powitanie wiosny.pdf

(2293 KB) Pobierz
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 116, s.
1
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
1
m
Powitanie wiosny
Napisz sprawozdanie do kroniki klasowej z pożegnania zimy
przez Waszą klasę.
Kronika klasowa
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
acja
duk
tyczna
E
plas
kacja
du
astyczna
E
pl
2
Wyjaśnij, co oznaczają pojęcia:
marzanna, gaik,
przesądy.
marzanna –
gaik –
przesądy –
Publikacja bezpłatna
am
i
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 116, s.
2
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
3
acja
du
t
k
matycz
Do podanych
E
a
e
na
m
rzeczowników dopisz po trzy określające je
przymiotniki.
drzewo –
przyroda –
słońce
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
wiatr –
4
Opisz wiosnę. Pamiętaj o użyciu przymiotników.
acja
duk
tyczna
E
plas
kacja
du
astyczna
E
pl
am
i
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
kacja
du
onistyczn
E
ol
a
p
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 116, s.
3
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
5
ukacja
d
Określ liczbę
E
atematyczna
m
i rodzaj podkreślonych przymiotników.
ciepłe powietrze –
dłuższe dnie –
owa
małe
nie
ych
yczne
ptaki
W
fiz
ciemna chmura –
sympatyczni chłopcy –
6
Ed
lastyczna
p
Uzupełnij tabelę.
ukacja
Oni, one
myślą
Ja
kacja
du
astyczna
E
pl
rysuję
projektują
zrobię
napiszą
przyniosę
wyrzucą
am
i
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Publikacja bezpłatna
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 116, s.
4
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
1
owan
ych
yczne
ie
W
fiz
Powitanie wiosny
Oblicz i pokoloruj zgodnie
z legendą.
30 – 7
acja
duk
tyczna
E
plas
– 54
– 16
– 66
66 – 50
18 + 5
85 – 62
72 – 6
90 – 36
33 + 33
12 + 4
kacja
du
astyczna
E
pl
76 – 60
– 23
10 + 6
60 + 15
32 – 16
100 – 25
40 – 24
– 75
2
cam
i
Dzieci podczas spaceru zobaczyły
3 klucze wracających ptaków.
W pierwszym było 8 żurawi, w drugim
leciały gęsi i było ich o 8 więcej niż
żurawi. W trzecim leciały dzikie kaczki
i było ich o 15 więcej niż żurawi. Ile
wszystkich lecących ptaków zobaczyły
dzieci podczas spaceru? Uzupełnij
tabelę i wykonaj obliczenia.
Ptaki
żurawie
dzikie gęsi
dzikie kaczki
Liczba
ptaków
w kluczu
Dzieci zobaczyły
Publikacja bezpłatna
ptaków.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
acja
du
t
k
matycz
E
a
e
na
m
Ad@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 116, s.
5
KARTA:
..........................................
Z KLASY:
.......................................
3
ow
n
Ada
a
naliczyła
ych
yczne
ie
W
fiz
36 przebiśniegów rosnących w 4 kępkach.
W każdej kępce było tyle samo kwiatków. Ile przebiśniegów było
w każdej kępce?
acja
duk
tyczna
E
plas
W każdej kępce było
przebiśniegów.
4
kacja
du
astyczna
E
pl
Dziadek
Rozwiąż zadanie za pomocą drzewka.
Jasia przygotował 9 grządek na warzywa. Na każdej
grządce zaznaczył 8 rzędów. W 16 rzędach zasiał marchew,
a w 24 sałatę. Ile rzędów zostało do obsiania?
+
cam
i
Do obsiania zostały
rzędy.
Publikacja bezpłatna
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Zgłoś jeśli naruszono regulamin