ANALIZA FUNKCJONALNA ZACHOWANIA.doc

(37 KB) Pobierz

ANALIZA FUNKCJONALNA ZACHOWANIA

 

Zdarzenie poprzedzające (SD):

 



Zachowanie (O)

 

Konsekwencja (SR)

 

1.         Kiedy zachowanie się pojawiło?

2.         Gdzie zachowanie się pojawiło?

3.         Kto był przy tym obecny?

4.         Co się pojawiło przed pojawieniem się zachowania?

a.   Co zostało powiedzenia lub zro­bione?

b.   Kto to powiedział lub zrobił?

c.   Jakie inne bodźce (dyskrymina­cyjne, bezwarunkowe, warun­kowe) pojawiły się w otoczeniu?

1.      Co klient powiedział?

2.      Jakie zachowania niewerbalne wyko­nał?

3.      Jakie były „ukryte” zachowania klienta?

4.      Jakie zachowanie reaktywne zostały wywołane?

 

1.      Co nastąpiło po zachowaniu?

2.      Jak szybko po zachowaniu pojawiły się konsekwencje?

3.      Kto zareagował na zachowanie klienta?

4.      Jakie zachowanie innych osób nastąpiły po zachowa­niu klienta?

5.      Jakie „ukryte” zachowania klienta nastąpiły po analizo­wanych zachowaniu?

6.      Kto ocenia, że zachowanie klienta stanowi problem?

 

Siła reakcji

1.      Ile razy zachowanie pojawiło się w ciągu minionej minuty, godziny, dnia, tygodnia, miesiąca?

2.      Jak długo zachowanie trwało?

3.      Jak można opisać nasilenie zachowa­nia?

4.      Jak szybko po zdarzeniu poprzedza­jącym pojawiło się zachowanie?

5.      Od kiedy zachowanie stanowi pro­blem?

Konsekwencje pozytywne

1.      Co wydaje się podtrzymy­wać zachowanie klienta (jakie są potencjalne wzmocnienia)?

2.      Jaki rodzaj uwagi otrzy­mał klient?

3.      Jakie korzyści odniósł klient?

4.      Od jakiego negatywnego zdarzenia udało się klientowi uciec?

5.      Jakiego negatywnego zda­rzenia udało się klientowi uniknąć?

Konsekwencje negatywne

1.      Jakie straty poniósł klient?

2.      Jakie fizyczne lub werbalne bodźce zo­stały skierowane przeciw klientowi?

3.      Jakie straty poniosły inne osoby lub społe­czeństwo?


 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin