ARKUSZ KONTROLI REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Grupa …………………………………………………………………………….…
Imiona i nazwiska nauczycielek …………………………………………………….
Analizowany miesiąc ………………………………………………………………..
Analizowany dokument
Tematyka kontroli
Zakres analizy
Wnioski
Plan miesięczny pracy wychowawczo-dydaktycznej
Zgodność planowanych treści z zalecanymi warunkami realizacji podstawy programowej
Zabawy dowolne
Pobyt na świeżym powietrzu:
1. Gry i zabawy ruchowe
2. Zajęcia sportowe
3. Obserwacje przyrodnicze
4. Prace gospodarcze, porządkowe, przyrodnicze
Zajęcia dydaktyczne
Czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne i inne:
1. Poznawanie zasad bezpieczeństwa
2. Kształtowanie nawyków higienicznych
3. Czynności samoobsługowe
4. Czynności gospodarczo-porządkowe
5. Wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie
6. Budowanie pozytywnych relacji w kontaktach społecznych
7. Zdobywanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji
8. Praca indywidualna
Planowanie aktywności dzieci w sposób gwarantujący realizację podstawy programowej
Aktywność ruchowa:
1. Planowane są zabawy ruchowe uwzględniające różne rodzaje ruchu
2. W grupie 3-4-latków prowadzona jest codziennie poranna zabawa ruchowa
3. W grupie 5- i 6-latków prowadzony jest zestaw ćwiczeń porannych jeden na tydzień
4. W grupach młodszych przynajmniej dwa razy w tygodniu prowadzony jest zestaw zabaw ruchowych – ten sam przez dwa tygodnie
5. W grupach starszych prowadzony jest przynajmniej dwa razy w tygodniu zestaw ćwiczeń gimnastycznych – ten sam przez dwa tygodnie
6. W przypadku braku możliwości wyjścia na świeże powietrze prowadzone są dodatkowe zabawy ruchowe
Aktywność słowna:
1. Nauka wiersza
2. Wykorzystanie historyjek obrazkowych
3. Praca z ilustracją
4. Inscenizowanie utworów
5. Ćwiczenia narządów mowy
6. Wykorzystanie zagadek
Aktywność plastyczna:
1. Rysowanie różnorodnymi przyborami
2. Malowanie
3. Lepienie
4. Papieroplastyka
5. Wycinanie
6. Wykorzystanie różnorodnych materiałów
7. Kontakt ze sztuką
Aktywność muzyczna:
1. Nauka piosenki
2. Słuchanie, w tym muzyki poważnej
3. Gra na instrumentach
4. Taniec
5. Kontakt z muzyką odtwarzaną na żywo
Aktywność matematyczna:
1. Orientacja przestrzenna
2. Liczenie
3. Klasyfikowanie
4. Poznawanie figur geometrycznych
5. Poznawanie następstw czasu
Aktywność konstrukcyjno-techniczna:
1. Konstruowanie z różnorodnego materiału
2. Majsterkowanie
3. Poznawanie urządzeń technicznych
Kontrola zapisów w dzienniku
Zgodność zapisów z zalecanymi warunkami realizacji podstawy programowej
Zajęcia dydaktyczne – zgodność zapisów z planem miesięcznym
7. Zdobywały umiejętność rozpoznawania i wyrażania emocji
Wnioski i zalecenia:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………… ……………………………………..
(podpis nauczyciela) (podpis dyrektora)
portalPRZEDSZKOLNY.pl 4
flek