Odkrywam_siebie_Czterolatek_przew_met_cz3.pdf

(1973 KB) Pobierz
C
Z
T
E
R
O
L
A
TE
K
Przewodnik metodyczny
część 3
LUTY, TYDZIEŃ I
TREŚCI
PROGRAMOWE
1
TEMAT
TYGODNIA
2
DZIEŃ
3
1.
TEMAT
DNIA
4
AKTYWNOŚĆ
I DZIAŁALNOŚĆ
DZIECKA
5
Dbamy o nasze zdro-
Jestem samo-
wie
dzielny
Zdrowa żywność
w kuchni
– spożywanie zdrowej
żywności: warzyw,
owoców, mięsa, na-
biału (ograniczenie
spożycia słodyczy,
chipsów), picie kom-
potów, soków (ogra-
niczenie napojów
gazowanych)
– przezwyciężanie nie-
chęci do nieznanych
potraw
– przestrzeganie zasad
właściwego zachowa-
nia podczas spożywa-
nia posiłków.
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej wspo-
magający rozwój
aktywności dzieci,
Grupa MAC S.A.
2017, s. 71).
Różnicowa-
Ćwiczenia
nie głosek
artykulacyjne
k–g
– różnicowanie
głosek k
– g.
Numery obszarów z podstawy programowej:
2.
Przedszkol-
Wycieczka do
na kuchnia
przedszkolnej
kuchni.
Rozmowa na
temat wycieczki
do przedszkolnej
kuchni.
Numery obszarów z podstawy programowej:
3.
Liczymy do
Zabawa dydaktycz-
czterech
na Podwieczorek
dla lalek.
Numery obszarów z podstawy programowej:
4.
Kolorowy
obrus
Zabawa przy pio-
sence Kiedy
się
nudzę.
Kolorowy obrus
wycinanie pasków
i ich naklejanie.
Wykonanie kru-
chych ciasteczek
na podwieczorek.
W kuchni – ćwicze-
nia słuchowo-ru-
chowo-graficzne.
Numery obszarów z podstawy programowej:
5.
Ciasteczka
Numery obszarów z podstawy programowej:
2
LUTY, TYDZIEŃ I
CELE OGÓLNE
6
– rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawno-
ści fizycznej
KARTY
CELE OPERACYJ- PRACY, CZ. 2,
NE
WYPRAWKA,
TABLICE
7
Dziecko:
– mówi wyraźnie
– współdziała z partne-
rem
nr 3
8
ZAJĘCIA
RUCHOWE
9
Zestaw zabaw ru-
chowych – nr XIX
(opracowany przez
M. Markowską).
Zabawa orientacyjno-
-porządkowa Czujne
skrzaty (opracowana
przez M. Markowską).
Zabawy ruchowo-
-naśladowcze: Jestem
kucharzem, Gotujemy
zupę.
Dowolny taniec przy
piosence Kiedy
się
nudzę.
Zabawa muzyczno-
-ruchowa Wesoło
smutno.
Zestaw ćwiczeń ru-
chowych – nr XIV.
(Pozostałe zabawy
i ćwiczenia zostały
opracowane przez
autora).
I 1, I 2, I 3, I 5, I 7, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2
– zapoznanie z wyposa- – wie, jak wygląda kuch- nr 4
żeniem kuchni, pracą nia w przedszkolu
kucharzy
– rozwijanie mowy
– wypowiada się na te-
mat pracy kucharzy
I 1, I 2, I 3, I 5, I 7, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2, IV 7
– rozwijanie umiejętno- – liczy do czterech
ści liczenia
– rozwijanie sprawno-
ści fizycznej
– współdziała z partne-
rem
nr 5
I 1, I 2, I3, I 5, I 7, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2, IV 15
– umuzykalnianie dzie- – akompaniuje na kołat-
W
ci
kach
– rozwijanie sprawno-
ści rąk
– wycina proste kształty
I 1, I 2, I 3, I 5, I 7, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2, IV 7, IV 8
– zachęcanie do uczest- – pomaga przy wyko-
nictwa w przygotowa- nywaniu ciasteczek
niu prostych potraw
– rozwijanie percepcji – dzieli nazwy obraz-
słuchowej
ków na sylaby
I 1, I 2, I 3, I 5, I 7, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2, IV 4
T 44
3
LUTY, TYDZIEŃ II
Interesujemy się
W krainie
książką
baśni
Organizowanie w sali
kącika książek
− nabywanie nawyku
dbania o książki, sza-
nowania ich.
Wzbudzanie zaintere­
sowania literaturą
− słuchanie wierszy,
opowiadań, baśni pol-
skich i zagranicznych
autorów.
(Nasze
przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej wspo-
magający rozwój
aktywności dzieci,
Grupa MAC S.A.
2017, s. 33–34).
1.
Postacie
z baśni
Słuchanie opowia-
dania R. Piątkow-
skiej Obudzona
królewna.
Numery obszarów z podstawy programowej:
2.
Królewny
Ćwiczenia
i królewicze
logopedyczne.
Moja ulubiona
postać baśniowa
(bajkowa) – malo-
wanie na koloro-
wych kartkach.
Numery obszarów z podstawy programowej:
3.
Szewczyk
Dratewka
Zabawy przy pio-
sence O
szewczyku
Dratewce.
Numery obszarów z podstawy programowej:
4.
Zamki
Baśniowe zamki
– ćwiczenia w li-
czeniu.
Kolorowy zamek
rysunek uzupełnia-
ny wycinanką.
Numery obszarów z podstawy programowej:
5.
Kubuś Pu-
Inscenizacja ru-
chatek
chowa wiersza
i przyjaciele
H. Ożogowskiej
Wielka wyprawa.
W krainie baśni
– zabawy muzycz-
no-słuchowo-ru-
chowe.
Numery obszarów z podstawy programowej:
4
LUTY, TYDZIEŃ II
– rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawno-
ści fizycznej
– rozwijanie mowy
– rozwijanie sprawno-
ści manualnej
Dziecko:
nr 6
– odpowiada na pytania T 45, 47
dotyczące utworu
– współpracuje z part-
nerem
– mówi wyraźnie
– maluje postać bajko-
T 46
Zestaw zabaw rucho-
wych – nr XX.
Zabawy orientacyjno-
-porządkowe: Kra­
snoludki i wielkoludy,
Groźny smok.
Zabawa ruchowa po-
łączona z liczeniem
Duch w zamku.
Zabawa ruchowa Raz,
dwa, trzy, Baba-Jaga
patrzy.
Zabawa muzyczno-
-ruchowa Postacie
z bajek.
Zestaw ćwiczeń ru-
chowych – nr XIV.
(Wszystkie zabawy,
zestawy ćwiczeń
zostały opracowane
przez autora).
I 1, I 2, I 3, I 5, I 7, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2, IV 19
I 1, I 2, I 3, I 5, I 7, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2, IV 8
– umuzykalnianie dzie- – bawi się przy piosen-
ci
ce
– rozwijanie sprawno-
ści fizycznej
– współpracuje z part-
nerem
nr 7
I 1, I 2, I 3, I 5, I 7, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2, IV 7
– rozwijanie umiejętno- – liczy w zakresie czte- T 48
ści liczenia
rech
– rozwijanie sprawno-
ści manualnej
– wycina proste ele-
menty
I 1, I 2, I 3, I 5, I 7, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2, IV 8, IV 15
– zachęcanie do udziału – inscenizuje wiersz
w inscenizowaniu
ruchem utworów lite-
rackich
– rozwijanie percepcji – dzieli słowa na sylaby
słuchowej
I 1, I 2, I 3, I 5, I 7, III 4, III 5, III 8, III 9, IV 2, IV 4, IV 7
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin