4dział 3.1.pdf

(3667 KB) Pobierz
3.
3.1.
Bezpieczeństwo obsługi i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i
środowiska
Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy
Jaki rodzaj transportu jest najbardziej
niebezpieczny z punktu widzenia zagrożenia
życia?
1
a) Lotniczy.
b) Wodny.
c) Drogowy.
Które z niżej wymienionych wypadków
drogowych zdarzają się w Polsce najczęściej?
2
a) Najechanie na zaporę kolejową.
b) Zderzenie się pojazdów w ruchu.
c) Wywrócenie się pojazdu.
W jakim miejscu wydarza się największa liczba
wypadków drogowych w Polsce?
a) Poza obszarem zabudowanym.
3
b) Na obszarze zabudowanym.
c) Na obszarze zabudowanym, z wyjątkiem
miast, których liczba mieszkańców
przekracza 1 milion.
Ile wypadków powstaje corocznie z winy
kierujących pojazdami w Polsce?
4
a) Ponad 30 tysięcy.
b) Około 20 tysięcy.
c) Poniżej 10 tysięcy.
1
3.
3.1.
Bezpieczeństwo obsługi i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i
środowiska
Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy
5
W jakiej grupie wiekowej ma miejsce
największa liczba wypadków drogowych
(biorąc pod uwagę kierującego pojazdem jako
sprawcę)?
a) 18 – 24 lata.
b) 25 – 39 lat.
c) 40 – 59 lat.
Osoby w jakim przedziale wiekowym zaliczani
są do grupy tak zwanych „młodych
kierowców”?
6
a) 16 – 17 lat.
b) 18 – 24 lat.
c) 18 – 30 lat.
Jaki jest statystyczny udział samochodów
ciężarowych w wypadkach drogowych w Polsce
(pod uwagę bierzemy kierujących tymi
pojazdami jako sprawców)?
7
a) Nieznacznie mniejszy niż w przypadku
samochodów osobowych.
b) Około 10 krotnie niższy niż dla udziału
w takich zdarzeniach samochodów
osobowych.
c) Prawie taki sam jak w przypadku autobusów
komunikacji publicznej.
Jak często kierowcy samochodów ciężarowych
przyczyniają się do powstawania wypadków
drogowych w Polsce?
8
a) Rzadziej niż kierowcy samochodów
osobowych.
b) W podobnym stopniu jak kierujący
autobusami.
c) W podobnym stopniu jak inni kierowcy
pojazdów samochodowych.
2
3.
3.1.
Bezpieczeństwo obsługi i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i
środowiska
Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy
W jakim przedziale czasowym ma miejsce
największa liczba wypadków drogowych
w Polsce?
9
a) 0.01-9.59.
b) 10.00-20.59.
c) 21.00-0.00.
Kto ginie głównie w wypadkach z udziałem
samochodów ciężarowych w Polsce ?
10
a) Pasażerowie samochodów ciężarowych.
b) Kierujący samochodami ciężarowymi.
c) Pozostali uczestnicy ruchu.
Które samochody ciężarowe, biorą udział w
większej ilości wypadków drogowych w Polsce?
11
a) Samochody ciężarowe bez przyczep.
b) Samochody ciężarowe z przyczepami.
c) Cysterny przewożące towary niebezpieczne.
Jak nazywa się wewnątrzzakładowy dokument,
regulujący zagadnienia związane z zasadami
BHP?
12
a) Regulamin pracy.
b) Kodeks postępowania w sytuacjach
zagrożenia.
c) Instrukcja stanowiska pracy
3
3.
3.1.
Bezpieczeństwo obsługi i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i
środowiska
Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy
Czy regulamin pracy może występować
w zakładzie zatrudniającym jedynie 19
pracowników?
13
a) Nie, wówczas występuje wyłącznie układ
zbiorowy pracy.
b) Tak.
c) Tak, ale tylko, jeżeli pracownicy
jednogłośnie wyrażą na to zgodę.
Czy regulamin pracy może być mniej korzystny
w stosunku do pracowników od postanowień
ogólnych zawartych w kodeksie pracy?
a) Tak, jeśli taki zapis regulaminu nie zagraża
bezpieczeństwu pracowników podczas
wykonywania obowiązków służbowych.
b) Tak, ponieważ w zakładzie pracy to
pracodawca decyduje o zasadach realizacji
zadań przewidzianych dla pracowników
c) Nie, w
żadnym
wypadku.
Czy pracownik może odmówić używania na
stanowisku pracy odzieży ochronnej, jeśli
otrzymał ją od pracodawcy?
14
15
a) Nie, ponieważ chroni ona zdrowie
pracownika oraz jego prywatny ubiór.
b) Tak, to pracownik decyduje jakiego rodzaju
odzież będzie nosił w czasie pracy.
c) Tak, jeśli uzna,
że
nie będzie czuł się w niej
swobodnie.
Co jest przykładem typowego niebezpiecznego
czynnika w karcie ryzyka zawodu kierowcy
samochodu ciężarowego?
16
a) Obsługa samochodu ciężarowego na
stanowisku technicznym.
b) Głównie drgania występujące podczas jazdy
po nierównościach.
c) Stres związany z grafikiem zadań
przewozowych.
4
3.
3.1.
Bezpieczeństwo obsługi i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i
środowiska
Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy
Co jest przykładem typowego szkodliwego
czynnika w karcie ryzyka zawodu kierowcy
samochodu ciężarowego?
a) Drgania występujące podczas jazdy po
nierównościach.
b) Głównie stres wywołany zachowaniem
innych uczestników ruchu.
c) Obsługa samochodu ciężarowego związana
z koniecznością wymiany uszkodzonego
koła w warunkach drogowych.
Co jest przykładem typowego uciążliwego
czynnika w karcie ryzyka zawodu kierowcy
samochodu ciężarowego?
a) Głównie drgania występujące podczas jazdy
po nierównościach.
17
18
b) Hałas wywołany brakiem należytego
umiejscowienia luźno leżących
przedmiotów w kabinie samochodu
ciężarowego.
c) Nieszczelny układ wydechowy i spaliny
przedostające się do wnętrza kabiny.
Podczas jakich warunków atmosferycznych ma
miejsce największa liczba wypadków
drogowych w Polsce?
19
a) Opadów deszczu.
b) Opadów
śniegu
lub oblodzenia.
c) Dobrych warunków.
Czy stwierdzenie „liczba wypadków drogowych
wzrasta wraz z pogarszaniem się warunków
atmosferycznych na drodze” jest prawdziwe?
20
a) Nie.
b) Tak.
c) Tak – dotyczy to zwłaszcza silnych opadów
deszczu,
śniegu
oraz oblodzenia jezdni.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin