symfony w przykładach ebook.pdf
(
5201 KB
)
Pobierz
Spis tre ci
5
Spis tre ci
Podziökowania ............................................................................... 13
Wstöp ............................................................................................ 15
Czö è I
Tworzenie stron WWW w Symfony ................................ 17
Przykáad 1. Hello, World! ............................................................................................... 19
ROZWI ZANIE ............................................................................................................ 19
Krok 1. Utwórz nowy projekt Symfony ................................................................... 19
Krok 2. Utwórz aplikacj frontend ........................................................................... 20
Krok 3. Utwórz moduá o nazwie glowny .................................................................. 22
Krok 4. Utwórz akcj glowny/powitanie .................................................................. 23
Krok 5. Odwied akcj glowny/powitanie ............................................................... 24
Zestawienie poznanych polece ..................................................................................... 24
Struktura aplikacji tworzonej w Symfony ...................................................................... 25
rodowiska ..................................................................................................................... 28
Pasek narz dzi Debug toolbar ........................................................................................ 30
Uruchomienie gotowego projektu .................................................................................. 32
Rozdziaä 1. Pierwszy projekt w Symfony ........................................................... 19
Rozdziaä 2. Praca w rodowisku NetBeans ........................................................ 33
Przykáad 2. Witaj w NetBeans! ...................................................................................... 33
ROZWI ZANIE ............................................................................................................ 33
Krok 1. Utwórz nowy projekt Symfony w NetBeans ............................................... 33
Krok 2. Utwórz moduá glowny w aplikacji frontend ................................................ 38
Krok 3. Usu akcj glowny/index ............................................................................ 40
Krok 4. Utwórz akcj glowny/powitanie .................................................................. 40
Krok 5. Zmie tytuá strony glowny/powitanie .......................................................... 41
Krok 6. Zmie adres URL strony gáównej ............................................................... 42
Krok 7. Wyczy ü pami ü podr czn aplikacji .......................................................... 43
Rozdziaä 3. Wymiana szablonu XHTML/CSS ...................................................... 45
Przykáad 3. Wierszyk pt. Dwa kabele ............................................................................. 45
ROZWI ZANIE ............................................................................................................ 45
Krok 1. Utwórz nowy projekt Symfony w NetBeans ............................................... 45
Krok 2. Utwórz moduá wierszyk w aplikacji frontend .............................................. 46
Krok 3. Usu akcj glowny/index ............................................................................ 46
Krok 4. Utwórz akcj wierszyk/pokaz ...................................................................... 46
6
Symfony w przykäadach
Krok 5. Zmie tytuá strony wierszyk/pokaz ............................................................. 47
Krok 6. Zmie adres URL strony gáównej ............................................................... 47
Krok 7. Zmie szablon XHTML/CSS ...................................................................... 48
Przebieg wykonania aplikacji ......................................................................................... 52
Rozdziaä 4. Doäñczanie zewnötrznych zasobów .................................................. 55
Przykáad 4. mija ........................................................................................................... 56
ROZWI ZANIE ............................................................................................................ 57
Krok 1. Utwórz nowy projekt ................................................................................... 57
Krok 2. Utwórz moduá animal .................................................................................. 57
Krok 3. Usu akcj animal/index ............................................................................. 57
Krok 4. Utwórz akcj animal/show .......................................................................... 57
Krok 5. Zmie tytuá strony ....................................................................................... 58
Krok 6. Zmie adres URL strony gáównej ............................................................... 58
Krok 7. Zmie szablon XHTML/CSS ...................................................................... 58
Krok 8. W widoku akcji animal/show wstaw zdj cie mii ....................................... 60
Analiza kodu XHTML generowanego przez aplikacj ................................................... 61
Rozdziaä 5. Hiperäñcza ...................................................................................... 63
Przykáad 5. Fraszki ......................................................................................................... 63
ROZWI ZANIE ............................................................................................................ 64
Krok 1. Utwórz projekt, aplikacj i moduá ............................................................... 64
Krok 2. Usu akcj wiersz/index .............................................................................. 64
Krok 3. Utwórz akcj wiersz/dogoscia ..................................................................... 65
Krok 4. Utwórz akcj wiersz/naswojeksiegi ............................................................. 66
Krok 5. Utwórz akcj wiersz/ozywocieludzkim ....................................................... 67
Krok 6. Zmie szablon XHTML/CSS ...................................................................... 67
Krok 7. Zmodyfikuj hiperá cza zawarte w menu ...................................................... 69
Krok 8. Zmie adresy URL fraszek .......................................................................... 70
Krok 9. Zmie tytuáy stron serwisu .......................................................................... 73
Rozdziaä 6. Strona bäödu 404 ........................................................................... 75
Przykáad 6. Gady ............................................................................................................ 75
ROZWI ZANIE ............................................................................................................ 77
Krok 1. Utwórz nowy projekt, aplikacj i moduá ..................................................... 77
Krok 2. Zmie akcje moduáu strony ......................................................................... 77
Krok 3. Zmie szablon XHTML/CSS ...................................................................... 78
Krok 4. Wymie adresy URL w pliku routing.yml .................................................. 79
Krok 5. Zmie tytuáy stron serwisu .......................................................................... 80
Krok 6. Odwied domy ln stron bá du 404 ........................................................... 81
Krok 7. Utwórz akcj strony/blad404 ....................................................................... 82
Krok 8. Zdefiniuj stron bá du 404 aplikacji frontend .............................................. 83
Analiza odpowiedzi HTTP ............................................................................................. 85
Rozdziaä 7. Publikowanie projektu na serwerze hostingowym ............................ 87
Przykáad 7.1. Zabytki Lublina ........................................................................................ 87
ROZWI ZANIE ............................................................................................................ 88
Etap 1. Wykonaj aplikacj na komputerze lokalnym ............................................... 88
Etap 2. Opublikuj witryn na serwerze hostingowym .............................................. 91
Przykáad 7.2. Gady (publikowanie na serwerze NetArt) ................................................ 96
ROZWI ZANIE ............................................................................................................ 96
Krok 1. Przekopiuj bibliotek Symfony na serwer ................................................... 96
Krok 2. Wyczy ü pami ü podr czn i usu kontrolery deweloperskie ..................... 96
Krok 3. Zmodyfikuj cie k do biblioteki Symfony ................................................ 96
Krok 4. Przekopiuj projekt na serwer ....................................................................... 97
Spis tre ci
7
Krok 5. Zablokuj dost p do plików .......................................................................... 97
Krok 6. Zmie domen projektu na gady.twojadomena.nazwa.pl ............................ 97
Rozdziaä 8. Czego dowiedziaäe siö w pierwszej czö ci? .................................... 99
Czö è II
Warstwy M oraz V ...................................................... 101
Przykáad 9. Najdáu sze rzeki wiata ............................................................................. 103
ROZWI ZANIE .......................................................................................................... 104
Etap 1. Przygotuj pust baz danych ...................................................................... 104
Etap 2. Zaprojektuj struktur bazy danych ............................................................. 105
Etap 3. Utwórz szkielet aplikacji ............................................................................ 109
Etap 4. Wymie szablon XHTML/CSS .................................................................. 117
Etap 5. Dostosuj wygl d akcji rzeka/index ............................................................. 117
Zestawienie plików ....................................................................................................... 119
Klasy dost pu do bazy danych ............................................................................... 120
Przebieg wykonania aplikacji ................................................................................. 123
Uruchomienie gotowego projektu .......................................................................... 124
Rozdziaä 9. Pierwszy projekt Symfony wykorzystujñcy bazy danych .................. 103
Rozdziaä 10. Dostosowywanie klas generowanych przez Propel ......................... 125
Przykáad 10. Tatry ........................................................................................................ 125
ROZWI ZANIE .......................................................................................................... 125
Krok 1. Utwórz pust baz danych ......................................................................... 125
Krok 2. Zaprojektuj baz danych ........................................................................... 126
Krok 3. Utwórz projekt z aplikacj frontend .......................................................... 127
Krok 4. Skonfiguruj dost p do bazy danych ........................................................... 127
Krok 5. Wypeánij baz danych rekordami .............................................................. 127
Krok 6. Wygeneruj panel administracyjny CRUD ................................................. 129
Krok 7. Dostosuj klasy wygenerowane przez Propel ............................................. 130
Krok 8. Dostosuj moduá szczyt .............................................................................. 133
Krok 9. Dostosuj wygl d witryny ........................................................................... 134
Testowanie poprawno ci generowanego kodu XHTML .............................................. 135
Rozdziaä 11. Akcja show — wy wietlanie szczegóäowych danych rekordu .......... 137
Przykáad 11. Piosenki wojskowe .................................................................................. 138
ROZWI ZANIE .......................................................................................................... 138
Krok 1. Utwórz pust baz danych ......................................................................... 138
Krok 2. Zaprojektuj baz danych ........................................................................... 139
Krok 3. Utwórz projekt z aplikacj frontend .......................................................... 140
Krok 4. Skonfiguruj dost p do bazy danych ........................................................... 140
Krok 5. Dostosuj klasy wygenerowane przez Propel ............................................. 140
Krok 6. Napisz dynamiczny skrypt YAML
odpowiedzialny za wypeánianie bazy .................................................................. 141
Krok 7. Wygeneruj panel CRUD z akcjami show .................................................. 144
Krok 8. Dostosuj moduá piosenka .......................................................................... 144
Krok 9. Dostosuj wygl d witryny ........................................................................... 148
Krok 10. Zmie tytuáy stron ................................................................................... 148
Krok 11. Zmodyfikuj adresy URL stron z piosenkami ........................................... 150
Rozdziaä 12. Identyfikacja rekordów na podstawie warto ci slug ....................... 151
Przykáad 12. Artykuáy na temat HTML/CSS ................................................................ 152
ROZWI ZANIE .......................................................................................................... 153
Krok 1. Przeanalizuj pliki XHTML z tre ci artykuáów ......................................... 153
Krok 2. Przygotuj funkcje pomocnicze .................................................................. 153
8
Symfony w przykäadach
Krok 3. Utwórz pust baz danych artykuly ........................................................... 162
Krok 4. Zaprojektuj baz danych ........................................................................... 162
Krok 5. Utwórz projekt z aplikacj frontend .......................................................... 163
Krok 6. Skonfiguruj dost p do bazy danych ........................................................... 163
Krok 7. Dostosuj klasy wygenerowane przez Propel ............................................. 164
Krok 8. Przygotuj skrypt, który wypeáni baz danych ............................................ 166
Krok 9. Wypeánij baz danych rekordami .............................................................. 168
Krok 10. Wygeneruj panel CRUD z akcjami show ................................................ 168
Krok 11. Usu zb dne akcje moduáu artykul ......................................................... 169
Krok 12. Zmie metod identyfikowania rekordów ............................................... 169
Krok 13. Wyá cz cytowanie kodu XHTML ........................................................... 170
Krok 14. Dostosuj wygl d witryny ......................................................................... 172
Krok 15. Zmie tytuáy stron ................................................................................... 173
Krok 16. Zmodyfikuj adresy URL stron z artykuáami ............................................ 173
Krok 17. Zminimalizuj liczb bajtów pobieran w akcji artykul/index .................. 173
Rozdziaä 13. Komponent menu ......................................................................... 177
Przykáad 13. Treny ....................................................................................................... 177
ROZWI ZANIE .......................................................................................................... 178
Krok 1. Utwórz pust baz danych ......................................................................... 178
Krok 2. Zaprojektuj baz danych ........................................................................... 179
Krok 3. Utwórz projekt z aplikacj frontend .......................................................... 179
Krok 4. Wykonaj moduá glowny z akcjami powitanie oraz blad404 ...................... 179
Krok 5. Skonfiguruj dost p do bazy danych ........................................................... 180
Krok 6. Dostosuj klasy wygenerowane przez Propel ............................................. 180
Krok 7. Przygotuj zadanie propel:import-danych ................................................... 181
Krok 8. Wypeánij baz danych rekordami .............................................................. 182
Krok 9. Wygeneruj panel CRUD z akcjami show .................................................. 183
Krok 10. Usu zb dne akcje moduáu artykul ......................................................... 183
Krok 11. Zmie metod identyfikowania rekordów ............................................... 183
Krok 12. Zmie adresy URL .................................................................................. 183
Krok 13. Przygotuj komponent menu ..................................................................... 184
Krok 14. Dostosuj wygl d witryny ......................................................................... 185
Krok 15. Zmie tytuáy stron ................................................................................... 185
Krok 16. Wykonaj zrzut bazy danych .................................................................... 185
Rozdziaä 14. Umieszczanie plików binarnych w bazie danych ............................. 189
Przykáad 14. Pliki do pobrania ...................................................................................... 189
ROZWI ZANIE .......................................................................................................... 189
Krok 1. Utwórz pust baz danych ......................................................................... 189
Krok 2. Zaprojektuj baz danych ........................................................................... 190
Krok 3. Utwórz projekt z aplikacj frontend .......................................................... 191
Krok 4. Wykonaj moduá glowny z akcj blad404 .................................................. 191
Krok 5. Skonfiguruj dost p do bazy danych ........................................................... 191
Krok 6. Dostosuj klasy wygenerowane przez Propel ............................................. 191
Krok 7. Przygotuj zadanie propel:import-danych ................................................... 192
Krok 8. Wypeánij baz danych rekordami .............................................................. 193
Krok 9. Wygeneruj panel CRUD ........................................................................... 194
Krok 10. Usu zb dne akcje moduáu artykul ......................................................... 194
Krok 11. Zmodyfikuj funkcj executeShow() ........................................................ 194
Krok 12. Zmodyfikuj widok akcji plik/show .......................................................... 195
Krok 13. Dostosuj widok akcji plik/index .............................................................. 196
Krok 14. Zmie adresy URL .................................................................................. 197
Krok 15. Dostosuj wygl d witryny ......................................................................... 198
Plik z chomika:
sash1984
Inne pliki z tego folderu:
twój pierwszy pracownik. zatrudniaj w małej firmie w polsce full scan.pdf
(11489 KB)
symfony w przykładach ebook.pdf
(5201 KB)
okres próbny. jak przekonać do siebie pracodawcę ebook.pdf
(3037 KB)
Stephen Denning radykalna rewolucja w zarządzaniu. przewodnik menedżera ebook.pdf
(16774 KB)
aplikacje w delphi. przykłady. wydanie iii full.pdf
(5224 KB)
Inne foldery tego chomika:
Ebooki
ebooki_2
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin