tabliczka-mnozenia-gra-1-zasady.pdf

(723 KB) Pobierz
[ Nauka przez zabawę ]
SuperKid.pl
PLANSZA DO GRY
do celów edukacyjnych
czekasz
1 kolejkę
dodatkowy
rzut kostką
przechodzisz na
pole wskazane
strzałką
Przykładowe wykorzystanie planszy:
DWICZYMY TABLICZKĘ MNOŻENIA
wersja gry nr 1 - instrukcja
1.
Zaczynamy z pola „START”, rzucając kostką. Zawodnik przechodzi tyle pól do przodu, ile wskaże kostka.
2.
Za każdym razem, gdy zawodnik stanie na zwykłym polu, wymnaża liczbę wyrzuconą na kostce przez liczbę
jedności pola, na którym stanął.
Jeśli poda dobry wynik mnożenia, przechodzi 1 pole do przodu, jeśli zły
– 2 pola do tyłu.
Przykład: Adam stoi na polu nr 4. Rzucona kostka wskazuje 3. Przechodzi więc o trzy pola do przodu, na pole
nr 7. Następnie Adam musi wymnożyd 3 przez 7. Podaje prawidłowy wynik – 21. Przechodzi w nagrodę
dodatkowo o jedno pole do przodu, na pole nr 8.
Przykład: Olek stoi na polu nr 12. Rzucona kostka wskazuje 5. Przechodzi o pięd pól do przodu i staje na polu
nr 17. Olek powinien wymnożyd 5 przez liczbę jedności pola, na którym stanął, czyli przez 7. Prawidłowo
podany wynik powinien brzmied 35. Olek popełnia błąd i mówi 30, musi więc cofnąd się o 2 pola do tyłu.
3.
Jeśli zawodnik po zwykłym rzucie kostką stanie na polu specjalnym („Dodatkowy rzut kostką”, „Czekasz
jedną kolejkę”) lub na polu oznaczonym strzałką, wykonuje polecenie zgodne z oznaczeniem pola, bez
wykonywania mnożenia.
Jeśli zawodnik trafi na pole specjalne, wykonując „nagrodę” (1 pole do przodu) lub „karę” (2 pola do tyłu),
wówczas polecenie pola specjalnego go nie obowiązuje. Takie pole traktowane jest wówczas jak pole bez
oznaczenia.
UWAGA:
1.
Jeśli chcesz by dziecko przedwiczyło mnożenie przez konkretną liczbę (na przykład tylko przez 6), wymnażamy
każdorazowo liczbę jedności pola, na którym staniemy przez tę właśnie liczbę (a nie przez liczbę wyrzuconych
oczek).
2.
Jeśli dziecko nie gra z drugim dzieckiem, tylko z rodzicem, rodzic nie wykonuje mnożenia, bo on przecież zna
wszystkie wyniki ;) Rodzic postępuje zgodnie z zasadą: jeśli stanie na polu z liczbą parzystą – przechodzi 1 pole
do przodu, jeśli z nieparzystą – 2 pola do tyłu.
Wesołej zabawy!
www.SuperKid.pl
– Zapewnij dziecku dobry start!
Zgłoś jeśli naruszono regulamin