modułsterowania pod kołem kierownicy demontaż.pdf

(246 KB) Pobierz
B3EG015ZP0
DEMONTAŻ-MONTAŻ : PRZEŁĄCZNIK POD KIEROWNICĄ
OBOWIAZKOWE
:
Przestrzegać zaleceń dotyczących bezpieczeństwa i czystości
UWAGA
: Przed wszelką naprawą : Ustawić koła w linii prostej.
.
UWAGA
: W przypadku każdej operacji obejmującej rozłączenie połączenia pomiędzy kierownicą
 i
kołami (kierownica, moduł
 przełączników pod kierownicą,
kolumna kierownicy,
zębatka...), zapewnić ustalenie zestyku obrotowego modułu przełączników pod kierownicą.
UWAGA
: Podczas odłączania uważać, aby prawidłowo odblokować złącza ; Podczas podłączania uważać, aby prawidłowo poprowadzić i przymocować wiązki przewodów. 
UWAGA
: Odłączanie złączy powinno się odbywać bez działania siłą na wiązki przewodów i złącza (Nie dopuszcza się ciągnięcia za wiązki przewodów). 
1. Przyrządy
przyrząd
Oznaczenie Oznaczenie
[1350-ZZ] Narzędzie do oddzielania
Rysunek : E5AG02MT
2. Operacje wstępne
UWAGA
: Operację wykonuje się tak samo dla samochodu z kierownicą z lewej i prawej strony.
Odłączyć akumulator
Zdemontować :
l
l
.
Poduszka powietrzna kierowcy
Koło kierownicy
3. Demontaż
Odblokować kolumnę kierownicy, maksymalnie pociągnąć i obniżyć.
Rysunek : B3EG0ESD
Zdemontować :
l
śruby
(2)
l
Dolna połowa osłony (1) kolumny kierownicy
Rysunek : B3EG0EXD
Odczepić górną połowę o słony kolumny kierownicy (3) ( w "a") ; Za pomocą narzędzia [1350-ZZ].
Zdemontować górną połowę obudowy kolumny kierownicy (3).
Rysunek : B3EG0EYD
Poluzować śrubę (5) (Maksymalnie).
UWAGA
: Nie dopuszcza się żadnego złamania
łapek
ryglowania modułu sterowania pod kołem kierownicy (4).
Odczepić łapki ryglowania modułu sterowania pod kołem kierownicy (4) (w "b") ; Za pomocą narzędzia [1350-ZZ].
Uwolnić moduł sterowania pod kołem kierownicy (4).
Rysunek : B3EG0F1D
Odłączyć złącza  (w "c").
Zdemontować moduł przełączników pod kołem kierownicy (4).
4. Montaż
UWAGA
: Wyregulować zestyk obrotowy przed zamontowaniem modułu sterowania pod kołem kierownicy (4).
4.1. Elementy sterownicze pod kierownicą (nowa)
Rysunek : B3EG0AGD
UWAGA
: Nowy zestyk obrotowy modułu sterowania pod kołem kierownicy (4) nie musi być regulowany.
Zdemontować : Element blokujący (6).
4.2. Operacje wspólne
UWAGA
: Ustawić koła w linii prostej.
Przeprowadzić następujące sprawdzenia :
l
Kołki ryglujące złączy nie powinny być złamane
l
Wiązki elektryczne modułu sterowania pod kołem kierownicy (4) nie mogą być uszkodzone
Założyć moduł sterowania pod kołem kierownicy (4) na kolumnę kierownicy, ustawiając go z dźwigienkami w pozycji horyzontalnej.
Podłączyć złącza  (w "c").
Zacisnąć : Moduł sterowania pod kołem kierownicy (4) (w "b").
Dokręcić śruby (5) momentem 0,3 daNm.
UWAGA
: Przełączniki pod kierownicą (4) powinny być wycentrowane na kolumnie kierownicy tak, aby nie wzmacniać hałasu.
UWAGA
: Nie ciągnąć zbyt mocno za złącza ; Nie zginać
 wiązek przewodów elektrycznych (zachować  odpowiedni
promień
 krzywizny)
; Bardzo uważać
 aby
nie skaleczyć
 wiązek
elektrycznych (Nie skręcać zatopionych wiązek elektrycznych).
Wykonywać czynności w kolejności odwrotnej do demontażu.
Podłączyć akumulator.
Sprawdzić działanie osprzętu.
4.3. Pojazdy wyposażone w ESP (Electronic Stability Program)
Wykonać kalibrację czujnika kąta kierownicy ; Przy pomocy przyrządu diagnostycznego .
UWAGA
: Aby wykonać tę operację, wybrać opcję "system przeciwko blokowaniu kół (ABS / ESP)".
Zgłoś jeśli naruszono regulamin