Plan maj.docx

(23 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej dla grupy III dzieci pięcioletnich maj 2014 r

 

 

 

Tematyka kompleksowa:                                                                                                                                                                                                                                          Zwierzęta żyjące w ZOO                                                                                                                                                                                                                                   To właśnie ja                                                                                                                                                                                                                                                                Dzień  Matki

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                        Opracowali: Beata Matuszka, Stanisław Kaczmarczyk

 

 

 

Tematyka kompleksowa

 

 

Środki realizacji

 

 

Treści programowe

 

Zwierzęta żyjące w ZOO

 

 

Poniedziałek: 05. 05. 2014 r.

Poznajemy zwierzęta egzotyczne – opowiadanie nauczyciela połączona z rozmową kierowaną w oparciu o gazetkę tematyczną, obrazki, ilustracje zwierząt egzotycznych oraz „Wielką księgę zwierząt”, scenki dramowa na podstawie zgromadzonych wiadomości o życiu i zwyczajach poznanych zwierząt.

 

Zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Słońce świeci pada deszcz”.

 

• „Wybrane przeze mnie zwierzę egzotyczne” – rysowanie kredkami ołówkowymi sylwetek wybranego zwierzęcia z uwzględnieniem elementów krajobrazu w którym ono na co dzień żyje.

 

 

Wtorek: 06. 05. 2014 r.

Zapoznanie dzieci z treścią, rytmem i melodią piosenkiNasze przedszkolne ZOO”
nauka I zwrotki piosenki ze słuchu, metodą fragmentaryczną, zabawy rytmiczno słuchowe.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych „Safari” w formie opowieści ruchowej.

 

Środa: 07. 05. 2014 r.

„Nasze ZOO” – zabawy i ćwiczenia wspomagające rozwój operacyjnego rozumowania w zakresie aspektu kardynalnego liczby naturalnej.

 

Zabawa ruchowa z elementem czworakowania „Koty duże i małe”.

 

„Zwierzęta z afrykańskiej sawanny” – wykonywanie prac techniką orgiami.

 

 

Czwartek: 08. 05. 2014 r.

„Nasze przedszkolne ZOO” – nauka refrenu i II zwrotki piosenki ze słuchu, metodą fragmentaryczną, zabawy rytmiczno – słuchowe.

 

Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Struś”.

 

• „Lew, tygrys, małpa” – wykonywanie pracy techniką wydzieranki (szare gazety
– kolorowy papier”.

 

Piątek: 09. 05. 2014 r.

„Idzie Lew” – zapoznanie z treścią wiersza, ćwiczenia logorytmiczne w oparciu o tekst poznanego utworu, scenki pantomimiczne z życia wybranych zwierząt egzotycznych.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych „Safari” w formie opowieści ruchowej.

 

 

1.1, 3.1, 3.3, 4.3, 7.2, 9.2, 12.1, 14.5

- nazywanie dorosłych i młodych zwierząt

- poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikającego z niszczycielskiej działalności człowieka

- poznawanie sposobów dbania o środowisko

- poznawanie wybranych zwierząt egzotycznych oraz ich naturalnego środowiska

- nazywanie barw podstawowych

- tworzenie prac plastycznych inspirowanych literaturą

- rysowanie na różnym podłożu

- poznawanie różnych technik plastycznych

- tworzenie galerii prac plastycznych

 

1.1, 3.1, 3.3, 5.3, 5.4, 8.1, 8.2

- nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu

- zbiorowe i indywidualne śpiewanie piosenek

- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych

- uczestniczenie w zabawach z elementami rywalizacji

 

3.1, 3.3, 4.3, 9.2, 12.1, 12.2, 13.1, 13.2

- posługiwanie się liczebnikami w aspekcie kardynalnym

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10

- rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego

- łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej

- wykorzystywanie w pracach plastycznych materiałów odpadowych

 

9.2, 8.1, 8.2, 8.3

- nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu

- zbiorowe i indywidualne śpiewanie piosenek

- wykonywanie prostych jedno - , dwutaktowych tematów rytmicznych na instrumentach perkusyjnych

- poznawanie różnych technik plastycznych

- tworzenie galerii prac plastycznych

 

 

1.1, 3.1, 3.3, 4.3, 5.3, 5.4, 7.2, 12.1, 12.2, 14.4, 14.5

- ćwiczenia narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem krótkich tekstów

- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych

- uczestniczenie w zabawach z elementami rywalizacji

 

 

To właśnie ja

 

Poniedziałek: 12. 05. 2014 r.

• „Jacy jesteśmy” – rozmowa kierowana w oparciu o metodę burzy mózgów
z wykorzystaniem gazetki tematycznej, plansz dydaktycznych – zabawy w tworzeniu
i czytaniu tematycznych wyrazów.

 

Zabawa ruchowa z elementem biegu „Kto najszybciej?”

 

• „”Tak wyglądamy” – wykonanie pracy techniką łączoną.

 

Wtorek: 13. 05. 2014 r.

„Zaproszenia dla mamy” – wykonywanie prac techniką łączoną.

 

„Razem z mamą i tatą” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej.

 

 

Środa: 14. 05. 2014 r.

„To jestem ja” – zabawy i ćwiczenia utrwalające znajomość schematu własnego ciała.

 

Udział w spektaklu „Zajęcza chata” – prezentowanego w Teatrze Elektrycznym,
w ramach współpracy z Biblioteką Miejską w Skoczowie.

 

Czwartek: 15. 2014 r.

„Piosenki o nas” – słuchanie, śpiewania zbiorowe i indywidualne m.in. utworów: „Marsz przedszkolaków, „Jak przyjemnie maszerować”, Czy chudy czy gruby”, „Ojciec Wirgiliusz” – zabawy taneczne do w/w piosenek.

 

„Taki jestem” – rysowanie autoportretu kredkami świecowymi.

 

 

Piątek: 16. 05. 2014 r.

„Jakie mamy emocje i jak je poznajemy” – rozmowa kierowana inspirowana metodą burzy mózgu z wykorzystaniem plansz dydaktycznych – tworzenie scen dramowych dotyczących uzewnętrzniania poszczególnych rodzajów emocji.  Zabawy w tworzeniu tematycznych wyrazów oraz ich odczytywaniu.

 

„Razem z mamą i tatą” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej.

 

 

1.1, 3.1, 6.5, 7.2, 9.2, 9.3, 8.1, 8.3,

- określanie swoich cech fizycznych: wzrost (w odniesieniu
do innych), kolor włosów

- ćwiczenia oddechowe połączone z wypowiadaniem głosek

- wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć

- stosowanie w wypowiedziach prawidłowych form fleksyjnych

- poznawanie różnych technik plastycznych

 

5.3, 5.4, 9.2, 9.3

- samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie

- ćwiczenia narządów artykulacyjnych

- uczestniczenie w zabawach ruchowych kształtujących postawę

 

7.1, 7.2, 13.4, 3.1, 3.2, 3.3

- dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a także niepowtarzalności innych , szanowanie jej

- oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci

- przestrzeganie zasad właściwego zachowania się

 

9.2, 9. 3, 8.1, 8.3,

- rysowanie siebie, dostrzeganie z zmian zachodzących pod wpływem upływającego czasu

- odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego

- słuchanie piosnek z płyt kompaktowych

- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce

 

5.3, 5.4, 3,1, 3,2, 3.3,

- wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw

- określenie sytuacji wywołującej różne emocje

- radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach

- przekazywanie swoich odczuć

- uczestniczenie w zabawach ruchowych kształtujących postawę

- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych
z wykorzystaniem standardowych metod

 

Dzień Matki

 

 

Poniedziałek: 19. 05. 2014 r.

„Jaka jest moja mama?” – rozmowa kierowana w oparciu o metodę burzy mózgu
z wykorzystaniem tematycznej gazetki, ilustracji, tematycznych obrazków oraz własnych doświadczeń dzieci – zabawy w czytaniu oraz tworzeniu wyrazów i prostych zdań.

 

„Wyprawa z nieznane” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej.

 

Wtorek: 20. 05. 2014 r.

„Czy mamie trzeba pomagać?” – historyjka obrazkowa – tworzenie wyrazów tematycznie związanych z prezentowaną historią, utrwalenie umiejętności czytania.

 

„Upominek dla mojej mamy” – wykonywanie okolicznościowego podarunku (serduszko – forma przestrzenna).

 

Środa: 21. 05. 2014 r.

„Razem z mamą w kuchni” – zabawy i ćwiczenia wspomagające rozwój operacyjnego rozumowania w zakresie posługiwania się liczbami w aspekcie kardynalnym

 

„Wyprawa z nieznane” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej.

 

Czwartek: 22. 05. 2014 r.

„Kochana mamo” – zapoznanie z treścią, rytmem i melodią piosenki – nauka I zwrotki,

fragmentami metodą ze słuchu. Zabawy i ćwiczenia rytmiczno – ruchowe
z wykorzystaniem poznanej piosenki.

 

Projektowanie – wymyślanie oraz wykonanie wybranych fragmentów scenografii
do spektaklu „Za co kochamy naszej mamy”, przygotowywanego na spotkanie z okazji Dnia Matki.

 

Piątek: 23. 05. 2014 r.

„Za co kochamy nasze mamy” – próba sceniczna przygotowywanego spektaklu
z okazji Dnia Matki.

 

Udział w biegu na stadionie KS. Beskid w ramach akcji „Cały Skoczów biega”.

 

 

Poniedziałek: 26. 05. 2014 r.

„Za co kochamy nasze mamy” – próba sceniczna spektaklu przygotowanego z okazji Dnia Matki.

 

Wykonywanie brakujących elementów scenografii (malowanie, wycinanie, klejenie)

 

Wtorek: 27. 05. 2014 r.

„Koncert dla mamy” – indywidualne, zbiorowe wykonywanie poznanych dotychczas piosenek, podejmowanie prób ilustracji ruchowej i instrumentacji (instrumenty perkusyjne) wybranych utworów.

 

Laurka dla mojej mamy” – projektowanie oraz wykonanie techniką łączoną okolicznościowego upominku. Godzina 1600 – spektakl dla zaproszonych mam połączony z wręczeniem upominków oraz poczęstunkiem.

 

Środa: 28. 05. 2014 r.

„Z moją mamą” – kontynuowanie zabaw i ćwiczeń wspomagających rozwój operacyjnego rozumowania w zakresie ustalanie stałości ilości płynu (dochodzenie
do wniosku, że ilość płynu się nie zmienia, chociaż obserwacja zmian sugeruje, że jest go więcej lub mniej.

 

„Wyprawa z nieznane” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej.

 

29. 2014 r.

„Wspólne zabawy z mamą” – udział w zabawach taneczno – ruchowych
z wykorzystaniem znanych dzieciom piosenek np. „Dwóm tańczyć się zachciało, Nie chcę cię znać, Marsz przedszkolaków itp.

 

„Przygotowujemy projekt plakatu na festyn rodzinny (organizowany w godzinach popołudniowych) – technika łączona.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin