swift 4. koduj jak mistrz. wydanie iv full scan.mobi

(34479 KB) Pobierz
Spis treści
O autorze
O recenzencie technicznym
Wprowadzenie
Rozdział 1. Pierwsze kroki w języku Swift
Czym jest Swift?
Funkcje języka Swift
Plik typu playground
Rozpoczęcie pracy z plikiem typu playground
Typ pliku playground
Wyświetlanie obrazu w pliku playground
Tworzenie i wyświetlanie wykresu w pliku playground
Czym nie jest plik typu playground?
Składnia języka Swift
Komentarze
Średniki
Nawiasy okrągłe
Nawiasy klamrowe
Operator przypisania nie zwraca wartości
Białe znaki w konstrukcjach warunkowych i poleceniach przypisania są opcjonalne
Program wyświetlający komunikat Witaj,
świecie!
Podsumowanie
11
12
13
17
18
19
21
21
24
25
28
29
29
30
32
33
33
34
35
35
37
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
Rozdział 2. Zmienne, stałe, ciągi tekstowe i operatory
Zmienne i stałe
Definiowanie zmiennych i stałych
Bezpieczeństwo typu
Inferencja typu
Jawne określenie typu
Typy liczbowe
Wartości boolowskie
Ciąg tekstowy
Zmienne typu opcjonalnego
Dołączanie wartości typu opcjonalnego
Łączenie
wartości typu opcjonalnego
Typy wyliczeniowe
Operatory
Operator przypisania
Operatory porównania
Operatory arytmetyczne
Operator reszty z dzielenia
Złożone operatory przypisania
Trójargumentowy operator warunkowy
Operator logiczny NOT
Operator logiczny AND
Operator logiczny OR
Podsumowanie
39
40
41
42
43
43
44
48
48
52
54
55
57
61
61
61
62
62
63
63
63
64
64
64
Rozdział 3. Krotki i kolekcje
Typy kolekcji w Swifcie
Modyfikowalność
Tablica
Tworzenie oraz inicjalizacja tablicy
Uzyskanie dostępu do elementu tablicy
Zliczanie elementów tablicy
Czy tablica jest pusta?
Dodawanie elementu do tablicy
Wstawienie wartości do tablicy
Zastępowanie elementu tablicy
Usunięcie elementu z tablicy
Połączenie dwóch tablic
Pobranie podtablicy z tablicy
Wprowadzenie wielu zmian w tablicy
Algorytmy dla tablic
Iteracja przez tablicę
Słownik
Utworzenie oraz inicjalizacja słownika
Uzyskanie dostępu do wartości słownika
Zliczanie kluczy lub wartości w słowniku
Czy słownik jest pusty?
Uaktualnienie wartości klucza
67
67
68
68
69
70
71
72
72
73
73
73
74
74
75
75
78
79
79
80
80
80
81
4
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
Dodanie pary klucz-wartość
Usunięcie pary klucz-wartość
Zbiór
Inicjalizacja zbioru
Wstawianie elementów do zbioru
Określenie liczby elementów w zbiorze
Sprawdzenie, czy zbiór zawiera dany element
Iteracja przez zbiór
Usunięcie elementu zbioru
Operacje na zbiorze
Krotka
Podsumowanie
81
82
82
82
83
83
84
84
84
84
86
87
Rozdział 4. Funkcje programu i sterowanie przebiegiem ich działania
Czego nauczyłeś się dotąd z książki?
Nawias klamrowy
Nawias okrągły
Sterowanie przebiegiem działania programu
Konstrukcje warunkowe
Pętla for-in
Pętla while
Konstrukcja switch
Używanie bloków case i klauzul where w konstrukcjach warunkowych
Polecenia transferu kontroli
Funkcje
Funkcja z pojedynczym parametrem
Funkcja z wieloma parametrami
Zdefiniowanie wartości domyślnych parametrów
Zwrot wielu wartości przez funkcję
Zwrot wartości typu opcjonalnego
Dodawanie zewnętrznych nazw parametrów
Używanie parametrów wariadycznych
Parametr inout
Zebranie wszystkiego w całość
Podsumowanie
89
90
90
90
91
91
94
96
97
101
105
107
107
109
109
110
111
112
113
114
114
115
Rozdział 5. Klasy i struktury
Czym są klasy i struktury?
Podobieństwa między klasami i strukturami
Różnice między klasami i strukturami
Przekazywanie przez wartość kontra przez referencję
Utworzenie klasy lub struktury
Właściwość
Właściwość przechowywana
Właściwość obliczana
Obserwator właściwości
Metoda
117
118
118
118
119
120
120
120
122
125
126
5
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
Własna metoda inicjalizacyjna
Wewnętrzne i zewnętrzne nazwy parametru metody inicjalizacyjnej
Metoda inicjalizacyjna, której działanie może zakończyć się niepowodzeniem
Kontrola dostępu
Dziedziczenie
Nadpisanie metody lub właściwości
Nadpisywanie metody
Nadpisywanie właściwości
Uniemożliwianie nadpisywania
Protokoły
Składnia protokołu
Wymagania właściwości
Wymagania metody
Rozszerzenie
Zarządzanie pamięcią
Sposób działania mechanizmu ARC
Cykl silnych odwołań
Podsumowanie
128
130
130
132
133
135
136
137
138
138
139
139
140
142
143
143
145
149
Rozdział 6. Protokoły i rozszerzenia protokołów
Protokół jako typ danych
Polimorfizm za pomocą protokołów
Rzutowanie typu i protokół
Rozszerzenie protokołu
Czy trzeba używać protokołów?
Biblioteka standardowa Swifta
Podsumowanie
151
152
154
154
156
163
164
165
Rozdział 7. Projekt oparty na protokołach
Wymagania
Projekt zorientowany obiektowo
Projekt zorientowany na protokoły
Dziedziczenie protokołu
Kompozycja protokołu
Programowanie zorientowane na protokoły
Używanie klauzuli where z protokołem
Struktura kontra klasa
Struktura tablicy
Podsumowanie
167
168
168
174
174
175
176
179
180
181
182
Rozdział 8. Tworzenie bezpiecznego kodu
za pomocą atrybutu available i obsługi błędów
Natywna obsługa błędów
Przedstawienie błędu
Zgłaszanie błędu
Przechwytywanie błędu
Atrybut available
Podsumowanie
183
184
184
185
187
191
192
6
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin