Sztuka perswazji czyli jezyk wp - Batko Andrzej.odt

(230 KB) Pobierz



 

 

Spis treści:

 

O Autorze              2

WSTĘP              3

Dlaczego niektórzy handlowcy prawie zawsze zarabiają ogromne pieniądze?              4

Czy wiesz, jak często jesteś poddawany hipnozie?              5

WPROWADZENIE              7

1. MAGIA SŁOWA              9

2. JAK NA PRAWDĘ DZIAŁAJĄ SŁOWA?              10

3. W JAKI SPOSÓB ŁĄCZNIKI WPŁYWAJĄ NA DOŚWIADCZENIE?              20

4. TAJEMNICZA MOC IMPLIKACJI              21

5. ODKRYJ POTĘGĘ PRESUPOZYCJI              28

6. METAFORY              39

7. METAPROGRAMY              46

ZAKOŃCZENIE              54

A Tandeta perswazyjna              55

B Jak wpływać na ludzi, którzy się opierają, w taki sposób, że nawet tego nie zauważą?              59

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O Autorze

 

Andrzej Batko, psycholog, trener NLP i bizne­su, znany jest w wąskich kręgach specjalistów jako ekspert, który uczy najnowszych technik wywierania wpływu na ludzi. Z jego usług korzystają ci, którzy już uświadomili sobie, jak ważna w biznesie jest umiejętność niezauważalnego wpływania na myśli, emocje i zachowania ludzi.

Jest jednym z nielicznych psychologów, którzy łączą i wykorzystują najnowsze odkrycia naukowe w psycho­logii do generowania zysków w biznesie.

W Polsce z jego usług korzystają nie tylko wybrane firmy farmaceutyczne, banki, specjaliści od marketin­gu i sprzedaży, lecz również politycy (Andrzej stoi za kulisami sukcesu jednego ze znanych polityków). Szkolił również w zakresie technik perswazji i wywie­rania wpływu oddział operacji psychologicznych WP przed wyjazdem do Iraku.

A oto, co mówi o nim Kevin Hogan, światowej sła­wy ekspert w dziedzinie psychologii perswazji, autor wielu bestsellerów na ten temat, między innymi wy­danej w Polsce Psychologii perswazji:

Andrzej Batko is not only thefinest NLP trainer in Po-land, he is one of thefinest in the world. His knowledge of human bebavior, what works and what doesn't, and most importantly, his ability to transfer this information to the stu­dent is rarely seen.

 

Dr Kevin Hogan, author of The Psycholog ofPersuasion

 

 

(Andrzej Batko jest nie tylko najlepszym trenerem NLP w Polsce, jest on również jednym z najlepszych na świecie. Je­go wiedza na temat ludzkiego zachowania, tego, co działa, oraz tego, co nie działa, a co najważniejsze jego umiejętność przekazywania tych informacji swoim uczniom jest rzadkością.

Dr Kevin Hogan, autor Psychologii perswazji)

Informacje na temat szkoleń, warsztatów i konsultacji prowadzonych przez Autora można uzyskać, pisząc pod adres info@andrzejbatko.pl oraz na stronie www.nlp.pl.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeszcze nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale już za chwilę dowiesz się, w jaki sposób codziennie, wiele razy dziennie, poddają Cię manipulacji. Po prze­czytaniu tej książki zwykłe słowa i zdania już nigdy nie będą brzmiały tak niewinnie, jak dotychczas. Opisane przeze mnie techniki mogą dać Ci ogromną władzę nad umysłami, uczuciami i zachowaniem innych ludzi.

 

WSTĘP

 

Co, do licha, natchnęło Cię do kupienia tej książki? Pytam poważnie. Co zmotywowało Cię do za­kupu? Czy kupiłeś ją dlatego, że tytuł brzmiał przyjemnie dla ucha? A może dlatego, że już obiło Ci się o uszy moje nazwisko? Albo też zostało Ci parę zło­tych i denerwująco brzęczały w kieszeni?

Podejrzewam, że nie był to żaden z powyższych po­wodów.

I wiem, że mam rację, bo spowodowała to siła słów. Przeczytane przez Ciebie słowa ułożone były w szcze­gólny i celowy sposób, który sprawił, że wydałeś ciężko zarobione pieniądze na tę książkę.

I pewnie już się domyślasz, że nie była to przypad­kowa kombinacja słów, która zmotywowała Cię do dalszej lektury.

Ktoś powiedział, że „słowa mają większą siłę niż nie­jeden rodzaj broni, narkotyk lub bogactwo". Parafra­zując to powiedzenie, mogę dodać, że słowa mogą być bronią, działać jak narkotyk i przynieść bogactwo.

                Sam fakt, że teraz czytasz te słowa, dowodzi nie tylko tego, że tak jest, ale też tego, że zdajesz sobie już sprawę z mocy ukrytej w słowach (i między słowami). Do czego więc chcesz użyć wiedzy i umiejętności, których już wkrótce nabędziesz?

Czy zechcesz ich użyć, aby coś sprzedawać? Zostać znanym politykiem? Przekonać ludzi do jakiejś sprawy lub idei? Pomagać ludziom w rozwiązywaniu proble­mów? A może po prostu ułatwisz życie sobie i innym, komunikując się skuteczniej i klarowniej?

Pamiętaj, że sama wiedza nie wystarczy — trzeba ją jeszcze wesprzeć umiejętnościami, a te wymagają prak­tyki. Zacznij stosować poznawane techniki już w trak­cie czytania — dzięki temu będziesz mógł w pełni do­cenić ich siłę oraz nabrać wprawy.

Powodzenia!

Andrzej Batko

 

 

 

 

 

 

Dlaczego niektórzy handlowcy prawie zawsze zarabiają ogromne pieniądze?

 

Jak wprowadzać klientów w „nastrój kupowania", któremu trudno się oprzeć? Wszyscy wiemy, że nawet w trudnych czasach ludzie odwiedzają sklepy, oglądają reklamy, przeglądają komer­cyjne strony w internecie, szukając informacji o pro­duktach i usługach.

Prawdziwą sztuką jest jednak stworzenie takiej pre­zentacji handlowej, która sprawia, że klient dokonuje zakupu z radością, a cena przestaje być istotnym czyn­nikiem decyzyjnym.

Sekret stworzenia takiej prezentacji (werbalnej, ulot­ki, ogłoszenia lub strony w sieci) polega nie na odkry­ciu, jak to kiedyś uważano, „potrzeby", którą dany produkt lub usługa zaspokoi, lecz wywołaniu „pragnie­nia", „chcenia", a nawet „pożądania" tego produktu lub usługi. 90% produktów i usług, które kupujemy, nie jest czymś, czego „potrzebujemy", ale czymś, co „chce­my", „pragniemy" mieć lub robić. Ludzie podejmują decyzję o zakupie, kierując się w 90% emocjami, a tylko w 10% logiką. A zatem, jeśli najpierw poruszysz emo­cje, a potem dostarczysz dobre, logiczne uzasadnienie zakupu, to... umysły klienta sfinalizują za Ciebie sprze­daż! Tak, to nie była literówka, dowiesz się z tej książki, jak wpływać zarówno na świadomy, jak i nieświado­my umysł klienta! Gdy naprawdę zrozumiesz ten me­chanizm i zastosujesz proste, ale niesłychanie skuteczne techniki oddziaływania na emocje i na podświadomość klienta, to możesz podwoić sprzedaż w swojej firmie.

Jak wytworzyć w kliencie „pragnienie", a nawet pożądanie Twojego produktu?

To proste. Najpierw trzeba sprawić, aby klient za­czął odczuwać określone emocje, np., uczucie, które towarzyszy mu, gdy bardzo czegoś chce, „czuje, że musi to mieć". Teraz wystarczy „zakotwiczyć" to uczucie (ko­twiczenie jest jedną z najstarszych technik NLP. Wyko­rzystuje mechanizm warunkowania, odkryty przez ro­syjskiego fizjologa Pawłowa). Kotwiczenie umożliwia trwałe skojarzenie dowolnego silnego stanu emocjo­nalnego z dowolnym bodźcem, np. widokiem Twojego produktu.

Prezentacja powinna zawierać też elementy potrzeb­ne świadomemu umysłowi do wyprodukowania „lo­gicznego" uzasadnienia określonego działania.

Stroje zgodne z najnowszym trendem mody, drogie zegarki, samochody, wakacje w odległych i egzotycz­nych krajach, najnowsze perfumy, odżywki, polisy ubezpieczeniowe itd. są kupowane, ponieważ są chcia­ne lub wręcz pożądane. Uczucia, emocje popychają lu­dzi do zakupu np. odżywki odchudzającej lub bardzo drogiej marynarki.

 

Podświadomość mówi:

„Chcę ładnie wyglądać!".

Świadomy umysł dorabia uzasadnienie:

„Będę dzięki temu zdrowsza" lub „Człowiek na

moim stanowisku powinien mieć drogą marynarkę

(zegarek, pióro itd.)".

Zresztą przypomnij sobie, jak sam nagle poczułeś, że musisz coś kupić, wejść w posiadanie tego czegoś. Jesz­cze wczoraj nie wiedziałeś, że to istnieje, a dziś musisz to mieć!

I jeśli dokonałeś tego zakupu, to przypomnij sobie, ile „logicznych" i „racjonalnych" uzasadnień wypro­dukował Twój świadomy umysł, abyś mógł pozbyć się ostatnich zahamowań i kupić np. ten telewizor z pa­noramicznym ekranem — bo przecież już wkrótce, za jakieś 10 - 15 lat te z kwadratowymi ekranami przesta­ną działać albo zaczną wydzielać trujące substancje, poza tym żonie podoba się jasna kanapa, do której sta­ra czarna obudowa telewizora nie pasuje. Na kanapę jeszcze trzeba poczekać, ale przynajmniej telewizor bę­dzie pasował (do tej kanapy, której jeszcze nie ma!).

Naucz się sterować tymi procesami i zapomnij o „trudnej sytuacji gospodarczej" oraz „ubożeniu spo­łeczeństwa"

To są właśnie wymówki „logicznego" umysłu. Po­...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin