategii.
To samo zastrzeżenie dotyczy zasadniczej części tego tekstu – a więc opisu przejścia wszystkich 13
etapów kampanii. Opisane tam zalecenia pozwalają na ukończenie każdego z etapów – choć nie
gwarantują
że
będzie to najlepszy i najszybszy z możliwych sposobów. Sytuacja w grze może
jednak z różnych względów odbiegać od tej opisanej w solucji – rozgrywka w grze nie jest oparta
na kilku skryptach i niektóre z etapów (szczególnie te większe) mogą przebiegać za każdym razem
inaczej. Tam, gdzie prawdopodobieństwo takiej sytuacji jest szczególnie wysokie, ograniczałem się
do ogólnych wytycznych rezygnując z bardziej szczegółowego omówienia strategii.
Druga ważna sprawa – w poradniku starałem się nie powtarzać zawartych już w instrukcji
informacji – więc po wszystkie zestawienia i tabelki, ogólne zasady rozgrywki czy zasady wg jakich
komputer rozstrzyga starcia odsyłam zainteresowanych do dokumentacji gry.
Strona: 3
www.gry-online.pl
Age of Wonders II: Shadow Magic
– Poradnik GRY-OnLine
Porady ogólne
AoW jest grą w której opłaca się być agresywnym. Powolne rozbudowywanie sił i ostrożna
ekspansja rzadko kiedy zdaje egzamin. Każdy zajęty przed przeciwnikiem chram, kopalnia czy
nawet strażnica daje cenną przewagę, która z kolei ułatwia dalszą jeszcze szybszą ekspansję.
Nigdy nie należy więc czekać i trzymać niepotrzebnie w miastach silnych garnizonów. Poza
wyjątkowymi sytuacjami, w których jesteśmy skazani na chronienie się za umocnieniami na wroga
należy atakować.
Z tego względu niezwykle ważny jest drugi element strategii – rozpoznanie. Warto, by każdej silnej
armii towarzyszyła jedna, dwie jednostki zwiadowcze (szczególnie
łatwe
jest to dla elfów – ich
zwiadowcy są, jak nazwa wskazuje, stworzeni dla tej roli).
Dzięki zwiadowi jesteśmy w stanie precyzyjnie planować ruchy głównych sił, lokalizować cenne
zasoby i siły przeciwnika.
Idealny zwiadowca to jednostka ruchliwa (ponad 34 punkty ruchu), z cechą widzenie (im większy
jej poziom, tym rozleglejszy obszar odkrywa), latająca (wszędzie dotrze) i niedroga.
Strona: 4
www.gry-online.pl
Zgłoś jeśli naruszono regulamin