SiZ_Chce_Wiedziec_Wiecej_Matematyka_Klasa_II.pdf

(2624 KB) Pobierz
Projekt współ nansowany ze środków Unii Europejskiej
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Chcę wiedzieć więcej
Matematyka
klasa I
klasa II
Staś i Zosia w szkole – Chcę wiedzieć więcej – Matematyka
KARTA PRACY NR 1
FIGURY GEOMETRYCZNE
Zadanie 1.
Koło obraca się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Pokoloruj odpo-
wiednie pola na pozostałych kołach.
Zadanie 2.
Na kratkach obok narysuj figurę o tym samym kształcie.
Zadanie 3.
Staś stawia na pasku papieru stempelki z figurami powtarzając pięć
figur za każdym razem w tej samej kolejności. Dorysuj brakujące figury.
Zadanie 4.
Z prostokątnej kartki złożonej na pół Staś wyciął wzór w sposób poka-
zany na rysunku. Narysuj jak będzie wyglądała kartka po rozłożeniu.
Staś i Zosia w szkole – Chcę wiedzieć więcej – Matematyka
2
KARTA PRACY NR 2
FIGURY GEOMETRYCZNE
Zadanie 1.
Ile białych pól ma szachownica pokazana na rysunku? Odpowiedź
wpisz w ramce.
Zadanie 2.
Zaprojektuj podłogę zgodnie z pokazanym wzorem
Zadanie 3.
Zosia ma jedną kartkę w kształcie
dużego kwadratu, jedną w kształcie małego
kwadratu i jedną w kształcie trójkąta – takie jak
na rysunku obok. Układa je obok siebie i w ten
sposób tworzy nowe figury. Skreśl figury, któ-
rych nie da się ułożyć z tych trzech kartek
Zadanie 4.
Ile trójkątów można znaleźć na rysun-
ku obok?
Odpowiedź wpisz w ramce
Staś i Zosia w szkole – Chcę wiedzieć więcej – Matematyka
3
KARTA PRACY NR 3
FIGURY GEOMETRYCZNE
Zadanie 1.
Stasio stwierdził, że wśród poniższych znaków drogowych 4 mają
kształt prostokąta, a Zosia uważa, że takich znaków jest 5. Kto ma rację?
Rację ma .....................................................................
Zadanie 2
Ile różnych kwadratów można znaleźć na rysunku
obok?
Odpowiedź wpisz w ramce
Zadanie 3.
Z dużego kwadratu odcięto 7 małych kwadraci-
ków w sposób pokazany na rysunku. Jeśli pozostałą część ro-
zetniemy na kwadraciki tej samej wielkości co już otrzymane,
to jaka będzie łączna liczba wszystkich otrzymanych małych
kwadracików?
Odpowiedź wpisz w ramce
Staś i Zosia w szkole – Chcę wiedzieć więcej – Matematyka
4
KARTA PRACY NR 4
Zadanie 1.
Pomóż Zosi podzielić tort na części, tak aby w każdej części były:
3 wisienki
1 wisienka
6 wisienek
4 wisienki
Zadanie 2.
Babcia poprosiła Stasia o pomoc w obliczeniu ile potrzeba płotka do
ogrodzenia ogródka, który wygląda następująco:
3m
4m
3m
2m
6m
Działania napisz w ramce:
Zadanie 3.
Zmierz długość boków trójkąta
ABC.
Narysuj
DEF,
którego boki są
dwa razy dłuższe. Oblicz sumę długości boków trójkątów
ABC
i
DEF
A
B
C
AB =
BC =
CA =
DE =
EF =
FD =
Staś i Zosia w szkole – Chcę wiedzieć więcej – Matematyka
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin