arkusz_kontroli_realizacji_podstawy_programowej.doc

(58 KB) Pobierz

 

ARKUSZ KONTROLI REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ

 

Grupa …………………………………………………………………………….

Imiona i nazwiska nauczycielek …………………………………………………….

Analizowany miesiąc ………………………………………………………………..

Analizowany dokument

Tematyka kontroli

Zakres analizy

Wnioski

Plan miesięczny pracy wychowawczo-dydaktycznej

Zgodność planowanych treści z zalecanymi warunkami realizacji podstawy programowej

Zabawy dowolne

 

Pobyt na świeżym powietrzu:

1.      Gry i zabawy ruchowe

2.      Zajęcia sportowe

3.      Obserwacje przyrodnicze

4.      Prace gospodarcze, porządkowe, przyrodnicze

 

Zajęcia dydaktyczne

 

Czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne i inne:

1.      Poznawanie zasad bezpieczeństwa

2.      Kształtowanie nawyków higienicznych

3.      Czynności samoobsługowe

4.      Czynności gospodarczo-porządkowe

5.      Wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie

6.      Budowanie pozytywnych relacji w kontaktach społecznych

7.      Zdobywanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji

8.      Praca indywidualna

 

Planowanie aktywności dzieci w sposób gwarantujący realizację podstawy programowej

Aktywność ruchowa:

1.      Planowane są zabawy ruchowe uwzględniające różne rodzaje ruchu

2.      W grupie 3-4-latków prowadzona jest codziennie poranna zabawa ruchowa

3.      W grupie 5- i 6-latków prowadzony jest zestaw ćwiczeń porannych jeden na tydzień

4.      W grupach młodszych przynajmniej dwa razy w tygodniu prowadzony jest zestaw zabaw ruchowych ten sam przez dwa tygodnie

5.      W grupach starszych prowadzony jest przynajmniej dwa razy w tygodniu zestaw ćwiczeń gimnastycznych ten sam przez dwa tygodnie

6.      W przypadku braku możliwości wyjścia na świeże powietrze prowadzone są dodatkowe zabawy ruchowe

 

Aktywność słowna:

1.      Nauka wiersza

2.      Wykorzystanie historyjek obrazkowych

3.      Praca z ilustracją

4.      Inscenizowanie utworów

5.      Ćwiczenia narządów mowy

6.      Wykorzystanie zagadek

 

Aktywność plastyczna:

1.      Rysowanie różnorodnymi przyborami

2.      Malowanie

3.      Lepienie

4.      Papieroplastyka

5.      Wycinanie

6.      Wykorzystanie różnorodnych materiałów

7.      Kontakt ze sztuką

 

Aktywność muzyczna:

1.      Nauka piosenki

2.      Słuchanie, w tym muzyki poważnej

3.      Gra na instrumentach

4.      Taniec

5.      Kontakt z muzyką odtwarzaną na żywo

 

Aktywność matematyczna:

1.      Orientacja przestrzenna

2.      Liczenie

3.      Klasyfikowanie

4.      Poznawanie figur geometrycznych

5.      Poznawanie następstw czasu

 

Aktywność konstrukcyjno-techniczna:

1.      Konstruowanie z różnorodnego materiału

2.      Majsterkowanie

3.      Poznawanie urządzeń technicznych

 

Kontrola zapisów w dzienniku

Zgodność zapisów z zalecanymi warunkami realizacji podstawy programowej

Zabawy dowolne

 

Pobyt na świeżym powietrzu:

1. Gry i zabawy ruchowe

2. Zajęcia sportowe

3. Obserwacje przyrodnicze

4. Prace gospodarcze, porządkowe, przyrodnicze

 

Zajęcia dydaktyczne zgodność zapisów z planem miesięcznym

 

Czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne i inne:

1.      Poznawanie zasad bezpieczeństwa

2.      Kształtowanie nawyków higienicznych

3.      Czynności samoobsługowe

4.      Czynności gospodarczo-porządkowe

5.      Wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie

6.      Budowanie pozytywnych relacji w kontaktach społecznych

7.      Zdobywały umiejętność rozpoznawania i wyrażania emocji

8.      Praca indywidualna

 

Wnioski i zalecenia:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

…………………………………………                                 ……………………………………..

                (podpis nauczyciela)                                                                                   (podpis dyrektora)

              portalPRZEDSZKOLNY.pl              4

Zgłoś jeśli naruszono regulamin