DW10CTED4- momenty dokręcania.pdf

(999 KB) Pobierz
B1BB014GP0
MOMENTY DOKRĘCANIA : SILNIK TYPU DW10C
UWAGA
: Zachować kolejność dokręcania.
UWAGA
: Przestrzegać metody dokręcania.
1. Zespół korbowo-tłokowy
1.1. Momenty dokręcania
Rysunek : B1CB006D
Oznaczenie Oznaczenie
(1)
śruba
(Koło pasowe napędu osprzętu)
Moment dokręcania
Dokręcenie wstępne momentem 7 daNm
Dokręcanie kątowe o kąt 62°
(2)
Kołnierz uszczelniający wału korbowego
Dokręcenie wstępne momentem 0,7 daNm
Dokręcanie momentem 1,4 daNm
(3)
nakrętki (Pokrywy korbowodów)
Dokręcenie wstępne momentem 2 daNm
Dokręcanie kątowe o kąt 70°
(4)
śruba
(Koło zamachowe silnika) (Mechaniczna skrzynia biegów) (*) Dokręcenie wstępne momentem 2 daNm
Dokręcanie momentem 4,8 daNm
śruba (Tarcza konwertera) (Automatyczna skrzynia biegów) (*)
Dokręcenie wstępne momentem 2 daNm
Dokręcanie momentem 6,6 daNm
(5)
śruba
(Pokrywy
łożysk
głównych wału korbowego) (*) (**)
Dokręcenie wstępne momentem 1 daNm
Dokręcanie momentem 3 daNm
Dokręcanie kątowe o kąt 82°
(*) Zachować kolejność dokręcania (**) Przestrzegać metody dokręcania
1.2. Metoda - Kolejność dokręcania :
Śruby
pokryw
łożysk
głównych
Rysunek : B1CB007D
(5) :
Śruby
pokryw
łożysk
głównych.
Metoda dokręcania :
l
Wkręcić śruby
l
Dokręcanie wstępne momentem (W kolejności rosnącej numeracji
śrub)
l
Dokręcanie momentem dokręcania (W kolejności rosnącej numeracji
śrub)
l
Dokręcanie kątowe (W kolejności rosnącej numeracji
śrub)
1.3. Kolejność dokręcania :
śruby Koło
zamachowe silnika / Tarcza konwertera
Rysunek : B1CB008D
(4)
śruba
(Koło zamachowe silnika / Tarcza konwertera).
2. Obieg smarowania (Wewnętrzna)
2.1. Momenty dokręcania
Rysunek : B1BB1QVD
Oznaczenie Oznaczenie
Moment dokręcania
(6)
śruba
( pompa olejowa)
1,6 daNm
(7a)
śruba  40 mm - 45 mm (Górna część miski
olejowej ) (*) Dokręcenie wstępne momentem 1 daNm
Dokręcanie momentem 1,6 daNm
(7b)
śruby 21 mm (Górna część miski
olejowej ) (*)
Dokręcenie wstępne momentem 1 daNm
Dokręcanie momentem 1,6 daNm
(7c)
śruby 21 mm - 25 mm (Górna część miski
olejowej ) (*) Dokręcenie wstępne momentem 1 daNm
Dokręcanie momentem 1,6 daNm
(8)
śruba
( dysza do natrysku oleju na dno tłoka)
1 daNm
(9)
śruba (Przewód powrotu oleju osadnika)
0,8 daNm
(10)
Korek spustowy oleju silnikowego
3,4 daNm
(11)
śruba
(Miska olejowa dolna) (*)
Dokręcenie wstępne momentem 0,5 daNm
Dokręcanie momentem 0,9 daNm
(12)
Czujnik poziomu i temperatury oleju
2,7 daNm
(*) Zachować kolejność dokręcania
2.2. Kolejność dokręcania : Górna część miski olejowej
Rysunek : B1BB1QWD
UWAGA
: 2 możliwy przypadek montażu
śrub
(7). Przestrzegać
 bezwzględnie
miejsca umieszczenia
śrub ; Ryzyko zniszczenia bloku cylindrów (Pokrywa łożyska
wału korbowego
niekompatybilna z
śrubami
o długości 25 mm).
UWAGA
: Niezależnie od montażu, na 5
śrub
(7c) należy nałożyć produkt uszczelniający (Oznaczenie E4) ; Ryzyko wycieku.
Pierwszy montaż
Oznaczenie Ilość śrub Długość nominalna
śrub
(mm)
(7a)
4
40 mm
(7b)
11
21 mm
(7c)
5
21 mm
Drugi montaż :
Oznaczenie Ilość śrub Długość nominalna
śrub
(mm)
(7a)
4
45 mm
(7b)
11
21 mm
(7c)
5
25 mm
Rysunek : B1BB1QXD
UWAGA
: Przestrzegać podanej kolejności dokręcania.
Metoda dokręcania :
l
Wkręcić śruby (7)
l
Wkręcić śruby (7) do oporu
l
Dokręcić zalecanym momentem
śruby
(7)
2.3. Kolejność dokręcania : Miska olejowa dolna
Rysunek : B1FB00LD
(11)
śruba
(Miska olejowa dolna).
3. Obieg smarowania (Zewnętrzny)
3.1. Momenty dokręcania
Rysunek : B1CB00AD
Oznaczenie Oznaczenie
Moment dokręcania
(13)
śruba
(Prowadnica wskaźnika poziomu oleju )
0,8 daNm
(14)
Korek (Blok silnika )
3,7 daNm
(15)
śruba (Przewód smarowania turbosprężarki)
1 daNm
(16)
śruba
drążona (Przewód smarowania turbosprężarki) Od strony bloku silnika : 4 daNm
Po stronie turbosprężarki : 2,8 daNm
(17)
śruba
(Zbiornik oleju (M6)) (*)
0,8 daNm
(18)
Mocowania (Zbiornik oleju (M8)) (*)
2 daNm
(19)
Czujnik ciśnienia oleju
3,2 daNm
(20)
nakrętki (Wspornik filtra oleju) (*)
Dokręcenie wstępne momentem 1 daNm
Dokręcanie momentem 2 daNm
(21)
śruba
(Widełki złączki olejowej) (*)
Dokręcenie wstępne momentem 1 daNm
Dokręcanie momentem 2 daNm
(22)
Korek (Blok silnika )
5,5 daNm
(23)
szpilki (Wspornik filtra oleju)
0,65 daNm
(*) Zachować kolejność dokręcania
3.2. Kolejność dokręcania : Zbiornik oleju
Rysunek : B1FB01CD
(17)
śruba
(M6) .
(18) Mocowania (M8).
3.3. Kolejność dokręcania : Wspornik filtra oleju
Rysunek : B1FB00MD
(20) nakrętki (Wspornik filtra oleju).
(21)
śruba
(Widełki złączki olejowej).
4. Głowica
4.1. Momenty dokręcania
Rysunek : B1DB00PD
Oznaczenie Oznaczenie
Moment dokręcania
(24)
Świece żarowe
0,6 daNm
(25)
Śruby
uprzednio posmarowane (Obudowa pokryw
łożysk
wałka rozrządu) (*) Dokręcenie wstępne momentem 0,5 daNm
Dokręcanie momentem 1 daNm
(26)
śruba
(Obudowa pokryw
łożysk
wałka rozrządu) (*)
Dokręcenie wstępne momentem 0,5 daNm
Dokręcanie momentem 1 daNm
(27)
śruba
(Łapa do podnoszenia tylna)
3 daNm
(28)
śruba
(Głowica) (*)
Dokręcenie wstępne momentem 2 daNm
Dokręcanie momentem 6 daNm
Dokręcanie kątowe o kąt 220°
(29)
śruba (Pompa próżniowa)
0,9 daNm
(30)
śruba
(Łapa do podnoszenia przednia)
3 daNm
(31)
śruba
(Obudowa pokryw
łożysk
wałka rozrządu) (*)
Dokręcenie wstępne momentem 0,5 daNm
Dokręcanie momentem 1 daNm
(*) Zachować kolejność dokręcania
4.2. Kolejnooeà dokrêcania g3owicy
Zgłoś jeśli naruszono regulamin