instrukcja obslugi stag_xl.pdf

(426 KB) Pobierz
STAG-XL
Kontroler sondy lambda
INSTRUKCJA PODŁĄCZENIA
I PROGRAMOWANIA
wersja – V 1.77
Producent:
AC Biuro Handlu Zagranicznego Sp. z o. o.
15-182 Białystok ul. 27 Lipca 64
tel. 085 743 81 17 , fax 085 653 86 49
www.ac.com.pl,
e-mail: autogaz@ac.com.pl
ZAWARTOŚĆ ZESTAWU
1.STAG-XL - kontroler sondy lambda
2.Silnik krokowy z podstawą
3.Wiązka przewodów
4.Płyta CD - program konfiguracyjny AcLpgWin , instrukcja obsługi i programowania
PRZEZNACZENIE ZESTAWU
Kontroler sondy lambda STAG–XL przeznaczony jest do współpracy z przełącznikiem
benzyna / gaz , np. STAG2 – W ( produkcji AC BHZ ) i słu y do sterowania dawką gazu w
pojazdach samochodowych wyposa onych w podciśnieniową instalację zasilania gazem oraz
sondę lambda .
DZIAŁANIE UKŁADU
Ilość gazu pobierana przez silnik pojazdu jest regulowana za pomocą dodatkowego zaworu z
silnikiem krokowym i jest uzale niona od wskazań sondy lambda . Wszystkie parametry
sterownika STAG-XL ustawiane są za pomocą zewnętrznego testera , komputera z
programem AcLpgWin lub przełączników zamontowanych na płytce .
SCHEMAT PODŁĄCZENIA I UWAGI MONTA OWE
Sterownik STAG– XL nale y zamontować w komorze silnika samochodu , w miejscu nie
nara onym na wysoką temperaturę , wodę ,olej i paliwo .
UWAGA !
Sterownik nale y zamocować w pozycji pionowej , za ucho monta owe przy pomocy
śruby
, gniazdami do dołu aby nie było mo liwości zapłynięcia wody .
Gumy zabezpieczające gniazda wiązki , powinny być zało one starannie aby
uszczelniały całość obudowy.
Połączenia elektryczne powinny być lutowane i starannie izolowane oraz zabezpieczone
przed mo liwością zwarć i zawilgocenia .
WYPROWADZENIA WIĄZKI STAG-XL
NR KOLOR PRZEWODU
1
3
7
2
8
9
4
5
10
11
6
12
CZARNY
CZERWONY
NIEBIESKI
ÓŁTO - ZIELONY
FIOLETOWY
SZARY
POMARAŃCZOWY
BRĄZOWY
FIOLETOWO - CZRNY
BIAŁO - CZARNY
BIAŁY
NIEBIESKO-CZARNY
OPIS PODŁĄCZENIA
MASA
+ 12V STACYJKA
ZAŁĄCZENIE GAZU
TPS
SONDA LAMBDA
KOMPUTER SAMOGHODU
SILNIK
SILNIK
SILNIK
SILNIK
RXD
TXD
KROKOWY D
KROKOWY B
KROKOWY A
KROKOWY C
STAG-XL
Schemat podłączenia do instalacji samochodowej .
W trybie konfiguracji przy pomocy przełączników ( SW1 – ON )
diody led L1 i L2 sygnalizują stan sondy lambda ,
a dioda L3 poło enie TPS :
LED
L1
czerwony –
SONDA BOGATA
LED
L2
zielony –
SONDA UBOGA
LED
L3
czerwony –
TPS PONI EJ PROGU
Potencjometr
P1
słu y ustawiania
PROGU TPS
STAG-XL
Poło enie elementów konfiguracyjnych i sygnalizacyjnych .
KONFIGUROWANIE KONTROLERA PRZY POMOCY PRZEŁĄCZNIKÓW
UWAGA !
Konfigurowanie kontrolera STAG-XL przy pomocy przełączników odbywa się w pozycji
ON
przełącznika
SW1
Tryb pracy :
SW 1
Typ TPS :
SW 2
SW 3
Symulacja :
SW 4
Sonda :
SW 5
SW 6
Typ sondy :
SW 7
SW 8
PC
( interfejs RS232 )
OFF
0 – 5V
OFF
OFF
Włączona fala*
OFF
Standard
OFF
OFF
0 – 1V
OFF
OFF
MANUAL
( przełączniki )
ON
0 – 12V
ON
OFF
Zwarcie do masy
ON
( + ) Rez.
ON
OFF
5 – 0V
ON
OFF
( - ) Rez.
OFF
ON
0 – 5V
OFF
ON
TA **
ON
ON
0,8 – 1,6V
ON
ON
5 – 0V
OFF
ON
12 - 0V
ON
ON
*f
ala
0.8s na 0.8s
** TA - TRYB AWARYJNY , REGULACJA WYŁĄCZONA
- silnik krokowy na pozycji 200 kroków
Wartości parametrów w trybie MANUAL ( SW1 - ON ) :
TYP TPS.............................................................................ustawiany SW2 i SW3
PRÓG TPS....................................................................ustawiany potencjometrem P1
HISTEREZA...................................................................0.06[V]
WZBOGACANIE...........................................................50 kroków ( przy mak. skoku TPS )
ZUBO ANIE..................................................................30 kroków ( przy mak. skoku TPS )
PRĘDKOŚĆ MOTORU..................................................250
OPCJA OTWARCIA...........................................................TAK
MOTOR NA POZYCJĘ..................................................130 kroków
PRĘDKOŚĆ MOTORU..................................................250
TYP SONDY......................................................................ustawiany SW7 i SW8
SONDA...........................................................................ustawiany SW5 i SW6
PRĘDKOŚĆ MOTORU POWY EJ PROGU TPS........250
PRĘDKOŚĆ MOTORU PONI EJ PROGU TPS.........100
SYMULACJA....................................................................ustawiany SW4
POZYCJA PRZEŁĄCZANIA............................................120 kroków
POZYCJA MAX. MOTORU...............................................200 kroków
POZYCJA MIN. MOTORU.................................................60 kroków
KONFIGUROWANIE PRZY POMOCY KOMPUTERA I APLIKACJI AcLpgWin.exe
UWAGA !
Konfigurowanie kontrolera STAG-XL przy pomocy komputera i aplikacji AcLpgWin.exe
odbywa się w pozycji
OFF
przełącznika
SW1
Ka de przełączenie przełącznika SW1 na pozycję ON powoduje ustawienie parametrów
fabrycznych i utratę parametrów ustawionych przy pomocy komputera.
Aby ustawić parametry sterownika STAG-XL przy pomocy komputera nale y podłączyć
komputer przez gniazdo RS interfejsem RS232 ( produkcji AC BHZ ) z gniazdem
programowania w sterowniku STAG-XL i uruchomić program AcLpgWin.exe .
Podczas komunikacji
poka e się zakładka
PARAMETRY
i okno
z procentowym
wskaźnikiem transmisji
.
Je eli po kilku próbach komunikacji program nie mo e się skontaktować , zamiast wskaźnika
transmisji pojawi się przycisk POŁĄCZ , który nale y uruchomić aby ponownie
zainicjalizować komunikację . Przy braku komunikacji urządzeń nale y sprawdzić
prawidłowość podłączenia RS- 232 lub zmienić numer portu szeregowego .
Po skomunikowaniu się ze sterownikiem program zgłasza się zakładką
PARAMETRY
z
włączoną funkcją oscyloskopu .
Zgłoś jeśli naruszono regulamin