MOTUL_KATALOG.pdf

(3409 KB) Pobierz
Katalog olejów
i specyfików
do samochodów
osobowych
www.motul.de
OLEJE SYNTETYCZNE
Żeby silniki współczesnych pojazdów mogły spełniać
przepisy dotyczące emisji spalin EURO IV, konieczne jest
oczyszczanie gazów spalinowych przy użyciu katalizato-
rów, a w silnikach Diesla filtrów cząstek stałych. Aby unik-
nąć awarii systemów oczyszczających, muszą być stoso-
wane specjalne oleje silnikowe o zmniejszonej zawartości
popiołów siarczanowych, fosforu i siarki (SAPS).
FULL SAPS – oleje wysokopopiołowe
8100 X-max
8100 X-cess
5W40 – 5W30
5W40
Opracowany specjalnie dla
silników z turbodoładowaniem,
o wydłużonym okresie między
wymianami oleju.
Klasa jakości/Specyfikacje:
patrz tabelka
MID SAPS
8100 X-clean C3
5W40 – 5W30
DPF
LOW SAPS
8100 Eco-clean+
C1 – 5W30
DPF
FUEL
ECO
Zwiększy moc i przyspieszenie
Twojego samochodu. Lepsza
ochrona silnika przed zuży-
ciem w długim okresie.
Optymalna ochrona, nawet
w ekstremalnych warunkach
jazdy (start-zatrzymanie, jazda
na autostradzie). Dłuższe okre-
sy między wymianami oleju.
Klasa jakości/Specyfikacje:
patrz tabelka
Olej silnikowy o zmniejszo-
nej zawartości popiołów
przeznaczony szczególnie
do samochodów z silnikami
Diesla z wtryskiem bezpo-
średnim i benzynowymi,
spełniających normy emisji
spalin EURO IV, wyposażo-
nych w filtry cząstek stałych
i wymagających olejów
wykonanych w technologii
„Mid SAPS”, o wysokiej lep-
kości wysokotemperaturowej
HTHS.
Klasa jakości/Specyfikacje:
patrz tabelka
Rekomendacje:
BMW, Mercedes/
Chrysler, Ssangyong, Porsche,
Kia/Hyundai, Renault/Nissan,
Suzuki, Fiat
Olej silnikowy przeznaczony
szczególnie do samochodów
z silnikami benzynowymi
i Diesla z wtryskiem bez-
pośrednim, spełniających
normę emisji spalin EURO IV,
wyposażonych w filtr cząstek
stałych, wymagających
olejów o niskiej lepkości wy-
sokotemperaturowej HTHS
i wykonanych w technologii
„Low SAPS”.
Klasa jakości/Specyfikacje:
patrz tabelka
Rekomendacje:
Ford, Mazda DPF
8100 Eco-nergy
5W30
FUEL
ECO
8100 X-lite
0W30
Opracowany specjalnie do
mocnych, nowoczesnych
samochodów. Tworzy wytrzy-
małą, stabilną warstwę filmu
olejowego nawet w najwyż-
szych temperaturach.
Klasa jakości/Specyfikacje:
patrz tabelka
Aż do 10% mniejsze zużycie
paliwa (rozruch i krótka jazda
po mieście). Zredukowana
ilość spalin i zanieczyszczeń.
Optymalna ochrona silnika
przed zużyciem. Dłuższe okre-
sy miedzy wymianami oleju.
Klasa jakości/Specyfikacje:
patrz tabelka
8100 Eco-lite
0W20
FUEL
ECO
8100 Eco-clean C2
5W30
DPF
FUEL
ECO
Paliwooszczędny olej silniko-
wy przeznaczony szczególnie
do samochodów z silnika-
mi benzynowymi i Diesla
z wtryskiem bezpośrednim,
spełniających normy emisji
spalin EURO IV, wyposażo-
nych lub nie w filtry cząstek
stałych.
Klasa jakości/Specyfikacje:
patrz tabelka
Rekomendacje:
Silniki HDI Peu-
geot i Citroen z lub bez filtra
cząstek stałych.
Paliwooszczędny olej
silnikowy przeznaczony
szczególnie do samocho-
dów napędzanych silnikami
benzynowymi, wymaga-
jących oleju silnikowego
zmniejszającego tarcie.
Klasa jakości/Specyfikacje:
patrz tabelka
Rekomendacje:
Silniki ben-
zynowe (wymagania Honda Eu-
rope, silniki benzynowe Mazda,
silniki Subaru SOHC
DPF
DIESEL
PARTICULATE FILTER
FUEL
ECO
FUEL
ECONOMY
KLASA JAKOŚCI
SAE
8100 Eco-lite
8100 Eco-clean+ C1
8100 Eco-clean C2
8100 X-clean C3
8100 X-clean C3
8100 Eco-nergy
8100 X-lite
8100 X-max
8100 X-max
8100 X-cess
SPECIFIC
504 00 - 507 00
SPECIFIC 505 01
505 00 502 00
SPECIFIC 506 01
506 00 503 00
SPECIFIC LL - 04
SPECIFIC 229.51
SPECIFIC
LL A/B 025
SPECIFIC
FORD 913 B
SPECIFIC 0720
SPECIFIC 0710 0700
6100 Synergie +
6100 Synergie
4100 Turbolight
4100 Power
FUEL
FUEL
SPECYFIKACJE
BMW
MB-Approval
VW
PORSCHE GM/OPEL
FORD
RENAULT
API
SM/CF
ACEA
ECO
DPF
FUEL
0W20
5W30
5W30
5W30
5W40
5W30
0W30
5W30
5W40
5W40
ECO
DPF
FUEL
A5/B5/C1
SM/CF
SM/CF
SM/CF
SL/CF
SL/CF
SL/CF
SM/CF
SL/CF
A5/B5/C2
A3/B4/C3
A3/B4/C3
A5/B5
A3/B4
A3/B4
A3/B4
A3/B4
A3/B4/C3
A3/B4/C3
LL - 98
LL - 01
LL - 01
LL - 98
229.3
229.5/229.3
229.5
229.3
502 00/503
01/505 00
502 00/505 00
502 00/505 00
502 00/505 00
504 00/507 00
505 01/502
00/505 00
503 00/506
00/506 01
A3/B4/C3
A3/B4/C3
A3/B4
SJ/GF-2
A5/A1/B
A3/B4/C4
SL/CF
SL/CF
SL/CF
SL/CF
SL/CF
A3/B4
A3/B4
A3/B4
A3/B4
A3/B3
229.3
229.1
229.1
229.1
502 00/505 00
501 01/505 00
501 01/505 00
LL - 04
229.51
LL A/B 025
PORSCHE
LL B025
LL - 04 229.51/229.31 502 00/505 00
LL - 04 229.51/229.31
502 00/505
00/505 01
PORSCHE
M2C 934A
ECO
DPF
DPF
M2C 917A
RN0710 - 0700
FUEL
ECO
DPF
5W30
5W40
0W30
M2C 917A
DPF
5W40
5W30
5W30
DPF
ECO
5W30
5W30
5W40
10W40
15W50
10W40
15W50
M2C 913 B
RN0720
RN0710 - 0700
DPF
OLEJE SPECJALISTYCZNE
„SPECIFIC”
Producenci silników opracowują coraz bardziej skompliko-
wane silniki wymagające coraz dłuższych okresów między
wymianami oleju. Uwzględniając specyficzne wymogi pro-
ducentów, firma MOTUL opracowała środki smarne speł-
niające wyjątkowe wymagania poszczególnych marek.
VOLKSWAGEN/VAG
Specific 506 01 506 00 – 503 00 0W30
504 00 507 00
5W30
DPF
BMW
Specific LL-04
DPF
5W40
Paliwooszczędny, syntetycznyspecjalnie do samochodów
Olej syntetyczny opracowany olej silnikowy opracowany
specjalnie dla wydłużeniaAudi, Skoda, Seat) wyposażonych w
grupy VAG (Volkswagen, okresu między wymianami w naj-
nowszych wysokoprężnych spełniające normy emisji samocho-
najnowszej generacji silniki i benzynowych silnikach spalin Euro
dów VW, Audi, Seat ifiltry cząstek stałych, wymagających olejów
IV, wyposażonych w Skoda.
niskopopiołowych produkowanych w technologii „Low SAPS”.
Specyfikacje:
VW 506 01 - 506 00 - 503 00
Olej syntetyczny, opracowany specjalnie do samochodów
BMW i MINI wyposażonych w silniki spełniające normy emisji
spalin EURO IV, wymagających olejów o zmniejszonej zawar-
tości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki, produkowanych
w technologii „Mid SAPS”.
Klasa jakości/Specyfikacje:
patrz tabelka
Specific 505 01 – 502 00 505 00 5W40
Specific 505 01
obniżonej zawartości popiołów
5W40
W pełni syntetyczny olej o
– 502 00 505 00
siarcza-
Klasa jakości/Specyfikacje:
patrz tabelka
nowych,syntetyczny olejopracowany zawartości popiołów siarcza-
W pełni fosforu i siarki, o obniżonej w technologii „Mid SAPS”.
Zalecanyfosforu i siarki, opracowany w technologii „Mid SAPS”.
nowych, do wszystkich typów silników VW (Diesla – TDI, SDI, TDI
PD i benzynowych), bez typów silników stałych, o standardowym
Zalecany do wszystkich filtrów cząstek VW (Diesla – TDI, SDI, TDI
okresie wymiany oleju (15 tys. km).
PD i benzynowych), bez filtrów cząstek stałych, o standardowym
Specyfikacje:
VW
oleju (15
505 01 - 505 00, FORD WSS M2C 917 A
okresie wymiany
502 00 -
tys. km).
Klasa jakości/Specyfikacje:
patrz tabelka
MERCEDES
Specific 229.51
DPF
5W30
Specific 504 00 507 00 5W30
Olej syntetyczny opracowany specjalnie do samochodów grupy
Specific 506 01 506 00 – 503 00 0W30
VAG (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat) wyposażonych w najnowszej
Paliwooszczędny, syntetyczny olej silnikowy opracowany
generacji silniki spełniaj ace normy emisji spalin Euro IV, wyposażo-
specjalnie dla wydłużenia okresu między wymianami w najnow-
nych w filtry cząstek stałych, wymagających olejów niskopopioło-
szych wysokoprężnych i benzynowych silnikach samochodów
wych produkowanych w technologii „Low SAPS”.
VW, Audi, Seat i Skoda.
Specyfikacje:
VW 504 00 - 507 00
Klasa jakości/Specyfikacje:
patrz tabelka
Olej syntetyczny, opracowany specjalnie do najnowszych
samochodów Mercedes-Benz wyposażonych w silniki spełniają-
ce normy emisji spalin EURO IV, wymagających oleju o zmniej-
szonej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki
produkowanego w technologii „Mid SAPS”.
Klasa jakości/Specyfikacje:
patrz tabelka
RENAULT
Specific 0720
DPF
5W30
FORD/JAGUAR
/MAZDA
Specific Ford 913 B
5W30
FUEL
OPEL/GM/SAAB
Specific LL A/B
025 5W30
Olej syntetyczny, opracowa-
ny specjalnie do modeli firm
OPEL, GM i SAAB wyposażo-
nych w silniki benzynowe lub
wysokoprężne z wtryskiem
bezpośrednim.
Klasa jakości/Specyfikacje:
patrz tabelka
W 100% syntetyczny olej silnikowy specjalnie opracowany dla
silników RENAULT EURO IV i EURO V zaaprobowany oficjalnie
zgodnie z wymaganiami RENAULT RN0720. Energooszczęd-
ny – zmniejsza zużycie paliwa, odporny na utlenianie i pracę
w wysokich temperaturach. RN0720 – wszystkie typy silników
Diesla z filtrami cząstek stałych (DPF, FAP).
Klasa jakości/Specyfikacje:
patrz tabelka
ECO
Paliwooszczędny olej silniko-
wy przeznaczony specjalnie
do samochodów Ford,
Jaguar, Land Rover i Mazda.
Klasa jakości/Specyfikacje:
patrz tabelka
Specific 0710 0700
5W40
W 100% syntetyczny olej silnikowy specjalnie opracowany dla
silników RENAULT (EURO IV i EURO V).
RN0700 – wszystkie typy wolnossących silników benzynowych.
RN0710 – wszystkie typy turbodoładowanych silników ben-
zynowych, RENAULT SPORT a także silników Diesla bez filtra
cząstek stałych DPF.
Klasa jakości/Specyfikacje:
patrz tabelka
OLEJE W TECHNOLOGII
®
TECHNOSYNTHESE
6100
6100 Synergie +
10W40
SPE
R
T
EK
PO
LECA
6100 Synergie
15W50
Olej silnikowy szczególnie zalecany do
wysilonych, nowoczesnych silników
benzynowych, Diesla i zasilanych gazem
LPG, z turbodoładowaniem i z wtryskiem
bezpośrednim. Wzmocniona formuła
syntetyczna zapewniająca maksymalne
osiągi silnika.
Klasa jakości/Specyfikacje:
patrz tabelka
4100
4100 Turbolight 10W40
4100 Power 15W50
Oleje silnikowe serii MOTUL 4100 – Tech-
nosynthese® są zalecane szczególnie
do wysilonych, nowoczesnych silników
benzynowych, Diesla, turbodoładowa-
nych, a także zasilanych gazem LPG.
Klasa jakości/Specyfikacje:
patrz tabelka
Unikalny olej silnikowy wykonany w tech-
nologii Technosynthese
®
, przeznaczony
do wysilonych silników benzynowych,
Diesla, zasilanych gazem LPG, z turbodo-
ładowaniem i z wtryskiem bezpośrednim.
Dłuższe okresy między wymianami oleju.
Zmniejszone zużycie oleju.
Klasa jakości/Specyfikacje:
patrz tabelka
OLEJE MINERALNE
4000
4000 Motion
15W40 – 15W50
Olej przeznaczony jest do silników
benzynowych (również tych zasilanych
gazem LPG), Diesla, także z turbodoła-
dowaniem. Zapewnia długotrwałe utrzy-
manie wysokiej sprawności silnika.
Klasa jakości/Specyfikacje:
ACEA A3/B3 – API SL/CF
Rekomendacje:
VW 505 00 / MB-Approval 229.1
OLEJE CLASSIC
PRZED 1950
Classic Oil
SAE 50
Mineralny olej silniko-
wy przeznaczony dla
samochodów kolekcjo-
nerskich sprzed 1950.
PO 1950
Classic Oil
20W50
Olej silnikowy przezna-
czony szczególnie dla
samochodów kolekcjo-
nerskich po roku 1950.
MOTUL oferuje również 4000 Motion
10W30 dla silników wymagających
mniejszej lepkości oleju.
Klasa jakości/Specyfikacje:
ACEA A1/B1 – API SL/CF
PALIWA ALTERNATYWNE
SPECIFIC CNG/LPG
W pełni syntetyczny olej silnikowy do silników na gaz
naturalny (CNG), na gaz płynny (LPG) oraz silników na
benzynę i gaz.
• wyjątkowe właściwości
• odporność na wysokie temperatury
• zredukowana zawartość popiołów siarczanowych,
fosforu i siarki
2000
2000 Multigrade
15W40 – 20W50
Oleje są przeznaczone dla silników
benzynowych, Diesla, LPG i z turbodoła-
dowaniem.
Klasa jakości/Specyfikacje:
ACEA A2/B2 - API SL/CF
Zgłoś jeśli naruszono regulamin