wystawiamy_jaselka.pdf

(3143 KB) Pobierz
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 71, s.
kacja
du
o
ł
eczna
E
sp
1
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
1
aj
ę
chniczne
e
Wystawiamy jasełka
cia
t
Przeczytaj w słowniku języka polskiego definicję wyrazów
zwyczaj
oraz
wierzenie.
Następnie wytłumacz znaczenie tych
wyrazów własnymi słowami.
Z
k
ę
zy
gielski
J
n
a
zwyczaj –
wierzenie –
2
Wymień co najmniej trzy zwyczaje bożonarodzeniowe.
j
ę
cia
a
I.
puterowe
Z
om
k
II.
acja
duk
rodnic
III.
E
zy
za
r
3
p
Zaznacz właściwe zakończenie zdania.
Jasełka to
kacja
du
uzyczna
A.
m
przedstawienie
E
dotyczące miasta Jasło.
B. widowisko poświęcone narodzinom Chrystusa.
C. spektakl odbywający się w teatrze, a poświęcony zwyczajom
wielkanocnym.
c
a
D.
d
widowisko, którego tematem są narodziny wszystkich małych
uka
st
j
yc
i
zna
E
olon
p
dzieci na całym świecie.
Publikacja bezpłatna
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 71, s.
2
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
1
m
Wystawiamy jasełka
Określ miejsce akcji, czas i bohaterów jasełek pt. „Podróż
w czasie do Betlejem”.
chowan
y
czas
e
ie
W
fizyczn
akcji:
miejsce akcji:
bohaterowie:
2
Zapisz w sześciu punktach plan wydarzeń w przygotowywanym
a
uk
ty
cja
d
przez Was przedstawieniu jasełkowym.
E
s
czna
pla
kacja
du
astyczna
E
pl
am
i
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 71, s.
3
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
3
ukacja
d
Ułóż
c
trzy
E
atematy
zna
m
zdania, w których zastosujesz kolejno:
a) tylko rzeczowniki w liczbie pojedynczej,
b) tylko rzeczowniki w liczbie mnogiej,
c) rzeczowniki w liczbie pojedynczej i w liczbie mnogiej.
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
acja
duk
tyczna
E
plas
4
kacja
du
astyczna
E
pl
Uzupełnij rymowankę.
Jeśli szóstkę chcesz otrzymać, pisz er-zet w wyrazach:
ryma
, żołnie
, harce
, leka
!
,
szlifie
, kuśnie
i apteka
5
Zapisz uzupełnione wyrazy z zadania 4 w kolejności alfabetycznej.
am
i
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Publikacja bezpłatna
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 71, s.
4
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
1
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
Wystawiamy jasełka
Każdemu prezentowi przyporządkowana jest liczba.
Odczytaj liczby, zapisz działania. Wykonaj obliczenia, pamiętając
o kolejności wykonywania działań. Wpisz wynik w okienko obok
sylaby. Uporządkuj wyniki z sylabami malejąco i odczytaj hasło.
acja
duk
tyczna
E
plas
9
kacja
du
astyczna
E
pl
+
+
-
45
5
74
36
48
83
6
35
7
= 83
:
:
=
7
= 75
=1
= 49
= 78
= 16
= 32
48 + 35 =
PRZY
ŁA
DO
JU
NAS
JEDŹ
KO
MI
:
+
-
cam
i
-
83
78
75
49
32
16
7
1
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 71, s.
5
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
2
XII
I
II
III
IV
VI
V
owan
Napisz,
ych
yczne
ie
W
fiz
11 12
10
9
8
7
6
1
2
X
którą godzinę przed południem wskazują zegary.
XI XII
I
II
III
IV
V
10
9
8
7
6
5
4
11 12
1
2
X
VIII
VII
3 IX
VI
V
XI XII
I
II
III
IV
10
9
8
7
6
5
4
11 12
1
2
X
VIII
VII
3 IX
VI
V
XI XII
I
II
III
IV
10
9
8
7
6
5
4
11 12
1
2
3
3 IX
4 VIII
VII
5
VI
3
I
II
III
IV
VI
V
I XII
I
XII 12
XII I
XI
XI 11 12I 1
XI 11 I 1
XI 11 12 1
II 2
X 10
II 2 X 10
II 2 X 10
X 10
III 3 IX 9
IX 9
III 3 IX 9
III 3 IX 9
IV 4 VIII 8
VIII 8
IV 4 VIII 8
IV 4 VIII 8
VII
VII 7
V 5
VII 7 6V 5
VII 7
V 5
VI 6
VI
VI 6
acja
duk
tyczna
E
plas
XII
Napisz, którą godzinę po południu wskazują zegary.
XII I
11 12
XII
XII 12
XII I
XI 11 12I 1
XI 11 I 1
XI 11 12 1
1
II 2
X 10
II 2
II 2 X 10
II 2
X 10
III 3 IX 9
3 IX 9
IX 9
III 3
III
III 3
IV 4
5
IV 4
VIII 8
VII 7
V 5
VI 6
IV 4
VIII 8
7
5
VII
VI 6V
IV 4
VIII 8
VII 7
V 5
VI 6
11 12
10
9
8
7
6
5
4
1
2
3
V
7
VI 6
kacja
du
astyczna
E
pl
4
Oblicz, ile godzin upływa pomiędzy godzinami
zaznaczonymi na zegarach. Co udało Ci się zauważyć?
Przed
południem
Po
południu
11 12
II
III
10
9
8
7
6
5
4
1
2
3
XI XII
I
II
III
IV
X
11 12 XI 1XII I
2
10
X
9
8
IX
3
III
VII
VI
V
4
IV
VIII
7
VII 5
6
VI V
XI XII
I
II
III
IV
X
11 12 XI 1XII I
2
10
X
9
8
7
IX
3
11 12
II
III
10
9
8
7
6
1
2
3
4
5
cam
i
III
VII
VI
V
4
IV
VIII
VII 5
V
6
VI
XI XII
I
II
III
IV
X
11 12 1
XI XII I
2
10 X
9
8
7
IX
3
11 12
II
III
10
9
8
7
6
1
2
3
4
5
X
VI
V
VIII
VII
4
IV
VIII
VII 5
V
6
VI
XI XII
I
II
III
IV
X
11 12 1
XI XII I
2
10 X
9
8
7
IX
3
11 12
II
III
10
9
8
7
6
1
2
3
4
5
Publikacja bezpłatna
X
VI
V
VIII
VII
4
IV
VIII
VII 5
V
6
VI
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Zgłoś jeśli naruszono regulamin